Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Ááá, elérjük őket TV-vel!” avagy az 50 év felettiek médiafogyasztása Magyarországon Jobbágy Tamás MEC MediaLab 2010.03.31.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Ááá, elérjük őket TV-vel!” avagy az 50 év felettiek médiafogyasztása Magyarországon Jobbágy Tamás MEC MediaLab 2010.03.31."— Előadás másolata:

1 „Ááá, elérjük őket TV-vel!” avagy az 50 év felettiek médiafogyasztása Magyarországon Jobbágy Tamás MEC MediaLab

2 TV-nézéssel töltött percek száma (ATV) Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: 2009, január 1. – március 15.

3 TV-nézéssel töltött percek száma (ATV) Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: 2009, január 1. – március 15.

4 TV-nézéssel töltött percek száma Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: 2009, január 1. – március 15.

5 TV-nézéssel töltött percek száma Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: 2009, január 1. – március 15.

6 Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: január 1. – március 15. Napi TV-nézési görbe Időszak: január 1. - március 15. AMR%

7 Napi TV-nézési görbe Időszak: 2009 Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: január 1. – március 15. AMR%

8 Top csatornák nézői részesedése Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: január 1. – március 15. Csatorna affinitás szerint RTL Klub TV2m1V3Duna TVATVF+CoolMTV2Story TVHallmarkAXNNat. Geo

9 Legkedveltebb műsortípusok Affinitási sorrend hez képest 1. Vallási Filmek Filmek Zene Zene Hírek, politika Hírek, politika Sport Sport Információs magazin Információs magazin Szórakoztató Szórakoztató Egyéb műsortípus Egyéb műsortípus Tudományos, művészeti Tudományos, művészeti Dráma, teleregény Dráma, teleregény 143 Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: január 1. – március 15.

10 Tájékozódás forrásai különböző életkorban Forrás: Ipsos-GfK, Média Navigátor, Időszak: 2009 Q3-Q4 Televízió Rádió Újság

11 50 év felettiek sajtó olvasási rangsora Elérés szerint Forrás: Ipsos-GfK, Média Navigátor, Időszak: 2009 Q3-Q4

12 Legnagyobb arányú olvasottság eltérések a hez képest szerinti affinitás alapján Forrás: Ipsos-GfK, Média Navigátor, Időszak: 2009 Q3-Q4

13 Napi rádióhallgatottsági görbe (naplós módszer) Időszak: 2009 szeptember - október Forrás: Ipsos-GfK, Rádió Navigátor

14 Napi rádióhallgatottsági görbe (DAR módszer) Időszak: 2010 január - február Forrás: Ipsos-GfK, Rádió Navigátor

15 Rádiók napi elérése Időszak: 2010 január-február Forrás: Ipsos-GfK, Rádió Navigátor

16 Internethasználat terjedése Vagyoni decilis és életkori bontás szerint Forrás: Ipsos-GfK, Média Navigátor

17 50 év felettiek szegmentálása •Szegmentáláshoz használt változócsoportok •Nagyobb részben: 1.Vásárláshoz, fogyasztáshoz kötődő attitűd kérdések 2.Aktív szabadidő eltöltési formák •Kisebb részben: 3.Vélemény vezérséghez és a kommunikációs hálóhoz köthető attitűd kérdések 4.Innovációkhoz való viszony és alkalmazásuk •5 csoportra szedtük szét a 3,5 millió 50 év felettit

18 Passzív, újdonságoktól elzárkózó, csak a szükséges kiadások jellemzőek rá 789e fő 22,3% a„legöregebb” csoport, sok a 70 év feletti közöttük 80%-uk 8 általános, vagy az alatti végzettségű nyugdíjasok, jellemzően E státuszúak főleg kis településeken élnek média- fogyasztását a közszolgálati fókusz jellemzi megyei napilapok, egészség- megőrző, hirdetési lapok alkalmi olvasója az internet világa nagyon távol áll tőle

19 Hagyományos konzervatív életmód és fogyasztás 1 109e fő 31,0% „öreges” csoport, sok a 65 évnél idősebb közöttük körükben is jellemző a 8 általános vagy az alatti végzettség nyugdíjasok, jellemzően DE státuszúak jellemzően kis településeken él média- fogyasztásában közszolgálati és könnyű nőies mainstream megyei napilapok, általános női, egészség- megőrző, hirdetési, gasztro és rejtvény lapok alkalmi olvasója az internet világa nagyon távol áll tőle

20 az úgynevezett „átlag” 825e fő 23,0% életkorban az évesek felé húzó csoport középfokú végzettségűek nyugdíjasok és szakmunkások, jellemzően C2DE státuszúak kiegyenlített település típus eloszlás, Budapest kicsit erősebb az átlagnál média- fogyasztását az enyhe nyitottság, mainstream és átlagos mértékű közszolgálatiság jellemzi országos bulvár, megyei napilapok, sztármagazinok, TV újságok, autós, sport, és vasárnapi lapok alkalmi olvasója átlag alatti nyitottság, érdeklődés jellemzi az online irányába

21 nyitottabb, tudatos vásárló, információt gyűjt, átlagnál többet költ 711e fő 19,9% jellemzően évesek közép-, felsőfokú és szakmunkás végzettségűek értelmiségi, szakmunkás (és nyugdíjas) jellemzően ABCD státuszúak Jellemzően városban élő csoport nyitott és szelektív médiafogyasztó, a „net” nagyon, a közszolgálati a legkevésbé mindenféle sajtóterméket fogyaszt, viszont a megyei napilapokat kevésbé erős érdeklődés, nyitottság az internet világa iránt

22 legnyitottabb, jómódú költekező, kevésbé tudatos vásárló 138e fő 3,9% jellemzően évesek közép-, felsőfokú végzettségűek értelmiségi, szakmunkás (és nyugdíjas) jellemzően ABC státuszúak jellemzően Budapesten és a megyeszék- helyeken él nyitott és rendkívül szelektív médiafogyasztó, a „net” nagyon fontos számára mindenféle sajtóterméket fogyaszt, viszont vannak területek, amik kevéssé érdeklik (hirdetési lapok) legerősebb érdeklődés, nyitottság az internet világa iránt

23 Záró gondolat •„Ááá, elérjük őket a TV-vel!” •Egyik oldalról •A hír igaz, átlag feletti a televízió fogyasztásuk és jól elérhetők ezen a csatornán keresztül, de… •Másik oldalról •Nem csak a televízió az egyetlen információ forrás számukra, mert fontos a rádió, az újságok és feljövőben van az internet is. •Nem homogén massza az 50 év felettiek tömege, így náluk is megtalálható egy nem kis réteg, mely komoly vásárlói potenciállal és nagyon változatos média fogyasztással rendelkezik!


Letölteni ppt "„Ááá, elérjük őket TV-vel!” avagy az 50 év felettiek médiafogyasztása Magyarországon Jobbágy Tamás MEC MediaLab 2010.03.31."

Hasonló előadás


Google Hirdetések