Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő."— Előadás másolata:

1 FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő

2 Mi az ittlakunk.hu? ●hiperlokális (nagyon helyi) tartalom Budapesten ●kerületenként szerveződve, 23 portál a 23 fővárosi kerület lakosai számára ●az egyetlen olyan, egész Budapestre kiterjedő online publikáció, amellyel szomszédságok / kerületek lakosságát lehet megcélozni ●minden portálhoz tartozik egy helyi, közösségi oldal a Facebook-on - a portálok és a Facebook-oldalak összedolgoznak ●havi 150 ezer egyedi látogató, 50 ezer Facebook- rajongó, erős aktivitással

3 Felhasználói és szerkesztett tartalom ●Előny a csak szerkesztetthez képest több száz amatőr újságíró (crowdsourcing) ●Előny a csak felhasználóihoz képest nem dominálják trollok a terepet, nem fajulnak el a viták (pedig nem sokat moderálunk, inkább csak alaphangot adunk)

4 FELHASZNÁLÓI TARTALOM HIREK, ÉRTESÜLÉSEK PROGRAMSÁV HELYI SZOLGÁLTA- TÓK, ÜZLETEK KÖNYVTÁRA

5 Az önkormányzatok jelentős része kitűnően használja az oldalainkat, de akadnak rossz példák is - mindez a legkevésbé sem párthovatartozástól függ, inkább a polgármesterek, alpolgármesterek, sajtósok attitűdjétől.

6 Milyen a jó önkormányzati sajtójelenlét? ●témagazdagság, az ügyek sokoldalú bemutatása ●közösségi média ügyes használata ●közlemények eljuttatása a független sajtónak ●korrekt kapcsolat a független helyi sajtóval, pontos és gyors válaszok

7 A kommunikáció lehetséges platformjai: ●Facebook (szinte megkerülhetetlen) ●saját önkormányzati weboldalak felületei (ez inkább csak lehetőség) ●IWIW (már gyengélkedik) ●Twitter (Magyarországon sosem erősödött meg) ●ittlakunk.hu (Budapesten sokaknak hasznos és erős platform)

8 A közösségi oldalak üzemeltetésének nagy kérdései ●ki tehet föl tartalmakat? (az adminisztrátor, kiválasztottak vagy mindenki?) ●ki írhat hozzászólásokat? ●ki tehet föl máshová mutató linkeket? ●mennyi időt és energiát visz el a moderálás? ●moderálási kérdések ●trágárság ●ellenséges, bosszantó, informálatlan beszólások ●trollok ●rasszizmus és társai ●erőszakra felszólítás

9 Önkormányzati dilemmák: A legtöbb önkormányzatnak van sajtója, amit ellenőriz. Vajon ez 100 százalékos megoldás? Vagy van 150 százalékos is? ●valóban olvassák, nézik az emberek? ●megbíznak benne? ●áttevődik-e a közélet, környezet tárgyalása más platformokra? ●nem kerül túl sokba a sajtó - főleg ebben a válságban? ●jelenlét, független felületeken - olcsóbb? hatékonyabb?

10 A jövő útja lehet: ●hangsúlyos és ügyes szereplés a közösségi oldalakon ●a független publikációkkal való jó kapcsolat, az azokban megnyíló lehetőségek hatékony kihasználása (Facebook- oldalak, blogok, ittlakunk.hu) ●technikailag: a kérdések, felvetések, észrevételek elektronikus becsatornázása, pl. ittlakunk.hu, járókelő.hu) – az önkormányzatoknál dolgozó témafelelősökhöz. ●a szelektív lerakó mellett halomban áll a szemét ●hogy lehet kutyát tartani ●mikor lesz vége a Futrinka utca föltúrásának ●nem nyelik be a 200 forintost a parkoló-automaták ●macskát mosdatnak a főtéri szökőkút vizében

11 Köszönöm a figyelmet! Lőke András, loke@ittlakunk.hu, +36 30 922 0418loke@ittlakunk.hu


Letölteni ppt "FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések