Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nyomtatott reklámok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nyomtatott reklámok."— Előadás másolata:

1 Nyomtatott reklámok

2 Napilapok Napilapok körébe azokat a lapokat soroljuk amelyek hetente legalább ötször megjelennek. Témakör szerint lehet: politikai, gazdasági, sport- vagy bulvárlapok. Elsődleges információforrásként szolgálnak. Példaszámuk magas. Egyszerű nyomdatechnika jellemzi őket. Előnye: üzenet gyorsan eljuttatható és ismételhető. Hátránya: „Egy napig él.” Nagy publicitást biztosítanak. Presztízsük jónak mondható. Befogadói szituáció kedvezőtlen. (átfutják- utcán,buszon,metrón) Napilapokban elhelyezett üzenetek hatása rövid életű. Napilapok hirdetési költsége változó, az olvasok számától függ. A tarifákat a hirdetési felület függvényében alakítják ki.

3

4

5

6 Hetilapok A hetilapok hetente, kéthetente megjelenő lapok.
Nagy szelektivitás: lap tartalma utal az olvasó kör összetételére. Témakör szerint: gazdasági lapok, női, férfi-, ifjúsági vagy gyermeklapok, tudományos lapok, műszaki lapok. A magazinokat több személy is olvassa esetleg egész családok. Példányszámuk magas és a hirdetési árak is magasak. Általában színes nyomdatechnikával készülnek sok képpel. Igényes kivitelű hirdetések közzétételére alkalmasak. Hirdetések költsége magas lehet a nagy példányszámban eladott magazinoknál. Publicitása rendkívül változó. Presztízse a témakörtől és a feldolgozás komolyságától is függ. Befogadói szituáció kedvező (nyugodt körülmények között olvassák)

7 Folyóiratok A folyóiratok havonta, kéthavonta, esetleg negyedévente kerülnek forgalomba. Nagyobb közönséghez szól. Szintén speciálisabb érdeklődési kört elégítenek ki. Példányszámuk magas hirdetési költségei is magasak. Hosszabb időn keresztül fejti ki hatását hiszen aktualitásuk nem egyetlen nap. Némely lapokat gyűjtik vagy munkahelyeken archiválják. Publicitása és presztízse változó. Befogadói szituáció kedvező (otthon-jól eltudnak merülni a cikkekben) Igényes nyomda technológia, sok kép jó minőségű papír. Hazánkban nagy számú hetilap és folyóirat jelenik meg. Meddőszórása kisebb mint a napilapoké. Aktualitások gyors megjelentetésére nem használható mert lapzártája viszonylag hosszú is lehet.

8

9 Szaklapok A szaklapok olyan folyóiratok, amelyek általában egy gazdasági ágazat kérdéseivel foglalkoznak. Szűkebb témakörre specializálódtak. Olvasókörük kisebb így hirdetési költségeik is alacsonyabbak. Meddőszórás minimális, az olvasótábor alaposan megismerhető. Alacsony publicitású sajtótermékek. (néhány ezres példányszám) Presztízs értéke rendkívül magas. (leghitelesebb információ forrás) Befogadói szituáció a legkedvezőbb. (alapos tanulmányozás) Lapokat rendszerint összegyűjtik. Kivitelezésük eltérő. Bizonyos területek igénylik a minőséget, egyes lapok igen egyszerű kivitelben jelennek meg. Hirdetési árak alacsonyabbak lehetnek mint a nagy példányszámban eladott magazinoknál.

10

11 Hirdetések elhelyezése
Apróhirdetés: Napilapokban, lakossági igényeket elégítenek ki. (állás) Kishirdetés: Keskeny hasábok, tartalmaznak cégemblémát eltérő betűméret és betűfajta. Feltűnő tördelés. Soros közlemény: Cégspecifikus jegyet nem tartalmazhat, alacsony ár, tanfolyamok utazási ajánlatok hirdetésére alkalmas. Szövegoldali hirdetés: Lapok hírrovatában elhelyezett hirdetések Keretes hirdetés: Szövege tartalmazhat cégazonosítót, illusztrációt, címsort és szlogent.

12 Szalaghirdetés: Oldal teljes szélességét elfoglalják, viszonylag keskenyek.
Fejléckocka: Sajtó termék fejléce mellett, figyelemfelkeltő. Junior page: Sajátos elhelyezésű, féloldalas felület. Oldalas hirdetés: Egész oldalnyi felület, figyelemfelekető. (nagy) Borító: Első borítót nem bocsátják áruba viszont a hátsó borító igen értékes felület. Jelentős felárral kapható.

13 Sajtóhirdetés hatáselemei:
Főcím vagy szlogen: Célja a figyelem felkeltés, reklám fő eleme. Szövegtörzs: Üzenet tartalmát lényegét hordozza. Se hosszú, se rövid. Grafikus elemek: Tipográfia. Kép: Rajzok, Ábrák, Végjegy, Logó. Fotó: Nagyon erős hitele van spontán rögzíti a valoságot. Színek: Másodlagos jelentőséggel bíró kódok, optikai hatások. Méret: Nagyobb hatás, nagyobb költség. Elhelyezés: Legnagyobb hatást a keretes hirdetések és a szövegoldali hirdetések érik el.

14 Készítette: Beck Petra & Pap Bettina


Letölteni ppt "Nyomtatott reklámok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések