Nemzeti Infokommunikációs stratégia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Advertisements

Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Az e-közigazgatás fejlesztésének legújabb eredményei a hatósági eljárások területén Előadó: Dr. Kis Gergely főosztályvezető E- Közigazgatási Főosztály.
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Gyógyszerár-támogatás Budapest, október 30. Lovas Kornélia.
A lions hazai szervezetének megújulása a Civil törvény kapcsán.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület május 21. Pannonhalma A mikrovállalkozások létrehozására és fejlesztésére nyújtandó támogatások részletes feltételeiről.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER.
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
Cégnyilvántartás.
Közigazgatási technológia
Szabálysértési méltányossági kérelem
Elektronikus dokumentumok
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Önkormányzati hivatalok jogszabályból eredő elektronikus közzétételi kötelezettségei és azok megoldása Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek.
Pedagógus oklevelek elismerése
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Működőképes Elektronikus Ügyintézési Modellek e-Szignó Üzleti Megoldások Barsi András Attila Microsec Kft november 12.
A JOGI SZEMÉLY ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Szélessávú tervek és akciók
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
Szakképzési változások
2014. november Rendek Tímea
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Komplex kormányzati cselekvési terv négy pillér mentén – Digitális Magyarország „Networkshop 2015” konferencia Sárospatak.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Módosult a közfeladatot ellátó szervek iratkezeléséről szóló kormányrendelet (335/2005.) Dr. Hollósi Gábor Ph.D. Magyar Országos Levéltár Kormányzati Gyűjtőterületi.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
Munkáltatói intézkedések közlésének Hszt. szerinti szabályozása
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
Úton az elektronikus levéltár felé
Elektronikus aláírás és iratkezelés
A magyar állami ösztöndíj adminisztrációjának egyes kérdései Vanó Renáta Dunaújváros, június 11. .
Beiratkozás – átsorolás: magyar állami ösztöndíj nyilatkozat
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Őszintén az archiválásról
E-government megvalósításának feltételei
Közbeszerzési Döntőbizottság
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

LÉPÉSEK AZ E-KÖZIGAZGATÁS FELÉ –AZ oh EGYIK FŐOSZTÁLYÁN Stéger Csilla - Vanó Renáta

Nemzeti Infokommunikációs stratégia 2014-2020 A digitális stratégia átfogó céljai: Digitális infrastruktúra Digitális kompetenciák Digitális gazdaság Digitális állam Digitális állam: átfogó cél, hogy a kormányzat, a közigazgatás és a közszolgáltatások működését stabil és biztonságos informatikai háttér támogassa, amely lehetővé teszi a közigazgatás belső folyamatainak, illetve a lakosságot és vállalkozásokat célzó közigazgatási szolgáltatásoknak a nagyarányú elektronizálását, továbbá az állami érdekkörbe tartozó információk és tartalmak széles körű digitalizációját és nyilvános hozzáférhetővé tételét;

E-közigazgatás

Digitális állam célrendszere Jöjjön létre és működjön a stabil és biztonságos kormányzati IT háttér Folytatódjon az elektronikus közigazgatás fejlesztése, váljon teljessé – ahol gazdaságos – az online elérhető szolgáltatások köre 2014-ben váljon elérhetővé minden állam által kötelezően nyújtandó szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás (szeüsz) 2018-ra váljon lehetővé, hogy az állampolgárok és vállalkozások valamennyi közig ügyüket elektronikusan intézhessék 2020-ra legyen papírmentes a központi közig. intézményekben a folyamatok 80 %-a stb. Kapjon az eddiginél nagyobb hangsúlyt az elektronikus közszolgáltatások fejlesztése

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR A KET. És E-közig végrehajtási kormányrendeletei 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól X. fejezet: Elektronikus ügyintézés 160.§-169/A. § Vhr-ek: 85/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletes szabályairól 84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről 83/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos alapelvek, kézbesítési szolgáltatás 160. § (4) A (…) közigazgatási hatósági eljárásban az okiratról az elektronikus irat hiteles papír alapú irattá alakítása, papír alapú irat átalakítása hiteles elektronikus irattá, valamint elektronikus iratról hiteles, más formátumú elektronikus másolat készítése szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás szabályai szerint a hatóság, valamint a kormány által kijelölt szervezet által készített okirat bizonyító ereje megegyezik az eredeti okiratéval. 161. § (1) ha a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltató nem hatóság, szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatást (továbbiakban: SZEÜSZ) csak az elektronikus ügyintézési felügyelet engedélye alapján nyújthat. 162. § (1) Ha törvény eltérően nem rendelkezik, a hatóság köteles az ügyfél ügyintézési rendelkezését az elektronikus kapcsolattartás során figyelembe venni. 165. § (1) A kézbesítési szolgáltató jogszabályban meghatározott módon közreműködik a döntések és más elektronikus nyilatkozatok kézbesítésében.

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 85/2012. (IV.21.) Korm. rend. Az elektronikus ügyintézés általános szabályairól Dokumentumformátumok 29. § A hatóság (…) határozza meg, hogy az elektronikus kapcsolattartás keretében milyen formátumú elektronikus dokumentumokat fogad el. A hatóság (…) közzéteszi az (…) dokumentumformátumokat. A papír alapú és elektronikus ügyintézés összekapcsolását biztosító eljárások 36. § (1) A papír alapú és elektronikus ügyintézés összekapcsolását biztosító eljárások: a) papír alapú irat átalakítása hiteles elektronikus irattá, b) elektronikus irat hiteles papír alapú irattá alakítása, c) elektronikus iratról hiteles elektronikus másolat készítése, d) elektronikus iratról hiteles, más formátumú elektronikus másolat készítése, valamint e) elektronikus adathordozón nem elektronikus úton benyújtott elektronikus dokumentumról elektronikus másolat készítése. (2) A jelen fejezet előírásai szerint készített másolat joghatása megegyezik az eredeti dokumentuméval.

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR Kézbesítés 78. § (7) Ha a hatóság a döntést elektronikus úton közölte, és (…) a személy a döntés átvételét öt napon belül nem igazolja vissza, a hatóság másik írásbeli formában közli vele a döntést. Ilyen esetben a döntés közlésének napja a második közlés napja. Törvény vagy kormányrendelet ettől eltérően állapíthatja meg a döntés elektronikus úton való közlésének szabályait. (HÖSZ esetén 30 nap lesz.) Selejtezés Ket. 167/A. § (3) Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a hatóság jogosult az olyan papír alapú irat selejtezésére, amelyet elektronikus irattá alakított, feltéve, hogy a) az eljárást lezáró döntés két éven túl jogerőssé vált, és határozat esetén ezen kétéves időtartam alatt nem kérték annak bírósági felülvizsgálatát vagy újrafelvételét, és a hatóság tudomása szerint a határozattal szemben alkotmányjogi panaszt nem nyújtottak be, és az átalakított papír alapú irat elektronikus másolatának megőrzését a hatóság biztosítja, vagy b) az irat tartalmát valamely más iratba belefogalmazták, amely iratot a selejtezendő irat készítője igazolhatóan megismert, és a legalább 60 napos kifogásolási időszak alatt eltérésre vonatkozó kifogással nem élt.

Adottságok Felsőoktatási főosztály hallgatói ösztöndíj osztály ügyterhe • MEGOLDÁST KELLETT TALÁLNI! év kiadott / tervezett hatósági döntés kiadott egyéb irat összesen 2012. 191 db. / 0 db. 49.191 db. 49.382 db. 2013. 3.457 db. / 0 db. 4.038 db. 7.495 db. 2014. 53.687 db. / cc. 95.000 db. 2.212 db. 150.899 db. 2015. 0 db. / cc. 175.000 db. 175.000 db. 2016. 0 db. / cc. 235.000 db. 235.000 db. 2017. 0 db. / cc. 305.000 db. 305.000 db

Adottságok – van megoldás? Adottságok – megoldási lehetőség Adottságok Hihetetlenül nagy ügyteher (2014-ben 143.150 irat, és ez évente nő) 98%-ban Ket. szerinti döntések, a kézbesítést igazolni kell (tértivevényes hivatalos irat) Hihetetlenül szűk humánerőforrás (jelenleg 6 fő) A dokumentumokat megőrzési határideje hosszú és rapszódikus: kötelezettség teljesítése + 5 év azaz 6 év – 35 év Nincs fizikai irattári hely MEGOLDÁST KELLETT TALÁLNI!

HÖSZ rendszer elektronikus kommunikáció papír alapú kommunikáció FIR HÖSZ rendszer Magyar Posta SZEÜSZ Kontroller HSztár

Adottságok – van megoldás! Adottságok – megoldási lehetőség Megoldási lehetőség IT támogatott kötegelt hivatalból indítandó ügyek ( 2 db – akár 10.000 db. dokumentum egy kötegben) IT támogatott kérelemkezelés Elektronikus irattározás Preferáltan elektronikus kézbesítés

EREDMÉNYEK Nagy számú, kötegelt hivatalból induló döntés előkészítés Gyorsabb kérelemkezelés Papíralapú ügyintézés minimumra szorítása E-irattár Kézbesítés: preferáltan ügyfélkapun keresztül, SZEÜSZ-el A kialakított eljárásrendeket, jó gyakorlatot az OH Felsőoktatási Főosztály más osztályain, adott esetben az OH más főosztályain is javasoljuk bevezetni

KÖSZÖNjük A FIGYELMET!