Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PiKuNap 2009 ESR: Fogyasztók a neten Offline és online vásárlási szokások közötti kapcsolatok Barcza Enikő KutatóCentrum HÍREK Média.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PiKuNap 2009 ESR: Fogyasztók a neten Offline és online vásárlási szokások közötti kapcsolatok Barcza Enikő KutatóCentrum HÍREK Média."— Előadás másolata:

1 PiKuNap 2009 ESR: Fogyasztók a neten Offline és online vásárlási szokások közötti kapcsolatok Barcza Enikő KutatóCentrum HÍREK Média

2 1.E-shopping report (ESR): a kutatásról 2.Offline és online várálási szokások 3.Trendek

3 1. E-shopping report: a kutatásról

4 PiKuNap 2009 ¤Évente ismétlődő rendszeres kutatás ¤Átfogó felmérés, mely az online és offline vásárlási szokások közötti kapcsolatokat, valamint az FMCG termékek online kereskedelmét vizsgálja. ¤Módszertan: szekunder adatgyűjtés + nagymintás felmérés ¤Minta: internetezőkre reprezentatív (kor, nem végzetség, régió, tel tip.) ¤Elemszám: 2000 fő ¤Kérdéskörök: –Áltálános (offline) vásárlási és bevásárlási szokások –Vásárlás a neten (online vásárlás és nem vásárlás okai) –Napi fogyasztási cikkek online vásárlása/ vásárlási hajlandósága –Demográfia Mi az ESR?

5 PiKuNap 2009 Válaszadói csoportok ¤Offline vásárlók: azok az internethasználók, akik legalább alkalmanként részt vesznek a háztartás offline vásárlásaiban (n=1630) ¤Online vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen terméket online (n=1068)  Egyéb Online vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen terméket online, DE FMCG termékeket eddig még nem vásároltak (n=893)  Effektív FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már FMCG termékeket online (n=175)  Lojális FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen FMCG terméket online, ÉS terveznek vásárolni valamilyen FMCG terméket a jövőben (n=131)  Csalódott FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen FMCG terméket online, DE nem terveznek vásárolni valamilyen FMCG terméket a jövőben (n=44) ¤Nyitott FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik terveznek vásárolni valamilyen FMCG terméket a jövőben – függetlenül attól, hogy vásároltak-e korábban valamilyen terméket online (n=521) ¤Elzárkózó FMCG vásárlók: offline vásárlók, akik legalább egyszer vásároltak már valamilyen terméket online, DE FMCG termékeket nem vásároltak eddig, ÉS nem is terveznek vásárolni a jövőben FMCG terméket (n=590) - 5 -

6 2. Általános vásárlási szokások

7 - 7 - Kik vásárolnak? Internet használat egyes célokra (%) Bázis: offline vásárlók (n=1630) ¤ Az internetezők kétharmada vásárolt már online. ¤ Míg a hagyományos módon történő bevásárlás túlnyomó többségben a hölgyekre hárul, addig az online vásárlást kínáló honlapok szolgáltatásait inkább a férfiak veszik igénybe.

8 - 8 - Internet használat egyes célokra – vásárlói kategóriák szerint ¤ Valamennyi vásárlói csoport esetében - természetesen az online vásárlás mellett – az online bankolás és az internetes aukciók használata is szignifikáns mértékben gyakoribb, mint azon válaszadók körében, akik nem vásárolnak online. Internet használat egyes célokra (%)

9 - 9 - Milyen gyakran vásárolnak? ¤ Az offline bevásárlók 51%-a vásárolt már többször is online az elmúlt egy évben.  kb. 1,000,000 ember ¤ A tájékozódók köre ennél jóval szélesebb: egyes adatok szerint megközelítőleg 2 millió internetező látogatott már meg online üzletet vagy ár- összehasonlító oldalt. Bázis: offline bevásárlók (n=1630) Vásárlás az interneten az elmúlt egy évben (%)

10 Érvek az online vásárlás mellett ¤ Kényelmi szempontok: gyorsaság, egyszerűség ¤ Ár: kedvezőbb árak ¤ Idő: munka közben vásárlás Bázis: online vásárlók (n=1068)

11 Ellenérvek az online vásárlással szemben ¤ Kézzelfoghatóság hiánya ¤ Bizalmi problémák ¤ Szálltási díj Bázis: offline vásárlók, akik egyszer sem vásároltak online az elmúlt 12 hónapban (n=562)

12 Online vásárlás előnyei és hátrányai Ön szerint mik az előnyei az online vásárlási szolgáltatásoknak? (%) Ön szerint mik a hátrányai az online vásárlási szolgáltatásoknak?(%) ¤ Az árak összehasonlíthatósága jóval fontosabb szempont azoknak, akik már vásároltak online. ¤ Az online vásárlók fele problémának ítéli meg a reklamáció nehézkességét. ¤ A nem vásárlók között viszont közel kétszer annyian említették a biztonság hiányát

13 Fizetési módok offline vásárlások esetén Az offline bevásárlásoknál használt fizetési módok használati gyakorisága Férfiak [n=783]Nők [n=847]Offline vásárlók [n=1630] Bázis: offline vásárlók (n=1630) ¤ A kézpénzes fizetést a nők között többen preferálják, míg í kártyás fizetési módszer a férfiak körében jellemzőbb.

14 Alkalmazott fizetési módok online vásárlás esetén ¤ Jelenleg az internetes vásárlások során legtöbbször utólag fizetnek a megrendelt áruért. ¤ A megrendelések egy-harmadánál előre kérik az áruk ellenértékét. ¤ A vásárlók egynegyede (23%) használja legalább alkalmanként a bankkártyás fizetést. Online vásárlások alkalmával, milyen módon szokott fizetni? (%) (több válasz lehetséges) Bázis: offline vásárlók, akik az elmúlt egy évben vásároltak, és nem utasítják el az online bevásárlást (n=829)

15 Fizetési módok használata online vásárlások esetén ¤ Az effektív FMCG vásárlók között népszerűbb az előrefizetés, illetve a kártyás fizetés Bázis: offline vásárlók, akik az elmúlt egy évben vásároltak, és nem utasítják el az online bevásárlást Online vásárlások alkalmával, milyen fizetési módot választ? (több válasz lehetséges) (%)

16 Interneten keresztül vásárolt termékek - online vásárlók ¤ A virtuális bevásárlókosarakba leggyakrabban műszaki cikkek, CD-k, DVD-k, könyvek és ruhaneműk kerülnek. ¤ A napi fogyasztási cikkek online vásárlása egyenlőre nem számottevő. Interneten vásárolt termékek Bázis: online vásárlók (n=1068)

17 Interneten keresztül vásárolt fontosabb termékek - egyéb online vs. Effektív FMCG vásárlók % ¤ Az online módon vásárolt termékek összetételében jelentős eltérések tapasztalhatóak az FMCG termékeket vásárló, illetve a kizárólag nem FMCG termékeket vásárló internetezők között. Interneten vásárolt termékek (%)

18 3. Trendek

19 PiKuNap 2009 Amerika : ¤Az Amerikai Kereskedelmi Kamara adatai szerint 2007-ben az Egyesült Államokban az FMCG kiskereskedelem 1%-a bonyolódott online (=6,7 milliárd dollár - 4,3 milliárd Euro). ¤Ez az összeg az ország teljes online kereskedelmi forgalmának 4,4%-a. ¤2007-ben az internetes kereskedelem tejes forgalma mintegy 150 milliárd dollár (96 milliárd Euro) volt, ami az elemzők szerint 2010-ig több mint kétszeresére nő. Európa: ¤FMCG szektor legnagyobb szereplői adnak közre információt saját online értékesítésükről. ¤A TESCO UK, aki a meghatározó piaci szereplők közül elsőként indította el online kereskedelmi részlegét, 2008-ban 1,56 milliárd Euros forgalmat bonyolított, ami a cég teljes forgalmának 3,3%-a. ¤Az interneten keresztül történő eladások forgalma az elmúlt évben csaknem 30%- kal haladta meg az előző évi adatokat. ¤A cég honlapjának 850,000 regisztrált vásárlója számára hetente 250,000 megrendelést bonyolítanak le (2008-as adat). Házon kívűl

20 Trendek ¤ Az internet penetráció növekedésével párhuzamosan az online vásárlási kedv is folyamatosan nő, ami azt jelentheti, hogy egy éven belül már közel ember fogja rendszeresen használni az internetet vásárlásra. ¤ A válság hatására csökken a fogyasztási kedv és nő az árérzékenység, ami az internetes vásárlásokra is hatással lesz. ¤ Az FMCG termékek kereskedelme akkor fog igazán előretörni, ha a kereskedők versenyképes árakat tudnak biztosítani az ineterneten is. ¤A jelenleg nem vásárlók 38%-a nem zárkózik el kategorikusan az FMCG termékek online módon történő beszerzésétől. ¤ Tőlünk nyugatabbra is töretlen a fejlődés, a TESCO UK évközi adatai alapján az áruházlánc internetes eladásaiban az 2008-as pénzügyi évre ismét 35%-os növekedést prognosztizál.

21 PiKuNap 2009 Köszönöm a figyelmet! A kutatás idei eredményei várhatóan 2009 őszén lesznek megvásárolhatók. További információ: Barcza Enikő KutatóCentrum HÍREK Média


Letölteni ppt "PiKuNap 2009 ESR: Fogyasztók a neten Offline és online vásárlási szokások közötti kapcsolatok Barcza Enikő KutatóCentrum HÍREK Média."

Hasonló előadás


Google Hirdetések