Kjt. közművelődési vhr. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó (06-1/473-7562; 06-30/200-9254; http://www.erikanet.hu/oldal.php?menupont_id=288463&cikk_id=7743.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kormányzati szolgálati és a közszolgálati jogviszony
Advertisements

AKTUALITÁSOK A RENDÉSZETI VEZETŐKÉPZÉSBEN ÉS KIVÁLASZTÁSBAN
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
A részmunkaidő speciális esetei az új Munka Törvénykönyvében
Pályáztatás, vezetői megbízás visszavonása
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Szakemberek – Szakértők melyikből – mennyit ? XII. FOE Szakmai Napok Balatonalmádi 2012.
A közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény és végrehajtási rendeletének módosítása a közoktatási ágazatban Dr. Madarász Hedvig.
A pedagógusminősítési rendszer
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Az Országos Bírói Tanács összetétele és feladatai
Méltányossági elvek a közoktatásban
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Álláshirdetés, pályázat
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Távmunka a területfejlesztésben
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
Ágazati szakképzés változásai
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
OKM Közművelődési Főosztály
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Az új képviselő-testület megalakulását követő feladatok szeptember 17.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
A papír alapú egzisztenciától a személyre szabott értékelés igényéig: a munkaköröket meghatározó szabályozás hatásai huszonkét év tükrében Dr. Horváth.
2014. november Rendek Tímea
A közszolgálati jogviszony tartalma
Közszolgálati jogviszony létesítése
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény –ágazati végrehajtási szabályai Dr. Kőszegfalvi Edit.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
A közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény és végrehajtási rendeletének módosítása a közoktatási ágazatban Dr. Madarász Hedvig.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
Önkormányzat és állam.
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Krity Csilla Katolikus Pedagógiai Intézet
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Kjt. közművelődési vhr. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó (06-1/473-7562; 06-30/200-9254; http://www.erikanet.hu/oldal.php?menupont_id=288463&cikk_id=7743 2009. április 21., kedd 10,00 – 13,00 = Budapesti Művelődési Központ (XI. ker., Etele út 55.)

Tavalyi, itteni, hasonló témájú megbeszélésünk óta történtek. A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény átfogó módosítását 2008. október 13-án fogadta el az Országgyűlés (2008. évi LXI. tv.) a paragrafusok többségének 2009. január 1-jei hatályba lépésével. Végrehajtási rendeletünk, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a művészeti, a közművelődési és a közgyűjteményi területen foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezéséről szóló 150/1992. (XI. 20.) Kormányrendelet kapcsolódó módosítására a 354/2008. (XII. 31.) és a 3/2009. (I. 10.) Kormányrendeletek megjelenésével került sor.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (2) Felhatalmazást kap a Kormány, hogy... a közművelődési… költségvetési intézményeknél foglalkoztatott, illetve más költségvetési szervnél ilyen tevékenységet végző közalkalmazottak vonatkozásában rendeletben határozza meg a) az ágazatban betölthető közalkalmazotti munkaköröket, a munkakörhöz kapcsolódó fizetési osztályokat, … 14. § (1) Az egyes fizetési osztályokba tartozó munkaköröket és elnevezésüket az 1. számú melléklet tartalmazza.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (2) a) …a munkakör betöltéséhez a 61. § (1) bekezdésében foglaltakat meghaladóan szükséges képesítési és más többletkövetelményeket, továbbá a 61. § (1) bekezdés g) és i) pontjával összefüggésben a munkakör betöltéséhez jogszabályban előírt szakvizsgával egyenértékűnek elismert vizsgát igazoló oklevelek körét, 14. § (2) A fizetési osztályba való besorolásnál - az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően - az egyes kulturális közalkalmazotti munkakörök betöltéséhez szükséges képesítési és egyéb feltételekről szóló 2/1993. (I. 30.) MKM rendeletet kell alkalmazni.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (2) b) azt a munkakört, vezető megbízást, amelyben nem kötelező pályázat kiírása a közalkalmazotti jogviszony létesítéséhez, illetve vezető beosztással történő megbízáshoz, 2/A. § (2) Nem kötelező pályázatot kiírni d) azon munkakör betöltése esetén, amely tekintetében - 90 napon belül - már legalább két alkalommal eredménytelenül került kiírásra pályázati felhívás,

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (2) c) a gyakornoki idővel… kapcsolatosan a munkáltató alaptevékenységébe tartozó munkaköröket, 4. § (1) A gyakornoki idő kikötése szempontjából a munkáltató alaptevékenységi körébe tartozó munkakörök: d) közművelődési intézményben az e rendelet 1. számú mellékletében szereplő közművelődési szakmai munkakörök.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (2) c) …valamint a munkaerő-kölcsönzéssel kapcsolatosan a munkáltató alaptevékenységébe tartozó munkaköröket, Nem került meghatározásra. 85. § (2) d) a magasabb vezető, valamint a vezető kinevezés, illetve megbízás körét,… 5. § (1) A magasabb vezető, valamint a vezető beosztások körét …e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (2) d) …továbbá ezek e törvényben meghatározottakon túlmenő feltételeit, 6. § (2) …közművelődési intézményben magasabb vezető beosztás ellátásával csak olyan közalkalmazott bízható meg, aki a) szakirányú egyetemi végzettséggel, vagy - nem szakirányú egyetemi végzettséggel és felsőfokú szakirányú munkaköri szakvizsgával, - főiskolai …közművelődési képzettséggel, és b) legalább ötéves szakmai gyakorlattal rendelkezik, továbbá c) kiemelkedő szakmai vagy tudományos tevékenységet végez.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 6. § (4) …közművelődési intézményben vezető beosztás ellátásával csak olyan közalkalmazott bízható meg, aki - szakirányú egyetemi vagy főiskolai végzettséggel, vagy - nem szakirányú egyetemi vagy főiskolai végzettséggel és felsőfokú szakirányú munkaköri szakvizsgával rendelkezik, és - legalább hároméves szakmai gyakorlatot szerzett. 6. § (8) Az (1)-(7) bekezdés rendelkezései nem terjednek ki a magasabb vezető és vezető beosztású gazdasági, műszaki és igazgatási közalkalmazotti munkakörökre.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 6. § (9) Magasabb vezető, vezető beosztás esetén szakmai gyakorlati időnek minősül a szakirányú felsőfokú végzettségnek megfelelő munkakörben, valamint az intézmény alaptevékenységének megfelelő munkakörben korábban eltöltött valamennyi jogviszony.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (2) e) a határozott idejű vezetői megbízás körét és időtartamát, 7. § (1) …közművelődési intézményben magasabb vezetői és intézményvezetői beosztás ellátására történő megbízás a pályázat elnyerését követően legfeljebb öt év határozott időre szól. 7. § (3) Az (1)-(2) bekezdés rendelkezései nem terjednek ki a gazdasági, műszaki, igazgatási magasabb vezető és vezető beosztásokra.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (2) f) a magasabb vezető, illetve vezető megbízással rendelkező közalkalmazott vezetői pótlékának mértékét, 5. § (1) A magasabb vezető, valamint a vezető …pótlék minimális mértékét e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza. 19. § Az egyes magasabb vezető, illetőleg vezető beosztású közalkalmazottak pótlékának mértékét e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (2) g) az ágazati, szakmai sajátosságokra tekintettel fizetendő illetménypótlékokat és azok mértékét. 20. § (1) A 8. § (1) bekezdésében meghatározott „címzetes főigazgató”, illetve „címzetes igazgató” címet viselő személy pótlékra jogosult. A pótlék mértéke „címzetes főigazgató” cím esetén a Kjt. szerinti pótlékalap* 100%-a, „címzetes igazgató” esetén a Kjt. szerinti pótlékalap 50%-a. * jelenleg: 20 E Ft

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 20. § (4) Eredményességi pótlék adható annak a közalkalmazottnak, aki tevékenységével az őt foglalkoztató kulturális intézmény működésének minőségét, eredményességét jelentős mértékben közvetlenül befolyásolja. A pótlék mértéke a Kjt. szerinti pótlékalap 25%-50%-a lehet. 20. § (5) Területi pótlék jár annak a …közművelődési intézményben szakmai munkakörben foglalkoztatott közalkalmazottnak, aki olyan községben dolgozik, amelyik szerepel a gazdasági-társadalmi szempontból elmaradott települések jegyzékében*. A pótlék mértéke a Kjt. szerinti pótlékalap 35%-a, melynek konkrét megállapításánál a fenntartó köteles a település valamennyi, a Kjt. hatálya alá tartozó intézményében azonos mértékű pótlékot megállapítani. * 240/2006. (XI. 30.) Korm. r.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 20. § (6) Pótlék állapítható meg annak a közalkalmazottnak, aki munkaköri feladatainak ellátása mellett egyetemi vagy főiskolai hallgatók, szakközépiskolások, szakmunkástanulók vagy szakmai gyakorlatot végzők betanításával, gyakorlatának vezetésével foglalkozik. A pótlék mértéke a Kjt. szerinti pótlékalap 15%-35%-a lehet.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) Felhatalmazást kap a Kormány, hogy - a (2) bekezdésben foglaltakon túlmenően - rendeletben határozza meg f) …a közművelődés … intézményeknél foglalkoztatott, illetve más költségvetési szervnél ilyen tevékenységet végző közalkalmazottak tekintetében fa) a közalkalmazotti jogviszony létesítésének feltételeként magyar állampolgárság feltételét, Nem került meghatározásra.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) fb) a pályázat hivatalos lapban vagy egyéb módon való közzétételét,… 7. § (4) Az intézményvezető és az intézmény gazdasági vezető megbízás ellátására vonatkozó pályázati felhívást a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben* közzé kell tenni. A pályázat benyújtásának határidejét minden esetben a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ (KSZK) internetes oldalán** történő közzétételtől kell számítani. * 235-4551; agazati@mhk.hu; 52.000 Ft + ÁFA = 62.400 Ft/kéziratoldal (25 sor; 60 leütés/sor) ** https://www.kozigallas.hu

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 7. § (5) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell: a vezetői megbízatás feltételeit és a kapcsolódó juttatásokat, a megbízás kezdő időpontját, a pályázat benyújtásának helyét és határidejét, ami 30 napnál rövidebb nem lehet. A pályáztatónak biztosítania kell, hogy a pályázat iránt érdeklődők a pályázatok elkészítéséhez szükséges tájékoztatást megkapják, az intézményt megismerhessék.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) fb) …továbbá a pályázati eljárásban részt vevők körét,… 7. § (6) A bizottság tagja a Közalkalmazotti Tanács, illetve a reprezentatív szakszervezet által delegált egy-egy tag, továbbá egy országos szakmai szervezet képviselője is.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) fb) …a pályázatok elbírálására vonatkozó többletkövetelményeket és az eljárás részletes szabályait, 7. § (7) A pályázat tartalma csak a pályázó beleegyezésével közölhető a megbízón és az elbíráló bizottság tagjain kívül más személlyel. A bíráló bizottság üléséről készült jegyzőkönyvre (hangfelvételre) a szolgálati titok védelmére vonatkozó előírások* az irányadóak. * - az államtitokról és a szolgálati titokról szóló 1995. évi LXV. törvény, - a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény 19/A.§ (1)

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 7. § (8) A magasabb vezetői és az intézményvezetői beosztásra megbízást a munkáltatói jogkör gyakorlója ad a bizottság javaslatának figyelembevételével. 7. § (9) Magasabb vezető megbízásához és annak visszavonásához - amennyiben nem a fenntartó a munkáltatói jogkör gyakorlója - szükséges a fenntartó egyetértése is. Nincs szükség ilyen egyetértésre a …közművelődési intézmény főosztályvezetőjének megbízása, illetve megbízásának visszavonása esetében. 7. § (10) A pályázatokat a benyújtási határidőt követően 30 napon belül kell elbírálni. Amennyiben a pályázat eredménytelen, a pályázatot 90 napon belül meg kell ismételni.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) fc) a vezető állású munkavállalóval betöltendő vezetői munkaköröket, Nem került meghatározásra. 85. § (3) f) fd) a gyakornoki idő kikötése alól mentes munkaköröket, 4. § (2) Nem kell gyakornoki időt kikötni: b) …községi, városi és fővárosi kerületi közművelődési intézményben, ha a közalkalmazott a gyakornoki követelményeket teljesítő, legalább 120 órás akkreditált továbbképzésben vesz részt, c) annak, aki a munkáltató alaptevékenységi körében bármilyen munkakörben már teljesítette a gyakornoki követelményeket.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) fe) a gyakornoki követelmények ágazati szakmai tartalmát, 4. § (3) A gyakornoki idővel kapcsolatos szakmai követelmények két részből állnak: az általános követelményekből és a munkakörhöz kapcsolódó követelményekből. Az általános követelmények teljesítését minden gyakornok részére elő kell írni. Az intézményen belül történő munkakör változás esetén a gyakornoktól nem lehet megkövetelni a már teljesített általános követelmények elsajátításának megismétlését. A munkakörhöz kapcsolódó kötelezettségek megállapításának alapja a kinevezésben meghatározott munkakör, illetőleg az ahhoz kapcsolódó munkaköri leírás.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 4. § (4) Az általános követelményeknek biztosítaniuk kell, hogy a gyakornok megismerje a) az intézmény alaptevékenységét meghatározó jogszabályok és munkahelyi belső szabályzatok (SzMSz és kötelező mellékletei, a szervezeti egységek ügyrendje) tartalmát, b) munkahelyének intézményközi szakmai kapcsolatrendszerét, c) a szakmai követelményrendszert és a követelmények teljesítésének módját, d) a közművelődési és közgyűjteményi intézményben az ügyintézés elveit és gyakorlatát is.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 4. § (5) A munkakörhöz kapcsolódó követelményeknek biztosítaniuk kell, hogy a gyakornok a) megismerje a munkaköre ellátására vonatkozó jogszabályokat, szakmai előírásokat, b) elmélyítse ismereteit a munkaköréhez kapcsolódó szakterületen, c) alkalmassá váljék a munkakör önálló ellátására, d) elsajátítsa elméleti ismereteinek gyakorlati alkalmazási módját.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 4. § (6) A gyakornoki idővel kapcsolatos szakmai kötelezettségek és a gyakornoki idő alatti számonkérés feltételeinek részletes szabályait, továbbá a gyakornoki követelmények teljesítésével és a teljesítmény mérésével összefüggő részletes eljárási rendet, valamint a gyakornoki minősítés különös szabályait a munkáltató által kiadott gyakornoki szabályzat tartalmazza.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 4. § (7) A munkáltató szakterületenként szakmai vezetőt jelöl ki, aki a gyakornoki szabályzatban meghatározottak szerint segíti a gyakornok felkészülését. A szakmai vezető a gyakornoki szabályzatban meghatározottak szerint - szövegesen - értékeli a gyakornok teljesítményét. A gyakornok minősítéséről - a szakmai vezető értékelésére figyelemmel - az intézmény vezetője dönt.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) ff) az ágazatban adományozható címeket, az adományozás feltételeit… 8. § (1) Kulturális intézmény főigazgatójának vagy igazgatójának és helyetteseiknek vezetői megbízása megszűnésekor - a szakmai alkalmatlanság esetét kivéve -, illetve kiemelkedő munkát végző közalkalmazottaknak a munkáltató „címzetes főigazgató”, illetőleg „címzetes igazgató” címet adományozhat.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) ff) …és a hozzájuk kapcsolódó címpótlékot, 20. § (1) A 8. § (1) bekezdésében meghatározott „címzetes főigazgató”, illetve „címzetes igazgató” címet viselő személy pótlékra jogosult. A pótlék mértéke „címzetes főigazgató” cím esetén a Kjt. szerinti pótlékalap 100%-a, „címzetes igazgató” esetén a Kjt. szerinti pótlékalap 50%-a.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) fg) munkakörönként a napi munkaidőből a kötelezően a munkahelyen töltendő időt, továbbá az ezen időtartam alatti munkavégzés egyes sajátos szabályait, 12. §(4) …közművelődési intézmény: a) tudományos munkatársnak minősülő közalkalmazottja a heti munkaidőkeret 80%-ának, b) kandidátusi fokozattal rendelkező közalkalmazottja a heti munkaidőkeret 70%-ának, c) tudományok doktora fokozattal rendelkező közalkalmazottja a heti munkaidőkeret 60%-ának megfelelő időtartamban köteles a munkavégzés helyén tartózkodni.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) fh) az 1. számú mellékletben szereplő minősítési szempontokhoz az ágazatba tartozó munkakörhöz kapcsolódó további vagy eltérő szempontokat, illetve az egyes munkakörökben foglalkoztatott közalkalmazott minősítésénél kizárt szempontokat, 9. § (1) A Kjt. 1. számú melléklete 3.6 pontja tekintetében a kulturális intézményben létesíthető munkakörökhöz kapcsolódó további szempont: A szakmai tudás fejlesztése Kiemelkedő - megfelelő - kevéssé megfelelő - nem megfelelő.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 9. § (2) A Kjt. 1. számú melléklete 3.6 pontja tekintetében …közművelődési intézményben létesíthető munkakörökhöz kapcsolódó további szempont: A teljesítmény-követelményeknek való megfelelés Kiemelkedő - megfelelő - kevéssé megfelelő - nem megfelelő.

1992. évi XXXIII. tv. = 150/1992. (XI. 20.) Korm. r. 85. § (3) f) fi) a pótszabadságra jogosító tudományos munkaköröket; 13. § A pótszabadságra jogosult tudományos munkatársak és ennél magasabb munkakörű közalkalmazottak jegyzékét a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza. („Tudományos fokozattal rendelkező munkatárs: tudományos kutató. Tudományos munkakör csak a megyei és országos közművelődési szakmai tanácsadást, szolgáltatást végző szervezetekben létesíthető.”)

Lényeges változások: Már nem adható felmentés sem közalkalmazotti kinevezéskor, sem vezetői megbízáskor a szükséges képesítés hiánya esetén, vagy az előírt szakmai gyakorlati idő letöltésének követelménye alól. Az 5. § (1) bekezdése a vezetői pótlék minimális mértékének meghatározását említi. A magasabb vezetők helyettesei átkerültek a magasabb vezetői kategóriába. A vezetői megbízásra vonatkozó pályázatot már nem a Kulturális Közlönyben, hanem a Hivatalos Értesítőben kell közzétenni. A pályázatokat véleményező szakmai bizottság kötelező tagsága bővült az országos szakmai szervezet képviselőjével.

Lényeges problémák: § (2) = Az általános művelődési központokra tekintettel félreérthető, hogy a rendelet hatálya alól miért van említve kivételként a közoktatási intézmény? (A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 85. § (6) : „Amennyiben a munkáltató több… intézmény alaptevékenységébe tartozó tevékenységet is ellát, az egyes tevékenységek körébe tartozó munkakört ellátó közalkalmazottra a tevékenységre vonatkozó végrehajtási rendelet szabályait kell alkalmazni.”) (A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 33.§ (13): „…általános művelődési központban a nem közoktatási szolgáltatások körébe tartozó feladatok ellátására… a tevékenységre vonatkozó jogszabályokat kell alkalmazni…”)

2/A. § (2) = Miért kell pályázatot kiírni a műszaki, fenntartási, üzemviteli alkalmazott, szakmunkás, segédmunkás, kisegítő közalkalmazotti munkakörök betöltésére? 4.§ (2) b) = Nincs akkreditálva gyakornoki képzés. 5. § (1) ← 19. § = Végül is mekkora vezetői pótlék adható? 6. § (2), (4) = Nem túlzóak a jelenlegi rendelkezések a többfunkciójú intézmények vezetőjével szemben támasztható követelmények tekintetében?

6. § (9) = Miért minősül szakmai gyakorlati időnek az intézmény valamennyi alaptevékenységének megfelelő munkakörben korábban eltöltött összes jogviszony? 9.§ (2) = Nem létezik a közművelődési intézményben létesíthető munkakörökhöz kapcsolódóan jogszabályban rögzített teljesítmény-követelményi rendszer. 22. § (1) g) = A vezetői megbízásnál miért elfogadható végzettség a jogász és a közgazdász oklevél? 3. sz. melléklet = 250 % a vezetői pótléka a gazdasági, műszaki, igazgatási szakterület irányításával megbízott vezetőnek, amennyiben a kulturális intézmény vezetője és helyettese magasabb vezetőnek minősül, viszont csak 200-225 %-os pótlékot kapnak maguk a vezetők és helyetteseik.

Nem kaptunk felhatalmazást arra, hogy a közművelődés területén is szabályozzuk: az illetménynövekedés feltételeit azokban az esetekben, amikor a további szakképzettség, illetve szakképesítés hasznosításának mértéke előre nem határozható meg; azt a magasabb vezető beosztást, illetve munkakört, amelynek a betöltéséhez a magyar nyelvtudás előírható .

Nem rendelkezik jogszabály a költségvetési szerv vezetőjével szemben az államháztartásról szóló 1992. évi XXVIII. tv. 88. § (4), (5) bekezdésében meghatározott követelmények tekintetében Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. tv. 88. § (4) bekezdése: „A költségvetési szerv vezetőjének… külön jogszabályban (ennek hiányában az irányító szerv által) meghatározott… felsőfokú végzettséggel, vezetési-szervezési, pénzügyi-gazdasági végzettséggel vagy képesítéssel, továbbá szakmai vagy vezetői gyakorlattal kell rendelkeznie.” Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. tv. 88. § (5) bekezdése: „A költségvetési szerv vezetőjének kiválasztása előtt (pályáztatáskor) kell meghatározni a költségvetési szerv működésével és gazdálkodásával kapcsolatos végzettségi (képesítési) követelményeket, valamint a vezetői teljesítménykövetelményeket.”