Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikációs alapkérdések és válaszok Kommunikációs tréning Siófok, 2006. november 14. Schmidt Hajnalka.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikációs alapkérdések és válaszok Kommunikációs tréning Siófok, 2006. november 14. Schmidt Hajnalka."— Előadás másolata:

1 Kommunikációs alapkérdések és válaszok Kommunikációs tréning Siófok, november 14. Schmidt Hajnalka

2 1.A kommunikációs tevékenységet sokszor egyáltalán nem lehet előre megtervezni, helyet kell hagyni a spontaneitásnak is. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

3 A Public Relations a hírnévről szól, arról amit mondasz és amit mások mondanak rólad. A PR munka hosszantartó és tervszerű erőfeszítés azért, hogy egy szervezet és környezete között kölcsönös megértést alakítsunk ki és tartsunk fenn. CÉL CÉLCSOPORT ESZKÖZ (pl. fórum, sajtó, internet stb.) MEGVALÓSÍTÁS FELTÉTELEI & MEGVALÓSÍTÁS ÉRTÉKELÉS

4 2. Ha nem tervezünk, valójában a sikertelenséget tervezzük meg. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

5 3. Az EU Víz Keretirányelvet az embereknek kevesebb, mint 5%-a ismeri. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

6 Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

7 4. Az emberek lelkesen várják, hogy bekapcsolódhassanak az őket érintő, vizekkel kapcsolatos döntésekbe. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

8 Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

9 5. A vízzel kapcsolatos döntésekbe bekapcsolódni vágyók többsége szívesen venne részt lakossági fórumokon. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

10 Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

11 6. Az emberek többsége a környezetvédelemmel, vízgazdálkodással kapcsolatos információt főként a televíziókból és a napilapokból szerzi. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

12 Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

13 7. Az emberek közel fele megnézi az újságokban található társadalmi és jótékonysági célú hirdetéseket, reklámokat, cikkeket. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

14 Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

15

16

17 8. Mindegy, hogy hol hirdetek: a TV-ben, a sajtóban, az utcán vagy az interneten, az emberek nagy többsége minden reklámozási formát egyformán zavarónak talál. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet*

18 Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Internet Audience Research (IAR) % Bázis: évesek Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Internet Audience Research (IAR) Forrás

19 9. A megyei napilapok olvasottsága magasabb, mint az országos napilapoké. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

20 Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

21 10. A fizetett hirdetések drágák, inkább személyes levélben vagy központi helyekre kiragasztott plakátokon keresztül hívom meg az embereket a lakossági fórumra. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

22 11. Felesleges sajtótájékoztatót tartani a VKI végrehajtásának elősegítése, 2. fázis c. projekt elején, nincs elég hírértéke az eseménynek, kevés újságíró fog eljönni. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

23 12. Egy sajtóközlemény nem lehet hosszabb, mint 1db A/4-es oldal. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

24 A sajtóközlemény •Ki, hol, mit, miért •A lapnak csak az egyik oldalára írjunk •A cím fontos – legyen figyelemfelhívó, de ne szenzációhajhász •Cég neve, címe, kontakt •Dátom + sajtóközlemény felirat •Megjegyzés a szerkesztőnek, sajtófotó

25 13. Egy jó sajtófotó legalább 50%-kal megnöveli a megjelenés esélyét. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

26 A sajtófotó •Azt mutatja-e amit hangsúlyozni szeretnénk? •Elég beszédes-e? •Önmagában megállja-e a helyét? •Felirat! •Jogok! •Van-e alternatív kép?

27 14. Az emberek hajlamosak arra, hogy az elsőként hallott sztorit higgyék el. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

28 15. Az emberek inkább a külsőségek, és nem a realitások alapján ítélnek. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

29 16. A hírek egyik törvénye: a rossz hír kiszorítja a jót. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

30 17. Ne akarjunk egyszerre minden médiumban jelen lenni, mert úgysem lehet mindenkivel egyszerre kapcsolatot teremteni. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

31 18. A sajtómunka a célcsoport információs elérésének maximum 50%- át képezheti. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

32 19. A jó PR szakember nem eszközökben gondolkodik, hanem hatásmechanizmusban. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

33 Az értékelés •Közvéleménykutatás •Médiaanalízis •Fókuszcsoportok, mélyinterjúk •Omnibiszos kutatások •Gyorstesztek

34 20. Ha kiadványt készítek, és nem tudom ki a célcsoport, legjobb, ha minél általánosabban fogalmazom meg a szöveget, hogy minél többen megértsék. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet*

35 21. Egy kiadványban legtöbbször a képeket nézik meg először az emberek, és csak utána olvasnak a szövegből. • teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

36 22. Hírértéke csak olyan eseménynek van, amely ténylegesen érinti a hír célzottját – azaz az embereket –, és annak is egy nagyobb csoportját. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

37 23. Sajtóközleményt bármiről lehet írni, de jobb, ha van tényleges mondanivalónk. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

38 24. Az a különbség a PR (Public Relations) és az újságírás között, hogy az előbbi hírértékben gondolkodik, az utóbbi pedig inkább szenzációban és hírben. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

39 25. Ha szakmabeli kollégák számára készítek power point prezentációt, nyugodtan használhatok kis (pl. 12-es, 14-es) betűket, mert őket érdekli a téma, amiről előadok. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet*

40 •Tervezzük meg az egységes külalakot, és az összes dia esetében használjuk ugyanazt a lay-outot. •Maximum 6 sort írjunk fóliánként. •Soronként ne legyen több 6 szónál. •Törekedjünk a lehető legnagyobb betűméretre, de minimum a 20 ppt nagyságúra. •A címet legalább 30%-al nagyobb betűvel írjuk, mint a szöveget. •Használjunk képeket a mondanivaló alátámasztására.

41 26. Az arculati kézikönyv nagyon megköti a grafikusok kezét, ezért többnyire nem szeretik. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

42 27. Az elektronikus hírlevelet a legjobb hétvége előtt kiküldeni, így lesz idejük elolvasni az embereknek. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

43 28. Ugyanannyi időn belül illik válaszolni egy re, mint egy nyomtatott levélre, tehát 8 napon belül. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet*

44 % Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Internet Audience Research (IAR)

45 29. Az internetet ma Magyarországon már több, mint 3 millióan használják. •teljesen egyetértek * •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

46 Hányan használják ma az internetet? •Június végére az internetet használók –otthon, munkahelyen, iskolában, internet kávézóban, egyéb helyen – száma túllépte a 3 milliót. •Ma már több mint 1 MILLIÓ internet előfizetés él hazánkban, melyből kb háztartás csatlakozik a világhálóhoz. Forrás:http://epp.eurostat.cec.eu.int;

47 47 Adatok: ezer fő  Az Internet-hozzáféréssel rendelkezők száma az elmúlt nyolc év alatt a négyszeresére nőtt  1998-ban a felnőtt lakosságnak kevesebb mint a tizede [9%] rendelkezett Internet-eléréssel valahol, jelenleg pedig több mint a harmada [37%] Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos: Magyar Online Monitor

48 48 Az otthoni Internet-hozzáférést tervező, személyi számítógéppel rendelkezők közt az átlag felett reprezentáltak a  a férfiak  a évesek  a magasabban kvalifikáltak  az aktív foglalkoztatottak  a magasabb társadalmi státuszúak  nagyvárosban élők  legalább 3 fős háztartások  gyermekes háztartások  jobb anyagi helyzetben lévők Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos: Nemzeti Médiaanalízis, 2006/I-II. negyedév

49 30. Az internetezők többsége a éves korosztály köréből kerül ki. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

50 % Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Nemzeti Média Analízis

51 31. A startlap internetes oldal olvasottsága megelőzi a Népszabadságét. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

52 Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Nemzeti Média Analízis Ezer fő


Letölteni ppt "Kommunikációs alapkérdések és válaszok Kommunikációs tréning Siófok, 2006. november 14. Schmidt Hajnalka."

Hasonló előadás


Google Hirdetések