Intézményen belüli foglalkoztatás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A civil szféra munkaerő-piaci lehetőségei, foglalkoztatási kapacitás növelése Ea: Tóth István.
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
A közcélú foglalkoztatáshoz kapcsolódó munkajogi szabályozás
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Az ORSZI minősítési rendszerének változásai és tervezett fejlesztései előadó Dr. Benkovics László.
A nyugdíjazással kapcsolatos változások Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Dr. Papp Ildikó humán erőforrás szolgáltató központvezető.
A Rehabilitációs Foglalkoztatás lehetőségei
A részmunkaidő speciális esetei az új Munka Törvénykönyvében
Átirányítás, kiküldetés, kirendelés Szombathely,
A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatása 2012.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Bukarest április1 A munkáltató tájékoztatási kötelezettsége -
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
Horvát-Magyar Szakértői Akadémia szeminárium megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása, rehabilitációs projektek.
Az egészségkárosodáson alapuló nyugellátásban és nyugdíjszerű ellátásban részesülők ellátásainak átalakítása Jogszabály helyek ▫ évi CXCI. törvény.
Rehabilitációs hozzájárulás 2009.DECEMBER 08.. Rehabilitációs hozzájárulás A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A megváltozott munkaképesség véleményezése február
Az igénybevevői nyilvántartás
A fogyatékos, pszichiátriai és szenvedélybeteg ellátás tekintetében.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Amit a diákmunkáról tudni kell
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Tájékoztatás a társadalombiztosítás nyugellátásáról
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Kovács Nóra osztályvezető Munkaerő-piaci kapcsolatok osztály Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ.
A MUNKAVÁLLALÁS ALAPVETŐ SZABÁLYAI
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
Családtámogató ellátások
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
A közcélú foglalkoztatáshoz kapcsolódó munkajogi szabályozás dr. Szabó Melinda szociális igazgatási szakreferens Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Szociális.
Foglalkozási rehabilitáció a társadalmi integráció szolgálatában „Új utak és kihívások a foglalkozási rehabilitációban” Székesfehérvár január 29.
1 A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható támogatások Székesfehérvár, január 29.
Álláskeresés, foglakoztatásra irányuló jogviszony létesítése.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
A foglalkozási rehabilitáció várható változásai
14. A foglalkoztatással kapcsolatos munkaügyi feladatok – Mutassa be a munkaviszony létesítésének és megszüntetésének szabályait! – Foglalja össze, hogy.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
Rehabilitációs járadék,-hozzájárulás
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
Előadás másolata:

Intézményen belüli foglalkoztatás

MEGVÁLTOZOTT MUNKAKÉPESSÉGŰ EMBEREK FOGLALKOZTATÁSA Egészségkárosodás, fogyatékosság, szociális hátrányok miatt a munkaerő-piacról kiszorult emberek foglalkoztatása 176/2005. (IX. 2.) Korm. rendeleta megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató munkáltatók akkreditációjának, továbbá az akkreditált munkáltatók ellenőrzésének szabályairól 177/2005. (IX. 2.) Korm. rendelet a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatásáról  321/2007. (XII. 5.) Korm. rendelet a komplex rehabilitációról MEGVÁLTOZOTT MUNKAKÉPESSÉGŰ EMBEREK FOGLALKOZTATÁSA

Egészségkárosodás, fogyatékosság, szociális hátrányok miatt a munkaerő-piacról kiszorult emberek foglalkoztatása 1993. évi III. tv. 1991. évi IV. törvény a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról 49/1999. (III. 26.) Korm. rendelet a közmunkaprogramok támogatási rendjéről KÖZCÉLÚ, KÖZHASZNÚ, KÖZMUNKA PROGRAMOK Összefoglaló néven közfoglalkoztatás

Egészségkárosodás, fogyatékosság, szociális hátrányok miatt a munkaerő-piacról kiszorult emberek foglalkoztatása 1993. évi III. tv. 99/B/D/E. § 92/2008. (IV. 23.) Korm. rendelet a fogyatékos személyek alapvizsgálatáról, a rehabilitációs alkalmassági vizsgálatról, továbbá a szociális intézményekben ellátott személyek állapotának felülvizsgálatáról 174/2009. (VIII. 29.) Korm. rendelet egyes szociális tárgyú kormányrendeletek módosításáról

INTÉZMÉNYEN BELÜLI FOGLALKOZTATÁS Egészségkárosodás, fogyatékosság, szociális hátrányok miatt a munkaerő-piacról kiszorult emberek foglalkoztatása 112/2006. (V. 12.) Korm. rendeleta szociális foglalkoztatás engedélyezéséről és a szociális foglalkoztatási támogatásról 3/2006. (V. 17.) ICsSzEM rendelet a szociális intézményen belüli foglalkoztatás szakmai követelményeiről, személyi és tárgyi feltételeiről és a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet módosításáról INTÉZMÉNYEN BELÜLI FOGLALKOZTATÁS

Mi a különbség az egyes foglalkoztatási formák között megváltozott munkaképességű munkavállaló: az a munkaviszony keretében foglalkoztatott munkavállaló, akinek munkaszerződés szerinti napi munkaideje a napi négy órát eléri, ha ea) a munkaképesség-csökkenés - az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet (a továbbiakban: ORSZI), 2007. augusztus 15-ét megelőzően az Országos Egészségbiztosítási Pénztár Országos Orvosszakértői Intézete (a továbbiakban: OOSZI) szakvéleménye, illetőleg 2001. január 1-jét megelőzően, vasutas biztosítottak esetében a Magyar Államvasutak Orvosszakértői Intézetének szakvéleménye szerint - 50-66 százalékos mértékű, illetőleg az egészségkárosodás - az ORSZI szakvéleménye szerint - 40-49 százalékos mértékű, vagy

eb) a munkaképesség-csökkenés - az ORSZI vagy az OOSZI szakvéleménye, illetőleg 2001. január l-jét megelőzően, vasutas biztosítottak esetében a Magyar Államvasutak Orvosszakértői Intézetének szakvéleménye szerint - 67-100 százalékos mértékű, vagy ec) az egészségkárosodás - az ORSZI szakvéleménye szerint - 79 százalékot meghaladó mértékű, vagy

ed) az egészségkárosodás - az ORSZI szakvéleménye szerint - 50-79 százalékos mértékű, és ezzel összefüggésben a jelenlegi, vagy az egészségkárosodását megelőző munkakörében, illetve a képzettségének megfelelő más munkakörben való foglalkoztatásra rehabilitáció nélkül nem alkalmas, azonban az ORSZI szakvéleménye alapján rehabilitációja nem javasolt, vagy ee) a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény (a továbbiakban: Ftv.) 23. §-a (1) bekezdésének a) pontja alapján látási fogyatékosnak minősül, vagy a vakok személyi járadékában részesül, vagy ef) az Ftv. 23. §-a (1) bekezdésének d) pontja alapján a személyiség egészét érintő fejlődés átható zavara miatt fogyatékossági támogatásban részesül,

eg) külön jogszabály szerint súlyos értelmi fogyatékosnak minősül és erre tekintettel a magánszemélyek jövedelemadójáról szóló külön törvény szerint adóalapot csökkentő kedvezmény igénybevételére jogosult, vagy eh) siket vagy súlyosan nagyothalló, halláskárosodása audiológiai szakvélemény szerint a 60 decibel hallásküszöb értékét eléri vagy meghaladja, vagy ei) a súlyos mozgáskorlátozottak közlekedési kedvezményeiről szóló külön jogszabály szerint súlyos mozgáskorlátozottnak minősül, vagy

ej) az egészségkárosodás - az ORSZI szakvéleménye szerint - 50-79 százalékos mértékű, és ezzel összefüggésben a jelenlegi, vagy az egészségkárosodását megelőző munkakörében, illetve a képzettségének megfelelő más munkakörben való foglalkoztatásra rehabilitáció nélkül nem alkalmas és rehabilitálható, vagy ek) az ea)-ej) pontokban meghatározott mértékű munkaképesség-csökkenés, egészségkárosodás, illetőleg fogyatékosság nem állapítható meg, azonban az OOSZI, vagy az ORSZI szakvéleménye szerint jelenlegi munkakörében vagy tanult foglalkozásában, illetőleg más munkakörben vagy foglalkozás keretében személyre szóló rehabilitáció megvalósításával foglalkoztatható tovább;

Közfoglalkoztatott Közcélú munka keretében foglalkoztatható: Az a személy, akinek az aktív korúak ellátására való jogosultságát megállapították – kivétel, ha a jogosult egészségkárosodott- az állami foglalkoztatási szervnél kéri az álláskeresőként történő nyilvántartásba vételét, és teljesíti az elhelyezkedése érdekében megkötött álláskeresési megállapodásában foglaltakat, illetőleg közfoglalkoztatásban vesz részt. Az aki a folyamatban lévő közcélú foglalkoztatásából eredően szerez álláskeresési támogatásra való jogosultságot, -legalább évi kilencven munkanap munkavégzési időtartammal munkaviszonyának lejártáig, Az akinek a közcélú munkavégzésre irányuló munkaszerződése időtartama alatt az aktív korúak támogatására való jogosultságát megszüntették, legalább évi kilencven munkanap munkavégzési időtartammal a munkaviszonyának megszüntetéséig.

Az az aktív korú személy, aki az ellátása iránti kérelem benyújtását megelőző két évben az állami foglalkoztatási szervvel legalább egy év időtartamig együttműködött, vagy akinek esetében az ápolási díj, a gyermekgondozási segély, a gyermeknevelési támogatás, a rendszeres szociális járadék, a bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka, az átmeneti járadék, a rehabilitációs járadék, a rokkantsági nyugdíj, a baleseti rokkantsági nyugdíj, az ideiglenes özvegyi nyugdíj folyósítása megszűnt, illetve az özvegyi nyugdíj folyósítása a Tny. 52. §-ának (3) bekezdése szerinti okból szűnt meg, és közvetlenül a kérelem benyújtását megelőzően az állami foglalkoztatási szervvel legalább három hónapig együttműködött, feltéve, hogy saját maga és családjának megélhetése más módon nem biztosított, és keresőtevékenységet - ide nem értve a közfoglalkoztatást és az alkalmi munkavállalói könyvvel végzett munkát - nem folytat.

Közmunka keretében foglalkoztatható: 49/1999. (III. 26.) Korm. rendelet- a közmunkaprogramok támogatási rendjéről – alapján foglalkoztathatók

Közhasznú foglalkoztatás 1991. évi IV. tv. szerinti foglalkoztatás

Mikor szükséges az intézményen belüli foglalkoztatás? ha a szociális foglalkoztatás az egyén fogyatékossága, pszichiátriai betegsége, szenvedélybetegsége, hajléktalansága vagy egészségkárosodása miatt szociális intézményi ellátásra szorul INTÉZMÉNYI JOGVISZONY fejlesztő-felkészítő foglalkoztatás esetén 55. életévét, munka-rehab. esetén pedig a 62. életévét még nem töltötte be. Életkori korlát Szociális szolgáltatások szükségesek az egyén számára, szociális kompetencia sérült. Szociális kompetencia sérülés

Mi a szociális kompetencia ( Nagy József és mások meghat. ) Meghatározása: a szociális viselkedést szervező, a cél eléréséhez szükséges elemeket aktiváló, módosuló rendszer. Motívumok és képességek rendszere Szociális kompetencián minden olyan társas képességet, készséget értünk, amely nélkül az egyén szocializációja, azaz beilleszkedése társadalmi környezetébe nem lehet sikeres.

Milyen elemei vannak pl. a szociális kompetenciának Szociális kommunikáció Szociális szervezőképesség Szociális érdekérvényesítés (együttműködés, versengés, segítés, vezetés) Szociális tanulás Interperszonális viselkedés Én-orientált viselkedés Feladat-orientált viselkedés Környezet-orientált viselkedés

Mivel azonosítható pl. a szociális kompetencia Beszéd és kifejezőképesség Koncentrációs képesség Az emocionális élet kontroll alatt tartása Munkafolyamatok elsajátítása A munkavégzéshez szükséges tanulási képességek Praktikus, munka releváns viselkedés Munkabírás, munkatechnika Munkatevékenységhez kapcsolódó specifikus ismeretek és eszközhasználat

Munkafeladatok végrehajtása Egyéni és csoportos munkatevékenységek végrehajtása Aktivitás, érdeklődés Kitartás, terhelhetőség, munkatempó, munkaminőség A csoportban való tevékenység elsajátítása Kommunikáció a csoportban Kapcsolat a munkatársakkal Szerződéses kapcsolatok létrehozás Hatáskör, felelősségvállalás Konfliktusos helyzetetek kezelése

Szociális kompetencia hogyan mérhető? FNO A funkcióképesség és fogyatékosság és egésszség nemzetközi osztályozási rendszer alkalmazási területei között a következők olvashatók: Használható többek között a szociálpolitikai szabályozás eszközeként – a szociális gondoskodásmegtervezésében, kompenzációs rendszerek és rendeletek előkészítésében és végrehajtásában.

A rehabilitációs alkalmassági vizsgálat, felülvizsgálat célja: Alkalmasság megállapítása Mely foglalkoztatási forma a leginkább megfelelő, hány óra felülvizsgálat

A szakvélemény tartalma Alkalmasság megállapítása A javasolt szociális foglalkoztatási forma és munkaidő Eljárás KET szabályait kell alkalmazni (Eljárás a 92/2008. (IV. 23) Korm. rend.)

Problémák 92/2008. (IV.27.) Korm. rend. 1.§. (1)( c) a szociális foglalkoztatás keretében foglalkoztatni kívánt, illetve foglalkoztatott, nappali intézményben, ápolást, gondozást nyújtó intézményben vagy ápoló-gondozó célú lakóotthonban elhelyezésre kerülő, illetve elhelyezett ellátott rehabilitációs alkalmassági vizsgálatára és felülvizsgálatára (a továbbiakban: szociális foglalkoztatási alkalmassági vizsgálat, illetve felülvizsgálat), d) rehabilitációs intézményben vagy rehabilitációs célú lakóotthonban elhelyezésre kerülő, illetve elhelyezett személy rehabilitációs alkalmassági vizsgálatára és felülvizsgálatára (a továbbiakban: átfogó rehabilitációs alkalmassági vizsgálat, illetve felülvizsgálat

174/2009. (VIII. 29. ) Korm. rendelet(14) Az Fvr 174/2009. (VIII. 29.) Korm. rendelet(14) Az Fvr. e rendelettel megállapított szabályait a folyamatban lévő vizsgálatokra is alkalmazni kell. Az Fvr. 5. §-a - e rendelettel megállapított - (3) bekezdésének a)-b) pontja és cc) alpontja alapján felülvizsgálat legkorábban 2012. évben folytatható le. Az e rendelet hatálybalépését megelőzően kezdeményezett, illetve jogszabály vagy szakvélemény által elrendelt felülvizsgálatot nem kell lefolytatni, kivéve ha azt az ellátott vagy törvényes képviselője kezdeményezte, vagy az intézményvezető az Fvr. 5. §-a - e rendelettel megállapított - (3) bekezdésének ca)-cb) alpontja szerinti okból kezdeményezte.

(16) E rendelet hatálybalépését követően nappali ellátásban részesülő ellátottal szociális foglalkoztatásra megállapodás, illetve munkaszerződés akkor köthető, ha az ellátott vizsgálatát az Fvr. e rendelettel megállapított szabályai szerint lefolytatták. Ennek érdekében - ha a szociális foglalkoztatási alkalmassági vizsgálatot e rendelet hatálybalépése előtt folytatták le - az intézményvezető térítésmentesen szociális foglalkoztatási felülvizsgálatot kezdeményezhet.

Az intézményvezető feladata a vizsgálat eredménye alapján dönt a foglalkoztatásról és a foglalkoztatási formáról, Ha a bizottság az egyént munka-rehabilitációra javasolta, vagy ha úgy látja, fejlesztő –felkészítő foglalkoztatás indokolt, kezdeményezi a foglalkoztatási forma, illetve a munkaidő módosítását, Ha a szakértői bizottság az ellátott munka-rehabilitáció keretében történő foglalkoztatását javasolja, az ellátott fejlesztő-felkészítő foglalkoztatás keretében nem foglalkoztatható. szükség esetén gondoskodik az egyéni gondozási, illetve fejlesztési terv módosításáról.

Foglalkoztatás szakmai programja( 3/2006. (V.17. ICsSzEM rend. 2.§ az intézményen belüli foglalkoztatás formáit, a szociális foglalkoztatásban részt vevők számát, a szociális foglalkoztatás keretében végzett tevékenységeket, a tevékenységekhez kapcsolódóan a szükséges személyi, tárgyi feltételeket, fejlesztő-felkészítő foglalkoztatás esetén a munkafolyamatok betanítására vonatkozó fejlesztő program tematikáját, az előállított termék, illetve szolgáltatás értékesítésének tervét, a szociális foglalkoztatásban részt vevő személy munkavégzés terén történő továbblépéséhez biztosított lehetőségeket. Az intézményi szakmai programhoz való kapcsolódás, szinergia m( együttműködés)

A foglalkoztatási terv 3/2006. (V.17.)ICsSzEM rend. 3.§ a foglalkoztatott személy fizikai, mentális állapotának, készségeinek, jártasságainak, munkavégző képességének jellemzőit, A rehabilitációs alkalmassági vizsgálatot végző szakértői bizottság által javasolt foglalkoztatási formát, az ellátásban részesülő állapotának megfelelő foglalkoztatási célokat, feladatokat és azok megvalósításának módszereit, a foglalkoztatással kapcsolatos motiváció, mentális támogatás és segítő szolgáltatás módjait, a foglalkoztatás időtartamát és időbeosztását.

A munkaszerződésről Mt. Szabályainak meg kell felelni. A fejlesztő-felkészítő foglalkoztatásban esetében a munkaszerződésben meg kell állapodni a foglalkoztatónak és a munkavállalónak: -személyi alapbérében, -munkakörében, -illetve munkavégzési helyében. időtartamában. A munkaszerződésben meg kell jelölni a felek nevét, illetve megnevezését és a munkaviszony szempontjából lényeges adatait.

A munkaszerződés megkötésével egyidejűleg a munkáltató a munkavállalót tájékoztatja az irányadó munkarendről, a munkabér egyéb elemeiről, a bérfizetés napjáról, a munkába lépés napjáról, a rendes szabadság mértékének számítási módjáról és kiadásának, illetve a munkáltatóra és a munkavállalóra irányadó felmondási idő megállapításának szabályairól, arról, hogy a munkáltató kollektív szerződés hatálya alá tartozik-e, valamint a munkáltatónál képviselettel rendelkező szakszervezet megnevezéséről, illetőleg arról, hogy a munkáltatónál működik-e üzemi tanács (központi üzemi tanács, üzemi megbízott).

A munka-rehabilitációs szerződésről A rehabilitációs szerződés az alábbiakat kell, hogy tartalmazza: ( lsd melléklet) a munka-rehabilitáció keretében végzett tevékenység részletes leírását, a munka-rehabilitáció időbeosztását, a munka-rehabilitációs díj havi összegét, szándéknyilatkozatot arra nézve, hogy az ellátott testi és szellemi képességeihez mérten elvárható módon közreműködik a munka-rehabilitációban.

Mikor kell a szociális foglalkoztatást ismételten engedélyezni A szociális foglalkoztatási engedélyt ismételten kérelmezni kell, ha a következő feltételek bármelyike teljesül: a foglalkoztató személye megváltozik, a foglalkoztató a foglalkoztatás helyszíneként másik épületet, épületrészt kíván használni, a szociális foglalkoztatás céljából kötendő szerződések száma meghaladja e szerződések engedélyezett maximális számát, a foglalkoztató a foglalkoztatási engedélyben megjelölt tevékenységi köröket módosítani kívánja. A szociális foglalkoztatási engedély ismételt kérelmezése esetén csak a megváltozott körülményekkel kapcsolatos dokumentumokat kell mellékelni.

Változások Pályáztatás ( 3 év) Új fogalom: feladatmutató: a szociális foglalkoztatás évesen összesen munkaóra kapacitása foglalkoztatási támogatás: foglalkoztatással összefüggő működési kiadások fedezetére nyújtott állami támogatás éves keretösszege

Finanszírozási pályázat: egy éven belül többször is kiírható. működési támogatás: a szolgáltatás működési, fenntartási költségeihez - különösen az alkalmazottak személyi juttatásaihoz, a működtetés dologi költségeihez és az ezekhez kapcsolódó közterhekhez - adott állami támogatás; fejlesztési támogatás: a szolgáltatás tárgyi feltételeinek kialakításához, bővítéséhez adott állami támogatás;

finanszírozási időszak: az általános pályázati eljárás lefolytatását követő év január 1-jétől az azt követő harmadik év december 31-ig terjedő időszak

Pályázati eljárás, mint új elem Meghívásos pályázat Ha az általános pályázat elbírálását követően ellátatlanul vagy részben ellátatlanul maradt területek ellátása nem biztosítható, a szolgáltató meghívásos pályázat útján is kiválasztható. A meghívásos pályázat keretében legalább három olyan fenntartót kell a pályázat benyújtására felhívni, amely a szolgáltatást más ellátási területen biztosítja, vagy amely az ellátási területen vagy annak egy részén más szociális szolgáltatást biztosít.

Fejlesztési pályázat Az általános pályázat elbírálását követően az FSZH fejlesztési támogatást is nyújthat. A fejlesztési pályázat nyílt pályázatként vagy meghívásos pályázatként írható ki.

A finanszírozási szerződés megkötése A finanszírozási szerződést az FSZH és a fenntartó köti meg. A finanszírozási szerződésben - az FSZH kötelezettséget vállal arra, hogy a fenntartónak a foglalkoztatás működési kiadásaihoz működési támogatást biztosít, - a fenntartó kötelezettséget vállal arra, hogy a foglalkoztatást a jogszabályokban és a finanszírozási szerződésben meghatározottaknak megfelelően biztosítja.

Foglalkoztatási engedély tartalmazza az ellátottakkal, illetve törvényes képviselőjükkel szociális foglalkoztatás céljából kötött, egyidejűleg fennálló szerződések maximális számát, melybe nem számítanak bele a helyettesítés céljából kötött szerződések, s az engedélyezett szerződésszám nem haladhatja meg az intézményi működési engedélyben foglalt férőhelyszámot.

Bejelentési kötelezettség : változások bejelentése A finanszírozási szerződés módosítása ( hogyan és mikor lehet)

A finanszírozási szerződés megszűnése A finanszírozási szerződés megszűnik a) a finanszírozási időszak leteltével, b) a fenntartó jogutód nélküli megszűnésével, c) a szolgáltató működési engedélyének jogerős visszavonásával, d) felmondással, e) azonnali hatályú felmondással, f) fenntartóváltás esetén, illetve ha a szerződés a következő év január 1-től megszűnik

A foglalkoztatási támogatás folyósítása A foglalkoztatási támogatást a fenntartónak - a fenntartó székhelye szerint illetékes, igazgatóság folyósítja.

A folyósító igazgatóság a foglalkoztatás tárgyévi alaptámogatását január 25-éig egy összegben, a teljesítménytámogatását félévenként, a finanszírozási szerződésben meghatározott részletekben, az első félévben január 25-éig, a második félévben július 15-éig, folyósítja.

A finanszírozási szerződés évközi módosításából származó különbözet a következő félévi foglalkoztatási támogatással egyidejűleg kerül kiutalásra, illetve a következő félévi működési támogatásból kerül levonásra. A fenntartó köteles átadni a foglalkoztatási támogatás teljes összegét annak a szolgáltatónak, amelyre tekintettel a foglalkoztatási támogatást folyósítják.

A foglalkoztatási támogatás folyósítását a folyósító igazgatóság felfüggeszti, ha a) a finanszírozási szerződés megkötését követően a fenntartónak vagy - ha a szolgáltató jogi személy - a szolgáltatónak köztartozása keletkezik, a köztartozás megszűnéséig, b) a fenntartó a bejelentési, illetve az országos jelentési rendszerbe történő adatszolgáltatási kötelezettségét megszegi, a kötelezettség teljesítéséig, c) a fenntartó az elszámolási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, vagy a hiánypótlási felhívásnak határidőben nem vagy nem megfelelően tesz eleget, a kötelezettség teljesítéséig, d) a fenntartó vagy a szolgáltató nem biztosítja a működést engedélyező szerv, az FSZH vagy az ellenőrző igazgatóság ellenőrzésének feltételeit, vagy akadályozza az ellenőrzést, az állapot fennállásáig.

A felfüggesztés okának megszűnése esetén a felfüggesztés miatt nem folyósított foglalkoztatási támogatást a következő negyedévben folyósított foglalkoztatási támogatással egyidejűleg kell folyósítani.

Elszámolás és ellenőrzés A fenntartó évente, a tárgyévet követő év február 28-ig, a finanszírozási szerződés évközi megszűnése esetén a megszűnéstől számított 30 napon belül elszámolást nyújt be a folyósító igazgatósághoz a tárgyévben igénybe vett működési támogatásról.

Az elszámolás szabályszerűségét a folyósító igazgatóság a megküldött és a rendelkezésre álló iratok alapján a beérkezéstől számított 30 napon belül megvizsgálja, és megállapításaival együtt 5 napon belül továbbküldi az FSZH-nak. Az elszámolások elfogadásáról az FSZH a beérkezést követő 30 napon belül dönt. A döntésről 5 napon belül értesíteni kell a fenntartót, valamint a folyósító és az ellenőrző igazgatóságot. Az FSZH az elszámolást elutasítja, ha abból a foglalkoztatás, illetve a feladatmutató teljesítése nem állapítható meg.

Az elszámolás szabályszerűségét a szolgáltató székhelye szerint illetékes igazgatóság évente legalább egy alkalommal a szolgáltató székhelyén, illetve szükség szerint a fenntartó székhelye szerint illetékes igazgatóság a fenntartó székhelyén ellenőrzi.

A foglalkoztatási támogatás visszafizetése Ha a finanszírozási szerződésben vállalt kötelezően teljesítendő feladatmutatót nem teljesíti, a tárgyévi támogatás arányos részét vissza kell fizetni. Ha a foglalkoztatási támogatás egy részét nem a szolgáltató foglalkoztatás működtetésére vagy fenntartási kiadásaira fordították, a jogellenesen felhasznált foglalkoztatási támogatást vissza kell fizetni. A foglalkoztatási támogatás teljes összegét vissza kell fizetni, ha a fenntartó a) a szükséges nyilatkozatok bármelyikét visszavonta, b) a pályázatban vagy az ahhoz csatolt iratokban szándékosan valótlan adatot közölt, vagy valamely jelentős tényt, körülményt elhallgatott, feltéve, hogy a valós adatok, tények, körülmények ismeretében a pályázat nem került volna támogatásra.

Várhatóan mi módosul még? a 3/2006. (V.17.) ICsSzEM r. – személyi feltételek és szakmai program mellékletek a 92/2008. (IV.23.) korm.r. a 226/2006. (XI.20.) Korm.r. a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról – havi telejesítmény jelentés