Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Kató Lenke Magyar Fogyasztó Platform.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Kató Lenke Magyar Fogyasztó Platform."— Előadás másolata:

1 A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Kató Lenke Magyar Fogyasztó Platform

2 A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó?

3 Milyen témák érdeklik Önt? Csoportok Magyarországon az eltérő érdeklődési körök szerint Kultúrlények: (15%) Kiemelkedő érdeklődés: Kultúrák; Művészet; Tudomány; Vallás; Környezet 40+ korosztály Magasabb végzettség Háziasszonyok: (18%) Kiemelkedő érdeklődés: Főzés; Ház, lakás; Gyereknevelés; Természet nők 40 év felett középfokú végzettség Ifjú titánok: (13%) Kiemelkedő érdeklődés: Sportolni; Wellness; Internet; Divat; Mozi Tizen- és huszonévesek Technokraták: (15%) Kiemelkedő érdeklődés: Autók; Elektronikai termékek; Internet férfiak 30 éves korig Elzárkózók: (30%) Kiemelkedő érdeklődés: Csak a sport nézése esetében haladja meg kissé az átlagot, minden egyéb tekintetében átlag alatti korosztály Befogadók: (9%) Kiemelkedő érdeklődés: minden iránt az átlagot jóval meghaladó érdeklődés, Pl. művészet, kultúrák, környezet, wellness, sportolás nők leginkább a éves korosztályból felsőfokú végzettség forrás: GfK Hungária

4 A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó?

5

6

7

8 20 év a magyar társadalomban Gazdasági- és politikatörténeti változások Kezdünk tisztán látni: Itt már minden az EU- felkészülés jegyében történik Itt már minden az EU- felkészülés jegyében történik Az érzelmek – kötődés intenzitása vágy Eufória és cselekvési vágy ? Mindenekfelett konvergencia A pártpolitika eluralja Magyarországot Változást akarunk! (reformok nélkül) ?? A magyar gazdaság gyakorlatilag betagozódik a nagy európai rendszerben Mégsem olyan egy-szerű (és nekünk kell megvívni a csatát) forrás: GfK Hungária

9 A rendszerváltás megítélése Magyarországon forrás: GfK Hungária

10 A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó?

11

12

13

14 A GfK Hungária februári, mintegy 1000 fő megkérdezésével történt kutatásának kérdései egyebek mellett firtatták azt is, hogy hogyan viszonyulunk a reklámokhoz. A sokszor újdonságokról is hírt adó reklámokkal szemben a legfőbb követelmény az, hogy informáljanak. A megkérdezettek háromnegyede szerint a reklám manapság már életünk része.

15

16 A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? A GfK Hungária februári kutatása során a fogyasztók reklámokkal kapcsolatos állításokat értékeltek: Legnagyobb arányban (86 százalék) azzal az állítással értettek egyet, mely szerint a reklámoknak elsősorban informálniuk kellene, nem pedig befolyásolniuk. Hasonlóan magas arányban (75 százalék) értettek egyet azzal is, hogy manapság a reklám már az életünk része. A fogyasztók háromnegyede úgy véli, hogy a reklámok mindig túlzóak, így nem hihetőek. A válaszadók 67 százaléka ért egyet azzal az állítással, miszerint reklámozás nélkül a termékek olcsóbbak lennének. Minden második megkérdezett szerint a reklámok összezavarják az embereket, akik így azt sem tudják, mit vásároljanak meg.

17 A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Legkevésbé azokkal az állításokkal értettek egyet a fogyasztók, amelyek a reklámok szórakoztató szerepét firtatták. A válaszok alapján csupán 32 százalék gondolja azt, hogy a reklámok változatosságot hoznak az életünkbe. A reklámot a megkérdezettek 30 százaléka tartja a szórakozás esztétikailag kellemes formájának, de csak 27 százalékuk szokta a reklámokban hallott dallamokat, szlogeneket dúdolni.

18 Állítás Az „egyetértek” és „teljesen egyetértek” együttes százaléka A reklámok nem befolyásolják igazán a közvéleményt3841 a reklámok összezavarnak, az ember nem tudja, mit vásároljon meg manapság a reklám az életünk része a reklámoknak informálniuk kellene, nem pedig befolyásolniuk reklámozás nélkül a termékek olcsóbbak lennének a reklám a szórakoztatás esztétikailag kellemes formája a reklámok manapság elkerülhetetlenül szükségesek a reklámok mindig túlzóak, így nem hihetőek a reklámozás szükségtelen a reklámok változatosságot hoznak az életünkbe a reklámok rávesznek bennünket, hogy felesleges dolgokat vásároljunk meg gyakran azon kapom magam, hogy a reklámokban hallott dallamokat vagy szlogeneket dúdolom

19 A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó?

20

21

22

23

24

25 Köszönöm a figyelmet! Kató Lenke kommunikációs- és programmenedzser Magyar Fogyasztó Platform 1016 Budapest, Naphegy tér 8. Tel.:


Letölteni ppt "A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Kató Lenke Magyar Fogyasztó Platform."

Hasonló előadás


Google Hirdetések