Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május 11-13.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május 11-13."— Előadás másolata:

1 Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május

2  Romániában a civil szervezetek a 2004-es pénzügyi évtől élhetnek ezzel a lehetőséggel.  2005-ben a jövedelemadó 1%-ra, 2006-ban a 2%-ra pályáztak a civilek. Noha, a két arány reálértékben keveset különbözött (ld. Egységes adókulcs), a második évben látványosan nőtt az íly módon begyűjtött támogatás.  A pénzügyminisztérium és a döntéshozók ezügyben egyre inkább hajlanak a civilekkel való konzultálásra.

3 A 2006-os kampány hatása és megvalósítása  Nem áll rendelkezésünkre egy országos, részletes felmérés a hazai 2%-os kampány különböző vetületeiről.  A kolozsvári Közösségi Kapcsolatok Egyesülete (ARC) és az Agenda Setting cég készített egy felmérést a 2006-os kampányról Kolozsvárott és 5 városban.

4 Főbb mennyiségi adatok:  a kolozsváriak 34%-a ismeri, további 15%- nak van fogalma arról, hogy létezik egy ilyen adományozási lehetőség.  nagyobb az esély, hogy a felsőbb társadalmi poziciókat betöltő személyek ismerjék az előírást,  a főbb tájékozódási források: a media és az interperszonális kapcsolatok.

5  nem létezik kapcsolat az előírás ismerete és a konkrét adományozási cselekedet között. (Ha tudomása van valakinek a lehetőségről, még nem jelenti azt, hogy automatikusan adományozni is fog).  a többváltozós elemzések, melyek figyelembe vették a végzettség, foglalkozás és motiváció tényezőket, azt mutatjţk, hogy főleg az interperszonális rendszerek késztetik az embereket arra, hogy felajánlják jövedelemadójuk 2%-át.  A megkérdezettek többsége a bonyolult procedúra egyszerűsítésének feltételéhez kötötte a 2% felajánlását.

6 Honnan tájékozódott a 2%-os előírásról?  Televízióból: 17,5%  Ismerősöktől: 8,9%  Írott sajtóból. 5,7%  A munkahelyről: 4,5%  Szórólap, röpcédula: 2,5%  Internet: 0,5%.

7 Milyen területen tevékenykedik a támogatott szervezet (%-ban)?

8 Az 1, ill. 2%-os kampányok legfontosabb mutatói  2005-ben kb. 1,22 millió Eurót, 2006-ban már szinte 5,3 milliót irányítottak a civil szervezeteknek (4,33 szorosa az előző évinek).  2005-ben 145 ezer személy élt ezzel a lehetőpséggel; 2006-ban már 568 ezer (3,91-szer több);  2006-ban a legnagyobb összeg Bukarestben folyt be a 2%-ból: kb. 919 ezer Euró. Utána következik Kolozs megye 367, Maros 267, Iasi 220 és Temes valamint Bihar megye 196, illetve 191 ezer Euróval.  6 megyében a kereső személyek több mint 20%-a élt ezzel a jogával (fehér, Kolozs, Hargita, Hunyad, Maros és Szilágy). 24 megyében az adófizetők 10 és 20% közötti része élt a lehetőséggel.

9 2% és a történelmi régiók Adományozók száma 2005-ben (1%)

10 2% és a történelmi régiók Adományozók száma 2006-ban (2%)

11 2% és a történelmi régiók Adományozók ban

12 2% és a történelmi régiók Adományozott összeg 2005-ben (1%)

13 2% és a történelmi régiók Adományozott összeg 2006-ban (2%)

14 2% és a történelmi régiók Adományozott összegek összevetve

15 Milyen területen tevékenykedik a támogatott szervezet?  Szociális (szolgáltatások): 28%  Egészségügy: 26%  Vallás: 13%  Ifjúsági: 8%  Oktatás, kutatás: 5%  Kultúra, művészet, szabadidő: 4%  Szakmai és üzleti egyesületek: 3%  Gazdasági és szociális fejlődés, valamint környezetvédelem: 2-2%  Nemzetközi együttműködés: 1%  Kisebbségi jogok: 0,5%.


Letölteni ppt "Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május 11-13."

Hasonló előadás


Google Hirdetések