Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Médiagazdaságtan A televíziózás piaca. A televiziózás piaca Alapfogalmak:  televízió-műsorszám  televízió-műsor  televíziózás Műsor tekintjük elemzésünkben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Médiagazdaságtan A televíziózás piaca. A televiziózás piaca Alapfogalmak:  televízió-műsorszám  televízió-műsor  televíziózás Műsor tekintjük elemzésünkben."— Előadás másolata:

1 Médiagazdaságtan A televíziózás piaca

2 A televiziózás piaca Alapfogalmak:  televízió-műsorszám  televízió-műsor  televíziózás Műsor tekintjük elemzésünkben a médiaterméknek Televíziózás,mint műsorszolgáltatás az adott területen élők műsorokkal,műsorcsomagokkal,egyedileg választható műsorszámokkal való ellátása a televíziózás,mint technológia révén. Története: villamosság,fényképezés,távírászat,távbeszélő, filmkészítés,rádiózás 1936.Egyesült Királyság, 1939.Egyesült Államok II.vh.után fejlődés

3 A televíziózás piaca Televíziózás fejlődésének alapmodelljei.  klasszikus kereskedelmi /nézőnek ingyenes a televízió,magántulajdon,állami szabályzás,oligopol piacszerkezet/  állami/közszolgálati előfizetői díj,állami tulajdon,monopólium/  duális/ klasszikus kereskedelmi és állami /  sokcsatornás/ sok szereplő,földi terjesztés mellett új terjesztési módok,fizető tévék,gyengülő állami szabályzás korlátozott,sokcsatornás,cyber/hálózati modell

4 A televíziózás piaca Televizió csoportosítása  tartalom  terület  terjesztés  finanszírozás finanszírozás:fizető televízió megjelenése a nagyközönség piacán platform:a néző egyes platformokon keresztül jut el a műsorszolgáltatáshoz

5 A televíziózás piaca A televízió-műsorok nézése: televiziónézés motivációi,jellege és mértéke  aranykor  szabadidő  családi környezet  nézés intenzitás  háttér-televíziózás  reklámok nézése  televíziókészülék ellátottság  demográfiai tényezők  életkor  életmód  attitűd,-izlés,magatartás,  társadalmi-gazdasági tényezők  video,távirányító

6 A televíziózás piaca A nézettség mérése és főbb mutatószámok  naplós  személyes  műszeres elért közönség /reach/:adott műsorszámot legalább egy percig nézők száma nézettség/rating/:az adott műsorszám egy átlagos percének közönségnagysága közönségarány/share/:az adott műsorszám nézésének részesedése a teljes tévénéző közönségből bruttó elérés/GRP/:kampány alatt az adott reklámra vonatkozó elért közönség mutatók összege nettó elérés/COV/:mekkora azon nézők aránya,akik legalább egyszer látták a reklámot a kampány alatt fajlagos reklámköltség/CPT/kampány költsége az elért ezer főre vetítve

7 A televíziózás piaca Műsorkinálat: Program providers:előállitók program packagers:műsorszámokat műsorrá összeszerkesztő Költségek:  fösvénység elv  formatok  szappanoperák  hálózat,szindikálás:költségmegosztás  definanszirozás Költségek növekedése:  jogdijak  előadóművészek dijai  költségek nincsenek olyan szoros kapcsolatban a termeléssel,mint más iparágban

8 A televíziózás piaca Méretgazdaságosság Választékgazdaságosság Saját gyártás,megrendelt gyártás,készen vett műsorszámok aránya Műsorkinálat azonosságai és különbségei  általános csatornák-kereskedelmi modellben  általános csatornák állami/közszolgálati modellben  általános csatornák a duális modellben  műsorkinálat a sokcsatornás modellben

9 A televíziózás piaca Műsorterjesztés  A földi műsorszórás  A kábel,-műholdas és az AM-mikro terjesztés  Kiegészitő műsorszolgáltatás Analóg-digitális A piaci szerkezet és a verseny országos piacok túlsulya a korlátozott kinalatú modellben piacszerkezet a sokcsatornás modellben:tematikus,pay-per view,műsorcsomagok koncentráció mértéke hirdetők piaca

10 A televíziózás piaca Szabályzás.  Állami tartalomszabályzás elvei  A határokat átlépő televiziózás szabályzása  Egyes műsorszámok elhelyezése,hozzáférés műszaki korlátai  Fizető televiziózás állami szabályzása  Koncentráció –és kereszttulajdonlás szabályzása  Önszabályzás,-társszabályzás  Audiovizuális médiaszolgáltatások irányelve

11 A televíziózás piaca Ellenőrző kérdések. Ismertesse a televiziózás történetének főbb állomásait Definiálja a televizió műsorszám,műsor fogalmát. Televizió csoportositása:  terület  finanszirozás  tartalom Milyen tényezőktől függ a tévénézés? Milyen mérési rendszerek vannak a televiziós nézésben? Ismertesse a legfontosabb mutatószámok jelentését:share,rating,reach,CPT,GRP

12 A televíziózás piaca Ellenőrző kérdések. Sorolja fel a műsorterjesztés módjait! Milyen szabályok,törvények vonatkoznak a televizióziásra hazánkban? Mit ért önszabályzáson? Mit ért társszabályzáson? A műsorszám tartalmára vonatkozóan milyen szabályzást ismer? ismertesse a médiatörvény legfontosabb alapelveit!


Letölteni ppt "Médiagazdaságtan A televíziózás piaca. A televiziózás piaca Alapfogalmak:  televízió-műsorszám  televízió-műsor  televíziózás Műsor tekintjük elemzésünkben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések