Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK Virág Fruzsina Szent István Egyetem Kosáry Domokos Könyvtár és Levéltár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK Virág Fruzsina Szent István Egyetem Kosáry Domokos Könyvtár és Levéltár."— Előadás másolata:

1 E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK Virág Fruzsina Szent István Egyetem Kosáry Domokos Könyvtár és Levéltár

2 Könyvtári kommunikáció I. •Külső –külvilág felé –fenntartó felé •Belső –vertikális –horizontális

3 Megváltozott körülmények •Megnövekedett információmennyiség •Az információhoz való hozzájutás vált prioritássá  megváltozott igények, megváltozott munkafolyamatok  megváltozott eszközök, módszerek, megváltozott rendelkezésre állási idő (24 óra) •Megjelennek a tértől független kommunikációs formák •A virtuális, kommunikációs csatornák szerepe növekszik (pl.: Facebook, iWiW, hírlevelek)  ezek az új eszközök megjelennek a könyvtárnak mind a belső, mind a külső kommunikációjában (kihasználva ezt a technológiát)  új könyvtári szolgáltatások, elektronikus anyagok, tananyagok

4 Könyvtári kommunikáció II. •Külső –különböző kiadványok (Könyvtárhasználat és szakirodalmi információkeresés, Kosáry Domokos, a tudományszervező könyvtárigazgató) –cikkek (SZIE újság, Könyv, könyvtár, könyvtáros) –TV-adások (Gazdakör, Élni tudni kell - m1) •Közvetlenül a könyvtárhoz kötődő modern szolgáltatások – könyvtári portál – ticketing rendszer – hírlevelek (jelenleg egyirányú, fejlesztés után kétirányú)  Könyvtár modern szolgáltatásai = hitelesség, korszerűség, elsődleges információforrás – e-learning – e-portfólió

5 Könyvtári kommunikáció III. •Belső –folyosói beszélgetések (non- formális) –szervezeti hierarchiát megtartó sorrend (fel és le is) •vezetői értekezletek •részlegvezetők tájékoztatója – –telefon –fax – könyvtári Wiki – ticketing rendszer (pl. hibabejelentő, vezetői információs rendszer - TQM)

6 E-learning szolgáltatásaink •A felhasználó saját kurzusai egy helyen •Felhasználói segítség, támogatás •E-tananyagok •Kutatás-támogatás •ePortfólió •Könyvtári kurzusok

7 Jelenlegi rendszer •Moodle •Kurzus •Hírfórum •Munkafolyamatonkénti bontás •Adatbázis •Wiki •Fogalomtár •Weblap •Galéria •Állományok…stb.

8 Könyvtári Wiki előnyei •Folyamatos információellátás •Áttekinthetőség •Minden dolgozó által látható, véleményezhető, módosítható •Kényelmes felület •Minőségbiztosítás előfeltételeinek eleget tesz –munkatársak aktivitásának figyelése –rögzített tartalom –ellenőrizhetőség  hivatkozási alapot biztosít

9 Tervek •A Könyvtári Wiki kiterjesztése •A tagkönyvtárak is sajátot építsenek (önálló aloldalak)  egymás munkájának megismerése  szorosabb együttműködés, egymás segítése

10 Libportál bemutatása •A weboldalba épített keresés •e-learning bejelentkezés •Hírek, hírlevelek, események •Könyvajánló •Videószolgáltatás (opció, videotórium)

11 Ticketing rendszer – felhasználók •LDAP, vagy regisztráció •E-szolgáltatások –Hosszabbítás –Könyv/folyóirat kérése –Könyvtáros kérése –Könyvtárközi kölcsönzés –Beszerzési javaslatok –Hibabejelentő

12 Ticketing rendszer – könyvtárosok •Állandó jelenlét •Üzenetek kezelése •Állapot, prioritás, felelős beállítása •Nyomon követés (workflow menedzsment)

13 A ticketing rendszer előnyei •24 órás elérhetőség •Kényelmes az olvasóinknak •Bármikor megtekinthető •Ellenőrizhető •Követhető, áttekinthető •Áttekinthető, egységes felület •Olvasókkal való írásos kommunikáció egy helyen •Segítségével objektíven megítélhető a szolgáltatás színvonala

14 Néhány példa: kommunikáció

15 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Kapcsolat: Virág Fruzsina, informatikus könyvtáros, SZIE Kosáry Domokos Könyvtár és Levéltár 2103 Gödöllő, Páter Károly utca 1. Tel.: / WEB:


Letölteni ppt "E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK Virág Fruzsina Szent István Egyetem Kosáry Domokos Könyvtár és Levéltár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések