Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A nyomtatott sajtó. • Rengeteg féle kiadvány van hazánkban • Több módon csoportosíthatók 1. megjelenésük gyakorisága szerint: - naponta, hetente, kéthetente.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A nyomtatott sajtó. • Rengeteg féle kiadvány van hazánkban • Több módon csoportosíthatók 1. megjelenésük gyakorisága szerint: - naponta, hetente, kéthetente."— Előadás másolata:

1 A nyomtatott sajtó

2 • Rengeteg féle kiadvány van hazánkban • Több módon csoportosíthatók 1. megjelenésük gyakorisága szerint: - naponta, hetente, kéthetente - havonta, kéthavonta, negyed- és félévenként

3 Napilapok: • Országos, minőségi, politikai-közéleti (Magyar hírlap, …) • Országos, bulvár (Blikk, …) • Ingyenes reklámkiadvány (Metro, …) • Egy témára specializálódott országos (Nemzeti Sport, …) Hetilapok (168 óra, Nők lapja, …) Havonta megjelenő lapok (Praktika, …) Évente 2-6 alkalommal megjelenő (Fotóművészet, …)

4 2. Megjelenés helye, terjesztés köre szerint • Intézményi, kisközösségi – pl. iskolaújság • Települési, városi – Dunakeszi polgár • Megyei lap – Dunántúli Napló, Vas népe • Országos lap • Nemzetközi lap (Joy, Bravo )

5 3. Téma szerinti csoportosítás • Rejtvényújság • Művészeti folyóirat • Gyermek, ifjúsági lap • Életmód magazin • Sport • Politika • Autó, motor • Hobbi • Stb.

6 Általános információk a lapról 1.FEJLÉC Információk a lapról Évfolyam Dátum Lap ára

7 2. IMPRESSZUM •A Marquard Médiacsoport lapja Kiadó: Jürg Marquard •CEO: Albrecht Hengstenberg •Főszerkesztő: Balogh Edina •Főszerkesztő-helyettes: Tamás Anita •Művészeti vezető: Galgóczy-Kövér Viktor •Tervezőszerkesztő: Váraljai Viktória •Szerkesztő: Nagy Boldizsár, Tarapcsák Dalma •Szépség: Rinyu Piroska •Képszerkesztés: Kosina Anett •Olvasószerkesztő: Siklósi Ágnes •Fotóprodukció: Margl Dorka •Divatkoordináció: Schreiter Lilla, Csillag Szilvia •E havi számunk szerzői: Bus István (Pasifórum), Szatmári Nóra (Horoszkóp) •Kiadó: Marquard Media Magyarország Kft. Graphisoft Park, 1031 Budapest, Záhony u. 7. Telefon: , fax: Levélcím: 1300 Budapest, Pf •Pénzügyi igazgató: Soós Viktor •Terjesztési igazgató: Pintér Klára •Produkciós igazgató: Tompa Csilla •Marketing- és PR-menedzser: Simon Petra •Kereskedelmi igazgató: Óhidi Zsuzsanna

8 •Kereskedelmi igazgató-helyettes: Pastyik Renáta Telefon: •Hirdetés: Tel: •Lapreferens: László Mária Telefon: , fax: •Nyomdai előkészítés: Colorcom Media •Nyomda: INFOPRESS GROUP HUNGARY ZRT. Felelős vezető: Lakatos Imre vezérigazgató •Terjesztés: Magyar Posta Zrt., 1089 Budapest, Orczy tér 1. Ügyfélszolgálat: www. •Előfizetés: Weben: vagy Telefonon: ben: 2027, JOY is a registered trademark of GERMAN PREMIUM MAGAZINES AG.

9 • Az impresszum az első, második vagy az utolsó oldal alján található • A szerkesztőség, kiadó, nyomda és terjesztő adatai (pontos cím, elérhetőség!) • Hirdetések felvételével kapcsolatos információk • ISSN szám: minden lap indítását be kell jelenteni, ezt jelöli a szám

10 A lapok belső szerkezete 1.címlap: kitüntetett szerep, fejléc, vezető témák, hívószavak, figyelemfelkeltő fotó 2.Magazinoknál- tartalomjegyzék napilapoknál: címoldalon megkezdett írások más-más oldalon folytatódnak 3. Állandó rovatok – oldal tetején jelölik a rovat címét (napilapoknál: belföld, külföld, sport …) Az újságban a páratlan oldalak fontosabbak, ezen belül a felső rész a vezető híreké. Az oldal szélét hamarabb elolvassuk, mint a belsejét. 4.Mellékletek 5.hirdetések

11 Az újság külleme Egy lap hangulatát, élvezhetőségét és hogy milyen célközönséghez szól, meghatározza: • Szerkesztés, tipográfiai tervezés • Méret, oldalszám, színezés, papír minősége • Írásos és képi anyagok aránya • Képi információk mennyisége és minősége Sajtófotó (nem illusztráció, hanem vizuális dokumentáció) és a képaláírás szerepe fontos!


Letölteni ppt "A nyomtatott sajtó. • Rengeteg féle kiadvány van hazánkban • Több módon csoportosíthatók 1. megjelenésük gyakorisága szerint: - naponta, hetente, kéthetente."

Hasonló előadás


Google Hirdetések