Debrecen, június 21. Ráczné dr. Lehóczky Zsuzsánna NRSZH

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önköltség – térítési díj számítás
Advertisements

A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
dr. Józsa Viktória tanácsos április 2.
„A családi napközi kettős szerepe a női foglalkoztatásban” – 2011
Mentuszné dr. Terék Irén HMSZGYH Eger hivatalvezető október 18.
GONDOZÁSI SZÜKSÉGLET VIZSGÁLATÁNAK JOGSZABÁLY VÁLTOZÁSAI
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Kérelem Szóban vagy írásban (formanyomtatvány megszűnt) A szociális ellátás feltételeiről a kérelem benyújtásakor a kérelmezőt tájékoztatni kell – része:
A szociális ellátások, szolgáltatások rendszerének változásai 2012
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
2007. JÚNIUS 12.SOMBEREK 1 A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Somberek CARITAS Központ.
VII. Országos Szakmai Konferenciája
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Az intézményi térítési díj megállapítása a gyakorlatban
A szociális szolgáltatók és intézmények működésének engedélyezéséről és ellenőrzéséről szóló 321/2009.(XII.29.) Korm. rendelet, illetve egyéb kapcsolódó.
Az intézményi térítési díj megállapítása a gyakorlatban
Szociális szolgáltatások, intézmények ellenőrzése
Módszertani ellenőrzés 2010
A gondozási szükséglet vizsgálat eljárás rendje
Tájékoztatás a szociális és gyermekjóléti intézmények engedélyezési és ellenőrzési eljárásában a évben bekövetkezett változásokról Dr. Szarka Anikó.
Segélyezési rendszer átalakítása
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
költségvetési intézmények
Jogszabályváltozások az év fordulóján!
DEBRECEN VÁROS SZOCIÁLIS
Jogszabály módosítások és az azzal kapcsolatos elvárások, feladatok
A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás & Házi segítségnyújtás.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
SZIME XII. Nemzetközi Konferencia Pécs szeptember 16.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS- VÁLTOZÁSOK. BETEGSZABADSÁG A munkavállalót naptári évenként változatlanul 15 munkanap betegszabadság illeti meg. A betegszabadság.
A fogyatékos, pszichiátriai és szenvedélybeteg ellátás tekintetében.
Szakmai egyeztető megbeszélés Külsővat január 19. A szociális ellátások működését meghatározó jogszabályi változások január 1-től hatályba.
Szociális alapszolgáltatásokat érintő jogszabályváltozások 2011.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Jelzálogbejegyzés kezdeményezése
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Dr.Gazsi Adrienn november 6.
Jogszabály módosítások Budapest
A pénzbeli és természetbeni ellátások változásai
Változások az ágazati szabályozásban 2015.
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Családtámogató ellátások
Felkészült intézményvezetők – „Határidőnapló” Szentiné Bosnyák Zsuzsanna szakértő, egyéni oktató TÁMOP
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Járulék- és egészségügyi hozzájárulás fizetési kötelezettséggel kapcsolatos változások év.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
Megbecsülés az idős embereknek
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Térítési díjak számítása
Kórházátalakítási pályázat
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Előadás másolata:

Debrecen, 2011. június 21. Ráczné dr. Lehóczky Zsuzsánna NRSZH A térítési díj megállapításával kapcsolatos jogkövető eljárások a szociális szolgáltatások területén Debrecen, 2011. június 21. Ráczné dr. Lehóczky Zsuzsánna NRSZH

Jogszabályi háttér Szt. 114-119/B. § 29/1993. (II.17.) Korm. rendelet (Tr.) 2010. évi CLXIX. tv. (Kt.tv.) 191/2008.(VII.30.) Korm. rendelet 213/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet

Változások 2011. Önköltségszámítás Problémák: Szt. 115.§ (1) „intézményi térítési díj a szolgáltatási önköltség és a normatív állami hozzájárulás, támogató szolgáltatás és jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetén a szolgáltatási önköltség és a szolgáltatás külön jogszabály szerinti állami támogatásának különbözete.” önköltség elemeit szabadon határozhatja meg a fenntartó, és azt év közben egyszer korrigálhatja, korábban számvitelről szóló tv. – önköltség-számítási szabályzat, helyi rendelet határidő: április 1. térítésmentes szolgáltatásoknál nem kell intézményi térítési díjat meghatározni Problémák: beruházási, fejlesztési költségek – amortizáció csak önköltséget állapítanak meg közös költségek megosztása – arányosítás nappaliban az étkeztetés önköltsége kistérségben kijelölt város helyi rendelete

Változások 2011. térítési díj vonatkoztatása Egységesen az ellátott havi (rendszeres) jövedelme a térítési díjnál meghatározó kiskorú esetén a családban az egy főre jutó jövedelem Térítési díj alapja étkeztetés esetén ellátási nap, házi segítségnyújtás esetén gondozási óra, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetén ellátási nap, támogató szolgáltatás esetén szolgálati óra és szállítási km, nappali ellátás esetén ellátási nap, bentlakásos intézményi ellátás esetén ellátási nap és hónap Problémák havi díj kerül megállapításra a napi helyett (jelző) kerekítés szabályait nem veszik figyelembe

Változások 2011. tartós bentlakásos intézmény Cél: teljes összegű intézményi td. megfizetése Első lépés: tájékoztatás Szt.1 17/B.§-ról, vagyis az intézményivel azonos összegű személyi térítési díj megfizetésének lehetőségéről. Ilyenkor a jövedelem-, vagyonvizsgálatot nem kell elvégezni. Ha nem történik ilyen vállalás, akkor az intézményvezető elvégzi a jövedelemvizsgálatot, tartós bentlakásos ellátás esetében a jövedelem- és vagyonvizsgálatot. Fő szabály: az intézményvezető végzi el a jövedelemvizsgálatot és állapítja meg a személyi térítési díjat valamennyi ellátásban Az ellátás megkezdését megelőzően megvizsgálja az igénylő: Havi jövedelmét: alapszolgáltatás+átmeneti elhelyezés Havi jövedelem + jelentős pénzvagyon: rehab.int és rehab. lakóotthon Havi jövedelem+jelentős pénzvagyon+jelentős ingatlanvagyon: ápolás-gondozást nyújtó intézmény és ápoló-g. lakóotthon

Változások 2011. térítési díj megállapítása Szociális alapszolgáltatás – jövedelemhányadok 30%-át étkeztetés, 25%-át házi segítségnyújtás, 30%-át, házi segítségnyújtás mellett étkezés, illetve támogató szolgáltatás, 20%-át a kiskorú részére nyújtott támogató szolgáltatás, 2%-át jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetén Intézményi ellátások 15%-át a nappali ellátást, 30%-át a nappali ellátást és ott étkezést, 60%-át az átmeneti elhelyezést nyújtó intézmények esetén. 50%-át a rehabilitációs célú lakóotthoni elhelyezés, 80%-át egyéb tartós elhelyezést nyújtó intézmények esetén. Szociálisan nem rászorult személy esetében a térítési díj összegét a fenntartó szabadon állapítja meg. Probléma nem minden esetben figyelik a jövedelemhányadot – nyilvántartási törzslap felülvizsgálatkor nincsenek új jövedelem igazolások

Változások 2011. térítési díj vállalás Ellátott vagy más személy írásban vállalhatja az intézményivel azonos személyi térítési díj megfizetését nem kell jövedelmet vizsgálni főszabály: 1 évre tartós bentlakásos intézményben: max. 3 évre de az időtartam meghosszabbítható Probléma kérelem C lapján a rovat kitöltése nem tényleges vállalás – azt külön, írásban kell megtenni nem egyértelmű, hogy a részösszegű kiegészítés az intézményi térítési díjra ilyen vállalás-e a vállalás mellett lehet-e egyedi méltányosságot gyakorolni Szt. várható módosítás: az intézményi és a megállapítható személyi térítésid díj különbözete egy részének megfizetését lehet vállalni

Változások 2011. Szt. 119/A.§ (2) bek: ellátotti igények megvalósítása érdekében az ellátottak vállalhatnak bizonyos költségeket. Pl. szoba átalakítás - jogviszony öt éven belüli megszűnése esetén az arányos részét vissza kell fizetni Megszűnt a kötelező elő-takarékossági rendszer, de lehet Kerekítés általános szabályok szerint (2008.évi III. tv.) 5 ill.10 Ft Távollét szabályai változnak: - 2011. január 1-től a rendszeres hétvégi távollétre is a távollét általános szabályait kell alkalmazni - A jelenléti napok számát úgy kell meghatározni, hogy 30 napból levonjuk a távollét napjainak számát Hsg.: a gondozási naplót nem kell havonta összesíteni Változott a térítési díj törzslap : nyilván kell tartani a pénzvagyont terhelő összeget

Méltányosság Szt. 115.§ (10) a fenntartó az intézményi térítési díjat a kiszámítottól alacsonyabb összegben meghatározhatja (megállapított intézményi térítési díj) Méltányosság egyedi ügyekben nem lehet egységesen minden ellátottra kiterjedő arra feljogosított személy döntése, meghatározott eljárásrendje, kerete van időtartama változó lehet írásban történő rögzítése a döntésnek is nem kötelező megadni Probléma keveredik a két forma nincs az egyedi méltányosság dokumentálva

Köszönöm a figyelmet! www.nrszh.hu