Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közönségkapcsolatok (PR)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közönségkapcsolatok (PR)"— Előadás másolata:

1 Közönségkapcsolatok (PR)
Alapfogalmak

2 Alapfogalmak Az emberek a különböző társ.-i, gazd.-i, pol.-i kult.-is stb funkciók ellátására szervezeteket hoznak létre. A szervezet meghatározott cél(ok) megvalósítására létrehozott társ.-i egység: Szabályozott Saját döntési rendszer Saját információs rendszer Hierarchikus Háromfélék lehetnek: Profitorientált (for profit) Nem profitorientált (non profit) Kormányzati, államigazgatási (govermental)

3 Alapfogalmak Közönségkapcsolat: intézmények,vállalkozások, a kisebb és nagyobb vállalatok, valamint a nonprofit szervezetek kommunikációs tevékenysége Közönségkapcsolatok = PR (Public Relations) A PR a közönség és valamilyen szervezet közötti viszonnyal foglalkozó tevékenységrendszer. Tervszerűen, tartósan és tudatosan fejleszti a közvetlen társ.-i környezet és a szervezet közötti kapcsolatokat, a közönség megértése, bizalmának és támogatásának megnyerése érdekében. Feltételezi a kétoldalú kapcsolatépítést, ha kell módosítja a szervezet és dolgozóinak magatartását.

4 Alapfogalmak A PR definíciójának sokféleségének oka:
A PR Interdiszciplináris (szoc., pszich., mat., inf. stb) Egy gyakorlati tevékenység leírására születtek ezek a definíciók. A kommunikációs aktivitás célját és értelmét a HÍRNÉV, a gyakorlati folyamatok szintén az IMAGE képezi. Jelentős fejlődésen ment keresztül.

5 Alapfogalmak A szervezetnek a környezetével kialakított viszonya lehet pozitív vagy negatív. + ha a szervezet tevékenységét környezete elismeri, értékeli (termékeit vásárolja, szolgáltatásait használja). A szervezet hírneve +, jó az image, bizalommal vannak a szervezet iránt - ha a fenti pontok ellentétét tapasztaljuk. A környezet nem ismeri el, nem értékeli teljesítményét… Mindkét esetben tudatosan fejleszthető. Ezek a helyzetek nagyon gyorsan változnak, relatív minőséget jelent a + és – viszony.

6 Alapfogalmak A környezettel kialakított viszony fejlesztése az adott szervezet kapcsolatain keresztül történik. Eszközei: Maga a tevékenység és a szervezet magatartása Kommunikáció A PR tevékenység feladata a szervezetről szóló info-knak a környezetet alkotó célcsoportokhoz történő tudatos eljuttatása a kommunikáció sajátos eszközeivel.

7 Alapfogalmak A PR a hírnévről szól. A hírnév annak az eredménye, amit teszel, amit mondasz, és amit mások mondanak rólad. A PR munkafolyamat tervszerű és hosszantartó erőfeszítés a környezet és a szervezet közötti viszony építésére és fenntartására. A PR egy szervezet kommunikációjának a szervezését jelenti.

8 Alapfogalmak A PR célja: az egyének, a szervezetek és a környezetük közötti – kölcsönös előnyökön alapuló- kommunikációs kapcsolatok alakítása. Feladata: a szervezet és a környezete közötti Komm.-s kapcsolatok elemzése Komm.-s programok szervezése Komm.-s programok tervezése és kivitelezése Komm-.s programok értékelése

9 Alapfogalmak A PR tevékenység
komm.-s és kapcsolatszervező tevékenységet jelent Az adott szervezet totális kommunikációját érinti A hírnév menedzselését jelenti A közönség és a szervezet célcsoportjai véleményének, értékelésének befolyásolását jelenti.

10 Alapfogalmak A PR tevékenységhez szükséges ismeretek:
Kommunikáció elmélete és folyamata Reklám Médiajog és –etika Kutatás Médiaanalízis Grafika Szerkesztés Szövegírás

11 Alapfogalmak A PR tevékenységhez szükséges ismeretek:
Szervezeti struktúra és magatartás Statisztika Nyelvek Természettudomány Társadalmi szolgáltatások Humán tárgyak Személyzetirányítás Vezetéstudomány

12 Alapfogalmak A PR tevékenységhez szükséges ismeretek:
Közvéleményformálás Kormányszervezetek Politológia Közgazdaságtan Üzleti irányítás Hierarchia a szakmában: Vezető tanácsadó PR menedzser PR asszisztens Folyamatos tanulást igényel nemcsak a szakterületek tekintetében.

13 Alapfogalmak PR Újságírás Hírértékben gondolkodik
Teljes kommunikációt szervez Hírnév, image vezérli Szervezeti identitású Teamproduktum Objektivitás jellemzi A szakma társ.-i presztizse kicsi Újságírás Hírben, szenzációban gondolkodik Kizárólag saját médiapublicitást szervez Saját médiájának példányszáma vezérli Személyes identitású Individuális Szubjektivitás megengedett A szakma társ.-i presztizse nagy

14 Alapfogalmak Reklámszakma PR Cél az áru eladása Közvetlen befolyásolás
Piaci taktika eszköze Egyoldalú kapcsolat Szűkített információk Potenciális fogyasztóhoz szól Kereskedelmi munka része Szervezetileg a ker. igazg. alá tartozik profitorientáció PR Cél a bizalom, támogatás Közvetett befolyásolás A piaci stratégia eszköze Kétoldalú kapcsolat Teljes körű információk Valamennyi érdekszférához Menedzsment munka része Szervezetileg a menedzsment része Szervezeti és közérdek együttes képviselete


Letölteni ppt "Közönségkapcsolatok (PR)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések