Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Médiagazdaságtan A televíziózás piaca."— Előadás másolata:

1 Médiagazdaságtan A televíziózás piaca

2 A televiziózás piaca Alapfogalmak: televízió-műsorszám televízió-műsor
televíziózás Műsor tekintjük elemzésünkben a médiaterméknek Televíziózás ,mint műsorszolgáltatás az adott területen élők műsorokkal,műsorcsomagokkal,egyedileg választható műsorszámokkal való ellátása a televíziózás,mint technológia révén. Története: villamosság,fényképezés,távírászat,távbeszélő, filmkészítés,rádiózás 1936.Egyesült Királyság, 1939.Egyesült Államok II.vh.után fejlődés

3 A televíziózás piaca Televíziózás fejlődésének alapmodelljei.
klasszikus kereskedelmi /nézőnek ingyenes a televízió,magántulajdon,állami szabályzás,oligopol piacszerkezet/ állami/közszolgálati előfizetői díj,állami tulajdon,monopólium/ duális/ klasszikus kereskedelmi és állami / sokcsatornás/ sok szereplő,földi terjesztés mellett új terjesztési módok,fizető tévék,gyengülő állami szabályzás korlátozott,sokcsatornás,cyber/hálózati modell

4 A televíziózás piaca Televizió csoportosítása tartalom terület
terjesztés finanszírozás finanszírozás:fizető televízió megjelenése a nagyközönség piacán platform:a néző egyes platformokon keresztül jut el a műsorszolgáltatáshoz

5 A televíziózás piaca A televízió-műsorok nézése:
televiziónézés motivációi,jellege és mértéke aranykor szabadidő családi környezet nézés intenzitás háttér-televíziózás reklámok nézése televíziókészülék ellátottság demográfiai tényezők életkor életmód attitűd,-izlés,magatartás, társadalmi-gazdasági tényezők video,távirányító

6 A televíziózás piaca A nézettség mérése és főbb mutatószámok naplós
személyes műszeres elért közönség /reach/:adott műsorszámot legalább egy percig nézők száma nézettség/rating/:az adott műsorszám egy átlagos percének közönségnagysága közönségarány/share/:az adott műsorszám nézésének részesedése a teljes tévénéző közönségből bruttó elérés/GRP/:kampány alatt az adott reklámra vonatkozó elért közönség mutatók összege nettó elérés/COV/:mekkora azon nézők aránya,akik legalább egyszer látták a reklámot a kampány alatt fajlagos reklámköltség/CPT/kampány költsége az elért ezer főre vetítve

7 A televíziózás piaca Műsorkinálat: Program providers:előállitók
program packagers:műsorszámokat műsorrá összeszerkesztő Költségek: fösvénység elv formatok szappanoperák hálózat,szindikálás:költségmegosztás definanszirozás Költségek növekedése: jogdijak előadóművészek dijai költségek nincsenek olyan szoros kapcsolatban a termeléssel,mint más iparágban

8 A televíziózás piaca Méretgazdaságosság Választékgazdaságosság
Saját gyártás,megrendelt gyártás,készen vett műsorszámok aránya Műsorkinálat azonosságai és különbségei általános csatornák-kereskedelmi modellben általános csatornák állami/közszolgálati modellben általános csatornák a duális modellben műsorkinálat a sokcsatornás modellben

9 A televíziózás piaca Műsorterjesztés A földi műsorszórás
A kábel,-műholdas és az AM-mikro terjesztés Kiegészitő műsorszolgáltatás Analóg-digitális A piaci szerkezet és a verseny országos piacok túlsulya a korlátozott kinalatú modellben piacszerkezet a sokcsatornás modellben:tematikus,pay-per view,műsorcsomagok koncentráció mértéke hirdetők piaca

10 A televíziózás piaca Szabályzás. Állami tartalomszabályzás elvei
A határokat átlépő televiziózás szabályzása Egyes műsorszámok elhelyezése,hozzáférés műszaki korlátai Fizető televiziózás állami szabályzása Koncentráció –és kereszttulajdonlás szabályzása Önszabályzás,-társszabályzás Audiovizuális médiaszolgáltatások irányelve

11 A televíziózás piaca Ellenőrző kérdések.
Ismertesse a televiziózás történetének főbb állomásait Definiálja a televizió műsorszám,műsor fogalmát. Televizió csoportositása: terület finanszirozás tartalom Milyen tényezőktől függ a tévénézés? Milyen mérési rendszerek vannak a televiziós nézésben? Ismertesse a legfontosabb mutatószámok jelentését:share,rating,reach,CPT,GRP

12 A televíziózás piaca Ellenőrző kérdések.
Sorolja fel a műsorterjesztés módjait! Milyen szabályok,törvények vonatkoznak a televizióziásra hazánkban? Mit ért önszabályzáson? Mit ért társszabályzáson? A műsorszám tartalmára vonatkozóan milyen szabályzást ismer? ismertesse a médiatörvény legfontosabb alapelveit!


Letölteni ppt "Médiagazdaságtan A televíziózás piaca."

Hasonló előadás


Google Hirdetések