Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények 2004. október.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények 2004. október."— Előadás másolata:

1 Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények 2004. október

2  PeppeR 21 2004. A prezentáció stuktúrája Bevezetés Vállalati kérdőívek eredményei Újságírói kérdőívek ereményei Összehasonlító diagramok Médiakutatás eredményei Következtetések

3  PeppeR 21 2004. A kutatás módszertana Sajtó képviselői (195 kiküldött kérdőív) Nagyvállalatok (167 kiküldött kérdőív) 1. Kérdőíves kutatás: 2. Médiakutatás: 7 hónap alatti sajtómegjelenések összegzése (450 cikk)

4  PeppeR 21 2004. Fontosabb témakörök Miért foglalkoznak a vállalatok társadalmi szerepvállalással? Mekkora a hírértéke a témának az újságírók szerint? Az újságolvasókat mennyire érdekli a téma? Mitől függ a téma feldolgozása? Melyik médiatípus/média ír gyakran a témáról? Van-e periodicitása a témának? Megjelenik-e a támogató neve a cikkekben?

5 Vállalati kérdőívek eredményei* *A legtöbb kérdésnél több választ is meg lehetett jelölni, így az egyes számadatok azt jelzik, hogy a válaszadók hány százaléka jelölte be az adott válasz-lehetőséget.

6  PeppeR 21 2004. Az Ön vállalata megfogalmazza-e a társadalmi szerepvállalás formáját stratégiai szinten?

7  PeppeR 21 2004. Az Ön vállalatánál ösztönzik-e a munkavállalóikat a felelősségteljes gondolkodásra/cselekvésre?

8  PeppeR 21 2004. Az Ön vállalata mely területekre koncentrál adományozási tevékenységben?

9  PeppeR 21 2004. Az Ön vállalata milyen szinten fejti ki ilyen irányú tevékenységét?

10  PeppeR 21 2004. Hogyan döntenek az adományozásról?

11  PeppeR 21 2004. Hogyan dönt a támogatott szervezetről?

12  PeppeR 21 2004. Hogyan ellenőrzik az adomány felhasználását?

13  PeppeR 21 2004. Hogyan kommunikálja ilyen témájú tevékenységét?

14  PeppeR 21 2004. Az Ön tapasztalata alapján a sajtó hogyan viszonyul az ilyen témájú hírekhez?

15  PeppeR 21 2004. Az Ön tapasztalata szerint mely médiumok írnak gyakran ilyen témában? 1. hely: Világgazdaság 2. hely: regionális napilapok, Népszabadság 3. hely: Magyar Hírlap, Duna TV 4. hely: HVG, Nők Lapja, Napi Gazdaság, Hír TV, Magyar Rádió, szaklapok

16 Újságírói kérdőívek* *A legtöbb kérdésnél több választ is meg lehetett jelölni, így az egyes számadatok azt jelzik, hogy a válaszadók hány százaléka jelölte be az adott válasz-lehetőséget.

17  PeppeR 21 2004. Feldolgozza-e az adományozással kapcsolatos információt?

18  PeppeR 21 2004. Milyen témát dolgoznak fel leggyakrabban?

19  PeppeR 21 2004. Ön szerint tiltja-e bármilyen törvényi szabályozás az adományozó megnevezését?

20  PeppeR 21 2004. A téma periodicitása

21  PeppeR 21 2004. Mi segítené elő a téma feldolgozását?

22  PeppeR 21 2004. Minek van nagyobb hírértéke?* *1: legkisebb, 4: legnagyobb

23 Összehasonlító diagramok

24  PeppeR 21 2004. Miért foglalkoznak a vállalatok társadalmi szerepvállalással? (rangsor) 1: legfontosabb, 6: legkevésbé fontos

25  PeppeR 21 2004. Véleménye szerint az újságolvasókat érdekli a társadalmi szerepvállalás témája?

26  PeppeR 21 2004. Miért tartja fontosnak a vállalatok megítélésében a társadalmi szerepvállalást?

27 A médiakutatás eredményei

28  PeppeR 21 2004. A megjelenések médiatípusok szerint

29  PeppeR 21 2004. A megjelenések témák szerint

30  PeppeR 21 2004. A megjelenések száma havi bontásban

31  PeppeR 21 2004. Az adomány típusa

32  PeppeR 21 2004. Az újságírók szerint leggyakrabban adományozó vállalatok 1.hely: Matáv 2.hely: T-Mobile, MOL 3.hely: Hewlett Packard 4.hely: Danone, Pannon GSM

33  PeppeR 21 2004. Következtetések Vállalati szinten stratégiai elem a társadalmi szerepvállalás Egészségügyi témák kiemelkedő aránya Tárgyi adományok túlsúlya Megjelenések periodicitása: főleg nyáron írnak a témáról Támogató neve megjelenik a cikkekben Legismertebb hazai adományozó: Matáv

34  PeppeR 21 2004. Megjegyzések 1. Célunk nem az volt, hogy statisztikailag megalapozott tényekkel marasztaljuk el az újságírókat, vagy számadatokkal vessük össze a vállalati döntéshozók társadalmi szerepvállalási témában kialakított elképzeléseit. Elsősorban arra törekedtünk, hogy olyan átfogó trendeket hozzunk a felszínre és mutassunk meg, amelyek rávilágítanak egy adott kérdés árnyaltabb átgondolására is. 2. Kutatásunkat az Internet Securities, az Observer Magyarország, valamint a PeppeR saját keresőrendszereivel végeztük. A felmérésben szereplő többirányú, és különböző technikai elveken alapuló médiafigyelő-rendszerek sem garantálják ugyanakkor a teljes magyarországi média 100%-os lefedését. Ez az oka annak, hogy kutatásunk is hibaszázalékkal dolgozik, statisztikai hibahatáron belüli eredmények felmutatására nem alkalmas. 3. A felmérés az „adomány”, „társadalmi szerepvállalás”, „mecenatúra”, „támogat” kulcsszavakra épült. Ezen belül értelemszerűen újabb szűrésen estek át a fenti kulcsszavakat ugyan tartalmazó, de kutatásunk szempontjából irreleváns anyagok. 4. A médiakutatás a nyomtatott és online médiát fedte le, 2004 márciusa és szeptembere között.


Letölteni ppt "Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények 2004. október."

Hasonló előadás


Google Hirdetések