Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.

Similar presentations


Presentation on theme: "Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1."— Presentation transcript:

1 dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1

2 Változások szerkezetben és érdemben  több mint 10 éves jogszabály  többszöri módosítás -> kusza szerkezet  kódex jelleg teljes hiánya – több tíz jogszabály említi a reklámokat vagy a hirdetéseket  -> időszerű felülvizsgálat 1997. évi LVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenységről A régi reklámtörvény 2

3 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  2005/29/EK - UCP irányelv -> implementálási kötelezettség  2036/2007. (III. 13.) Korm. Határozat -> szabályozási koncepció -> screening UCP, screening és „társai” Változ(tat)ás 3

4 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  Megtévesztő és összehasonlító reklám B2C relációja átkerül az Fttv-be  szövegtest „kipótlása”: szakági törvények rendelkezéseinek bevonása A reklámtörvény átalakulása Folyamat 4

5 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  cím: általános feltételekről és egyes korlátokról  bizonyos tényállások relációinak szétválasztása: megtévesztő és összehasonlító reklám -> B2B: reklámtörvény, B2C: Fttv. -> összeolvasandó (bonyolultabb lett)‏  sok szerkezeti ellentmondás megszűnik (persze marad)‏  szakági szabályok bekerülnek  néhány kisebb érdemi változás  eljárási szabályok változása (hatáskörök és Fgytv.)‏ Hatály, tisztulás és bonyodalom 2008. évi XLVIII. tv.: új reklámtörvény 5

6 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  DM: korábbi tervezetekhez képest minimális változás  Dohányreklám: évtizedes értelmezési vita “tanulságai” -> további szigorítás  Iskolai reklámozás “lehetőségének” pontosítása -> enyhítés vagy szigorítás? DM, dohány, iskola? Érdemi változások 6

7 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  temetkezési reklámok szabályai  abortusz reklámjának tilalma  veszélyes eb reklámjának tilalma  emberi szerv, szövet reklámjának tilalma  alkoholreklámok szabályai szaporodtak... (forrás: Magyar Reklámetikai Kódex)‏  szerencsejáték reklámja: külföldié már nem tilos, gyermekeknek nem szólhat  fegyver, lőszer, robbanóanyag és szexuális szolgáltatás és áru maradt  dohány szigorodott  ami kimaradt: elektronikus média, gyógyszer, elektronikus hirdetés, hitelintézetek... Elmozdulás a kódexjelleg irányába Egyes áruk reklámszabályai 7

8 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  eddig: megtévesztő reklám -> GVH -> ha nincs versenyérintettség -> nincs eljárás  most: NFH-hatáskör a versenyt érdemben nem érintő megtévesztések esetére (kártérítés továbbra is csak polgári peres eljárásban!)‏ “Kis megtévesztések” Fogyasztóvédelmi szempontból 8

9 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  eddig: reklámfelügyeleti eljárás  mostantól: fogyasztóvédelmi eljárás -> Fgytv. szabályai -> bírságok, stb. Eljárás átminősítése Fogyasztóvédelmi szempontból 9

10 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  SPAM-eljárás: csak magánszemélyek esetében  Előzetes, önkéntes és kifejezett hozzájárulás: lakcímmel! (moratórium)‏ Elektronikus hirdetés szabályainak változása (2001. évi CVIII. tv.)‏ Egyéb változások e tárgyban 10

11 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben  új reklámtörvény nem kifejezetten jelentős tartalmi változással  Fttv. “képbe kerülése” -> várható hatások? Jelentős szerkezeti, kevés érdemi változás Összefoglalás 11

12 Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben Köszönöm a figyelmet! 12 Elérhetőség: markovich.reka@mrsz.hu


Download ppt "Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1."

Similar presentations


Ads by Google