Ami a Közös Európai Referenciakeretből (KER) és az Akkreditációs Kézikönyvből (AK) kimaradt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Advertisements

AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
Történeti episztemológia
Információbiztonság vs. informatikai biztonság?
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
Nemzetközi gazdaságstatisztika
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Szemiot i ka.
Képességszintek.
Az iskolai könyvtár állománya
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Közönségkapcsolatok (PR)
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Emberi erőforrás menedzsment
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Az információs társadalom jogi alapkérdései, alapfogalmai
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Trofimov Grigorij. - Faanyag beszállítók ár-érték összehasonlítása -Célcsoport: azon vállalkozások, ame- lyek import fenyő fűrészáruval foglalkoz- nak,
Pedagógiai Értékelési Konferencia
© Homo Regius előadó: Kállai Mária, Szolnok Megyei Jogú Város alpolgármestere március Európai Területi Társulás és többszintű kormányzás konferencia.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Logisztikai kontrolling
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
A fejlesztő értékelés.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Nyelvi szocializáció – Eltérő utak a nyelvhez. A nyelvi szocializáció Utal egyfelől a szocializációnak azokra a részfolyamataira, amelyek a nyelv használata.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
A hálózati-mérési különbözet kezelése az elosztói engedélyeseknél
A szövegértési feladatok összeállítása
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)
1. Vevő Érték Milyen ÉRTÉKEKET akarunk? 2. Források Milyen FORRÁSAINK vannak? 3. Analógia a területek között Hol keressük az INSPIRÁCIÓT? 4. A tulajdonságok.
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Készítette: Mátyás István agrár mérnöktanár szakos hallgató,
Hága Péter ELTE, Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék Statisztikus Fizikai Nap Budapest.
DR.BARACZKA KRISZTINA IÜ IDEG-ELMEORVOS SZAKÉRTŐ SE ÁOK IBOI
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A testek néhány mérhető tulajdonsága 3. óra
A forma fogalom használatai A forma mint elrendezés – A pythagoreusoknál alakult ki. – Rend, arány(ok), mérték („a szépség a részek világosan meghatározott.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Kérdések a második zh-hoz
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Kísérlettervezés 3. előadás.
Mérések adatfeldolgozási gyakorlata vegyész technikusok számára
Az SZMBK Intézményi Modell
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Ami a Közös Európai Referenciakeretből (KER) és az Akkreditációs Kézikönyvből (AK) kimaradt

VÁZLAT: 1. Bevezetés 1. Bevezetés 2. A nyelvvizsgáztatás objektív aspektusai 2. A nyelvvizsgáztatás objektív aspektusai 3. A nyelvvizsgáztatás szubjektív aspektusai 3. A nyelvvizsgáztatás szubjektív aspektusai 4. Kritikai szövegelemzés 4. Kritikai szövegelemzés

BEVEZETÉS Az emberi társadalom fejlődésének egyik vonulata a kulturális fejlődés. Az emberi társadalom fejlődésének egyik vonulata a kulturális fejlődés. kultúrateremtők kultúrafogyasztók kultúrateremtők kultúrafogyasztók (tanítók) (tanítványok) (tanítók) (tanítványok)

A harmadik tényező megjelenése: kultúraközvetítők kultúraközvetítők kultúrateremtők kultúrafogyasztók kultúrateremtők kultúrafogyasztók A közvetítés fokozatosan önálló (és jól jövedelmező) iparággá vált.

A közvetítőipar alrendszereinek kialakulása: teremtés → közvetítés → fogyasztás → eredmény alkotás tanítás tanulás mérés alkotás tanítás tanulás mérés metodikája metodikája metodikája metodikája A metodika átvette a teljes rendszer irányítását.

A nyelvvizsgáztatás objektív aspektusai NYELVVIZSGÁZTATÁS = NYELVTUDÁSMÉRÉS (ÉRTÉKELÉS ?) (ÉRTÉKELÉS ?) NYELV = ? NYELVTUDÁS = ? MÉRÉS = ?

A NYELV potenciálisan végtelenszer ismétlődő invariáns jelek, jelkapcsolatok, és a hozzájuk rendelt alkalmazási szabályok véges elemű halmaza, potenciálisan végtelenszer ismétlődő invariáns jelek, jelkapcsolatok, és a hozzájuk rendelt alkalmazási szabályok véges elemű halmaza, melyet a kölcsönös megértésnek a kooperációból melyet a kölcsönös megértésnek a kooperációból fakadó kényszere hoz létre, és fakadó kényszere hoz létre, és a célszerű emberi tevékenység folyamatában meg- ismerő, kommunikatív, információtároló, valamint spe- ciális (diagnosztikai, terápiás, mérési) funkciót tölt be. a célszerű emberi tevékenység folyamatában meg- ismerő, kommunikatív, információtároló, valamint spe- ciális (diagnosztikai, terápiás, mérési) funkciót tölt be.

A NYELVTUDÁS ?

A MÉRÉS valamely minőség (= mérendő objektum) mennyiségi meghatározása a mértékegységhez való viszonyítás révén. valamely minőség (= mérendő objektum) mennyiségi meghatározása a mértékegységhez való viszonyítás révén. (mértékegység = mennyiségileg meghatározott minőség, és minőségileg meghatározott mennyiség) A nyelvtudás mértékegysége = ?? A nyelvtudás mértékegysége = ??

MÁS MEGKÖZELÍTÉS: A MÉRÉS FOLYAMATA Feltárjuk a mérendő objektum mérésmetodikai szem- pontból releváns tulajdonságait/összetevőit; Feltárjuk a mérendő objektum mérésmetodikai szem- pontból releváns tulajdonságait/összetevőit; Kialakítjuk az adekvát mérési eszközt; Kialakítjuk az adekvát mérési eszközt; Leolvassuk és rögzítjük a mérési eredményt; Leolvassuk és rögzítjük a mérési eredményt; Értékeljük a mérési eredményt (viszonyítjuk az objektív vagy szubjektív módon kialakított etalonhoz). Értékeljük a mérési eredményt (viszonyítjuk az objektív vagy szubjektív módon kialakított etalonhoz).

A MÉRÉSI ESZKÖZ VIZSGÁLATA (TESZT- ÉS ITEMANALÍZIS) Spearman-féle rangkorreláció Spearman-féle rangkorreláció (kisszámú esetre) (kisszámú esetre) Pearson-féle korreláció Pearson-féle korreláció (nagyszámú esetre) (nagyszámú esetre) Rasch-modell Rasch-modell (nagyszámú esetre) (nagyszámú esetre)

A NYELVVIZSGÁZTATÁS SZUBJEKTÍV ASPEKTUSAI A VIZSGÁZTATÓ A VIZSGÁZTATÓ A VIZSGÁZÓ A VIZSGÁZÓ A SZITUÁCIÓ A SZITUÁCIÓ

KRITIKAI SZÖVEGELEMZÉS KRITIKAI SZÖVEGELEMZÉS  KER SZINTLEÍRÁSOK