Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília 2010. május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília 2010. május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,"— Előadás másolata:

1 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília, GfK Hungária - Ügyfélkapcsolati igazgató

2 2 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5.

3 3 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Ellentétek világa amerikai luxus babaágy magyar használt babaágy Forrás: Ft Ft

4 4 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május ezer gyerek él a szegénységi küszöb alatt 2009-ben több mint minden ötödik gyerek olyan családban élt, ahol nem volt aktív kereső. A szegény gyerekek kétharmada a kistelepüléseken él. A cigányok és szegények egyre nagyobb részét szorítja ki a város falura vagy vadtelepekre, és ráadásul e családokban a gyerekszám nő.

5 5 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Egyre kevesebben lesznek Forrás: KSH, élveszületések A gyermekszületések alakulása között (fő)

6 6 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Egykék országa? •A családok összetétele az elmúlt 30 évben nem mutat változást •A legtöbb családban gyermeket vállalnak a szülők •A családok összetétele az elmúlt 30 évben nem mutat változást •A legtöbb családban gyermeket vállalnak a szülők Családok összetétele, 2005 Forrás: KSH

7 7 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Mennyibe kerül egy gyerek? a születéstől… Forrás: Tárki Társadalomkutatási Intézet felmérése, 2007 …az egyetemi tanulmányok végéig Ft

8 8 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Mennyi babacikkre volt szükség 5 évvel ezelőtt? Forrás: GfK ConsumerScan babapanel PELENKA POPSITÖRLŐ KENDŐ  vásárlás havonta egyszer  elhasználva havonta 152 db  elköltve havonta 946 Ft  vásárlás havonta majdnem kétszer  elhasználva havonta 120 db  elköltve havonta 5120 Ft

9 9 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Pelenka7.000 – Ft Gyógyszertári alapcsomag – Ft (popsikrém, fürdető, vitaminok) Élelmiszer5.000 – Ft (igényektől függően, pl. szopik-e még) Ruha, babafelszerelés, egyéb 0 – határtalan Mennyibe kerül egy „átlagos” csöppség havonta? Forrás: internetes fórumok az 1 év alatti átlagos gyermekek ellátásáról Minimum: Ft

10 10 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Mobil és a TV jobban kell, mint a mosógép? Tartós fogyasztási cikkek a háztartásban (100 háztartásra jutó darab) Forrás: KSH, 2007 A gyermektelen háztartásokban ellentétben több hűtőszekrény található A gyermektelen háztartásokban ellentétben több hűtőszekrény található

11 11 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. mosószergépi mosogatószer Mosni azt biztos kell….. Háztartásonként vásárolt éves mennyiség %-os eltérése az átlagtól (kg alapon) tisztítószeröblítőszerfolttisztító 11,6 5,13,93,6 2 gyermekes háztartás (5 év alatti gyermekkel) gyermektelen háztartás Forrás: GfK ConsumerScan, 2009

12 12 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Anyai örömök és gondoskodás jobb otthon eltölteni egy-egy csendes estét, mint elmenni valahová a közös családi reggelik fontos szerepet töltenek be az életemben gyakran összejön a család elsősorban a nők feladata, hogy gondoskodjanak a háztartás és a család dolgairól Forrás: GfK Médiaanalízis 2009

13 13 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Anyai bosszúság és hátrány sosincs elég időm csak az igazán szükséges dolgokra adok ki pénzt gyakran kell kompromisszumokat kötnöm sok mindenről le kell mondania az embernek, ha családja van Forrás: GfK Médiaanalízis 2009

14 14 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. További információ: GfK Hungária Kft. Custom Research – Fogyasztási Cikk és Kereskedelem Dörnyei Otília, Custom Research, Ügyfélkapcsolati igazgató


Letölteni ppt "GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília 2010. május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések