Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1."— Előadás másolata:

1 dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1

2 Változások szerkezetben és érdemben  több mint 10 éves jogszabály  többszöri módosítás -> kusza szerkezet  kódex jelleg teljes hiánya – több tíz jogszabály említi a reklámokat vagy a hirdetéseket  -> időszerű felülvizsgálat évi LVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenységről A régi reklámtörvény 2

3 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  2005/29/EK - UCP irányelv -> implementálási kötelezettség  2036/2007. (III. 13.) Korm. Határozat -> szabályozási koncepció -> screening UCP, screening és „társai” Változ(tat)ás 3

4 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  Megtévesztő és összehasonlító reklám B2C relációja átkerül az Fttv-be  szövegtest „kipótlása”: szakági törvények rendelkezéseinek bevonása A reklámtörvény átalakulása Folyamat 4

5 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  cím: általános feltételekről és egyes korlátokról  bizonyos tényállások relációinak szétválasztása: megtévesztő és összehasonlító reklám -> B2B: reklámtörvény, B2C: Fttv. -> összeolvasandó (bonyolultabb lett)‏  sok szerkezeti ellentmondás megszűnik (persze marad)‏  szakági szabályok bekerülnek  néhány kisebb érdemi változás  eljárási szabályok változása (hatáskörök és Fgytv.)‏ Hatály, tisztulás és bonyodalom évi XLVIII. tv.: új reklámtörvény 5

6 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  DM: korábbi tervezetekhez képest minimális változás  Dohányreklám: évtizedes értelmezési vita “tanulságai” -> további szigorítás  Iskolai reklámozás “lehetőségének” pontosítása -> enyhítés vagy szigorítás? DM, dohány, iskola? Érdemi változások 6

7 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  temetkezési reklámok szabályai  abortusz reklámjának tilalma  veszélyes eb reklámjának tilalma  emberi szerv, szövet reklámjának tilalma  alkoholreklámok szabályai szaporodtak... (forrás: Magyar Reklámetikai Kódex)‏  szerencsejáték reklámja: külföldié már nem tilos, gyermekeknek nem szólhat  fegyver, lőszer, robbanóanyag és szexuális szolgáltatás és áru maradt  dohány szigorodott  ami kimaradt: elektronikus média, gyógyszer, elektronikus hirdetés, hitelintézetek... Elmozdulás a kódexjelleg irányába Egyes áruk reklámszabályai 7

8 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  eddig: megtévesztő reklám -> GVH -> ha nincs versenyérintettség -> nincs eljárás  most: NFH-hatáskör a versenyt érdemben nem érintő megtévesztések esetére (kártérítés továbbra is csak polgári peres eljárásban!)‏ “Kis megtévesztések” Fogyasztóvédelmi szempontból 8

9 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  eddig: reklámfelügyeleti eljárás  mostantól: fogyasztóvédelmi eljárás -> Fgytv. szabályai -> bírságok, stb. Eljárás átminősítése Fogyasztóvédelmi szempontból 9

10 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  SPAM-eljárás: csak magánszemélyek esetében  Előzetes, önkéntes és kifejezett hozzájárulás: lakcímmel! (moratórium)‏ Elektronikus hirdetés szabályainak változása (2001. évi CVIII. tv.)‏ Egyéb változások e tárgyban 10

11 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  új reklámtörvény nem kifejezetten jelentős tartalmi változással  Fttv. “képbe kerülése” -> várható hatások? Jelentős szerkezeti, kevés érdemi változás Összefoglalás 11

12 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben Köszönöm a figyelmet! 12 Elérhetőség:


Letölteni ppt "Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések