TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOK - FENNTARTÓI FELADATOK 2006/2007

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
A pedagógusok munkaidő beosztása
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Alapfokú művészetoktatási intézmények finanszírozása, ellenőrzése
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Fehér Kereszt szervezetek képzési és működtetési tapasztalatai.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
A tanárképzés szerkezete
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató módszertani továbbképzés.
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
Előadás másolata:

TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOK - FENNTARTÓI FELADATOK 2006/2007 Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOK - FENNTARTÓI FELADATOK 2006/2007 TURBÓK ARNOLD BERTALAN MEGYEI PEDAGÓGIAI INTÉZET, IGAZGATÓ

FENNTARTÓI FELADATOK INTÉZKEDÉSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA MEGYEI KÖZOKTATÁS-FEJLESZTÉSI TERV INTÉZKEDÉSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA MAXIMÁLIS OSZTÁLYLÉTSZÁM TÚLLÉPÉSE ÖMIP FELÜLVIZSGÁLATA MFT, INTÉZKEDÉSI TERV, KISTÉRSÉGI FELADATELLÁTÁS, KIRENDELÉS INTÉZMÉNYI MINŐSÉG INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK IMIP, SZMSZ, TIK, ÉRTÉKELÉS EREDMÉNYEI

MEGYEI FT CÉLJAI FELADATELLÁTÁSI KÖTELEZETTSÉG ÓVODA, 1-4. ÉVFOLYAM HELYBEN 5-8. ÉVFOLYAM SZAKMAISÁG, SZAKOS LEFEDETTSÉG KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG TAGINTÉZMÉNY, MIKROTÉRSÉGI VAGY KISTÉRSÉGI FENNTARTÁS A GYERMEKEK, TANULÓK MINDENEK FELETT ÁLLÓ ÉRDEKE KISTELEPÜLÉSEK VÉDELME

KÖZOKTATÁSI ÉS KÖLTSÉGVETÉSI TÖRVÉNY SZEMÉLYRE SZABOTT ÉRTÉKELÉS EREDMÉNYEK KÖZZÉTÉTELE ÚJ FINANSZÍROZÁSI RENDSZER KÖZOKTATÁS CSÖKKENŐ KORMÁNYZATI FINANASZÍROZÁSA INFLÁCIÓ CSOPORTALAPÚ FINANSZÍROZÁS ? NEM VÁLTOZÓ VAGY CSÖKKENŐ NORMATÍVÁK

NORMATÍVÁK VÁLTOZÁSA (3. MELLÉKLET) GYERMEK, TANULÓ 2007. IX. 1-IG 2007. IX. 1-TŐL ÓVODA (EZER FORINT) KISCSOPORT 199 177 KÖZÉPSŐ, NAGY 208 ÁLTALÁNOS ISKOLA 1. ÉVF. 204 146 2-3. ÉVF. 173 4. ÉVF. 197 5. ÉVF. 212 171 6. ÉVF. 7-8. ÉVF. 225 KÖZÉPFOK 9. ÉVF. 262 10. ÉVF. 229 11-13. ÉVF. 270

NORMATÍVÁK VÁLTOZÁSA (3. MELLÉKLET) SNI – GYÓGYPEDAGÓGIA 464e HELYETT 240e MŰVÉSZETOKTATÁS - VITÁK 720 FT HELYETT MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS BEJÁRÓK UTÁN 15 e, INTÉZMÉNYI TÁRSULÁSNÁL 45e, de városiak után nem KISTELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS MEGSZŰNIK 2007. SZEPT. - (EDDIG 1500 ALATT 45e, 3000-IG 25e VOLT)

ÖNHIKI (6. melléklet) KIZÁRÓ OKOK HA A TELEPÜLÉS 1000 FŐ ALATTI ÉS NEM TARTOZIK KÖRJEGYZŐSÉGHEZ HA A POLGM. HIVATALON TÚL NEM TART FENN INTÉZMÉNYT, KIVÉVE HA KÜLÖN JOGSZABÁLYOK SZERINT LÉTREHOZOTT TÁRSULÁSOKBAN VESZ RÉSZT MEGFELEL A KAPACITÁS-KIHASZNÁLTSÁGI FELTÉTELEKNEK KÖZIG. HIVATAL FELMENTÉST ADHAT

ÖNHIKI KAPACITÁS-KIHASZNÁLTSÁG NÖVEKVŐ LÉTSZÁMHATÁROK 500 FŐ ALATTI TELEPÜLÉSEKNÉL LEGALÁBB 5 TÁRSULÁSA 3000 FŐIG 10 000 FŐNÉL NAGYOBB TELEPÜLÉS 2008-2010 KÖZÖTT NEM IGÉNYELHETI AZ A 3500 FŐ ALATTI TELEPÜLÉS, AMELYIK 2007. SZEPTEMBERÉTŐL KÖZOKTATÁSI FELADATAIT ÖNÁLLÓAN LÁTJA EL, EZEN INTÉZMÉNYEIT ÖNÁLLÓAN TARTJA FENN

TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK (8. MELLÉKLET) BEJÁRÓK UTÁN 2006 2007 fő/év TKT által fenntartott intézményben 65e 100e Intézményi társulás által fenntartott intézményben ÓVODA, 1-8. OSZTÁLY 73e Székhelyen lakó gyerek, bejárói számmal egyezően 32,5e 36,5e ISKOLABUSZ Egység. isk. (TKT fenntartásában) 40e Tagintézm. tám. (óvoda, 1-4 isk) 60e Tagintézm. támogatás igénylése: ha legfeljebb 1-6. évf. műk.

ÓVODAI LÉTSZÁMOK (8. sz. melléklethez) 2007/2008 TANÉVBEN ÖNÁLLÓAN TARTJA FENN 75 % 15 FŐ TÖBBCÉLÚ VAGY INTÉZMÉNYI TÁRSULÁS 75 % - 2 fő 13 FŐ LEGALÁBB 3 ÖNKORMÁNYZAT TÁRSULÁSÁBAN 50 % 10 FŐ

ISKOLAI LÉTSZÁMOK (8. sz. melléklethez) 2007/2008. TANÉV 1-3. osztály 4. osztály 5-7. osztály 8. osztály ÖNÁLLÓAN 16 fő 11 fő 18 fő 12 fő TÁRSULÁSBAN 16-2= 14 fő 18-2= 3 ÖNK. 12 fő, DE: 5-8. EGY ELLÁTÁSI HELYEN

8. melléklet – KIEGÉSZÍTŐ SZABÁLYOK Ha egyedül tart fenn Bejáró nem igényelhető! minden létszámhatárt maximálisan teljesítenie kell nem vonhatja le a 2-2 főt Egy OM azonosító = egy intézmény Fenntartói és többcélú társulás esetén egyes csoportoknál 2-2 fő levonható a rögzített létszámhatárból

MEGOLDÁSOK TELEPÜLÉSEK EGYMÁSKÖZTI MEGEGYEZÉSE MINDEHOVA KERÜLJÖN FEJLESZTÉS MŰVELŐDÉS, CIVIL EGYESÜLETEK DÉLUTÁNI ELLÁTÁS - OTTHONTEREMTÉS TÁRSULÁSI FELADATELLÁTÁS KISTÉRSÉG: INTÉZMÉNYFENNTARTÓ MI A TELEPÜLÉS ÉRDEKE: FENNTARTHATÓSÁG ÉS FEJLŐDÉS

TAGINTÉZMÉNNYÉ VÁLÁS Kt. 26. § (1) és (3) A 8 ÉVFOLYAMNÁL KEVESEBB ÉVFOLYAMMAL MŰKÖDŐ ÁLTALÁNOS ISKOLA 8 ÉVFOLYAMOS ÁLTALÁNOS ISKOLA LEGALÁBB 6 ÉVFOLYAMOS GIMNÁZIUM EGYSÉGES ISKOLA (12 VAGY 13 ÉVFOLYAMOS) TAGISKOLÁJAKÉNT LÁTJA EL FELADATÁT (2008 szeptemberétől) EGYSÉGES ISKOLA – TELEPÜLÉSI, KISTÉRSÉGI FENNTARTÁS LEHETŐSÉGE

8 ÉVF. KEVESEBB ÉVF. MŰKÖDŐ ISKOLA ALAPÍTÓ OKIRAT SZERINT NEM NYOLC ÉVFOLYAMOS AZ ALAPÍTÓ OKIRAT SZAB. ELLENÉRE EGYMÁST KÖVETŐ KÉT ÉVBEN NEM INDULT OSZTÁLY A 7. ÉS 8. ÉVFOLYAMOKON FELTÉTEL: HA A 7. ÉS 8. ÉVFOLYAMON ELÉRTE A MAXIMÁLIS OSZTÁLYLÉTSZÁM (30 FŐ) 50%-ÁT: JELENLEG 15 FŐ A TÉNYLEGES LÉTSZÁM ALAPJÁN

IDŐPONTOK Kt. 133. § (3) HOGY INDULT-E 7. ÉS 8. ÉVF., A 2006/2007-ES TANÉVTŐL KELL VIZSGÁLNI A TAGINTÉZMÉNNYÉ TÖRTÉNŐ ÁTALAKÍTÁS VÉGSŐ IDŐPONTJA: 2008. AUGUSZTUS 31. FENNTARTÓI KÉRELEMRE OKÉV ENGEDÉLY (www.OKEV.hu) KÉRELEM: 2007. JANUÁR 31. OKÉV NYUGAT-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS IGAZGATÓSÁG

TAGINTÉZMÉNNYÉ VÁLÁS EGYEZTETÉS A BEFOGADÓ ISKOLÁVAL KISTELEPÜLÉS – NAGYOBB TELEPÜLÉS KISTELEPÜLÉS – VÁROS KISTÉRSÉGI VÉLEMÉNY KISTÉRSÉG, MINT ISKOLAFENNTARTÓ KISTÉRSÉGI TÁMOGATÁS FENNTARTHATÓSÁGI ÉS KÖLTSÉG-HATÉKONYSÁGI KÉRDÉSEK

HA AZ ÖNKORMÁNYZAT NEM TUDJA TAGINTÉZMÉNNYÉ ÁTALAKÍTANI ISKOLÁJÁT HELYI ÉS KISTÉRSÉGI EGYEZTETÉSEK A TOVÁBBMŰKÖDÉS INDOKAINAK, KÖLTSÉGEINEK ÉS SZAKMAISÁGÁNAK FENNTARTÓI SZÁMBAVÉTELE VÉLEMÉNYNYILVÁNÍTÁSOK BESZERZÉSE [Kt. 102. § (3)] A KÉRELEM BENYÚJTÁSA A KÉRELEM INDOKLÁSA

DÖNTÉS AZ OKM HONLAPJÁN KÖZZÉTESZI OKÉV DÖNT FENNTARTÓI KÉRÉS, HATÁRIDŐ MEGYEI KÖZIGAZGATÁSI HIVATAL NYILATKOZATA TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ELNÖKÉNEK NYILATKOZATA (VÉLHETŐEN A TÁRSULÁSI ÜLÉS JÓVÁHAGYÁSÁVAL)

AMIRE ÉRDEMES FIGYELNI TELEPÜLÉSRENDEZÉSI TERV DEMOGRÁFIAI ADATOK, LÉTSZÁMADATOK (PL. 7. ÉS 8.-BAN) KORÁBBI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK, KÖZÖS FENNTARTÁS (HÁNYAN TÁRSULTAK?) SPECIALITÁSOK (NEMZETISÉGI ISKOLA, ZSÁKTELEPÜLÉS, APRÓFALVAK, UTAZÁSI LEHETŐSÉG ÉS TÁVOLSÁG STB.) MÉRÉSI EREDMÉNYEK, TOVÁBBTANULÁS

ÖMIP FELÜLVIZSGÁLATA MINŐSÉGPOLITIKAI ELVÁRÁSOK AZ INTÉZMÉNYEKTŐL (CÉLOK, INDIKÁTOROK) HATÉKONYSÁG, TÖRVÉNYESSÉG, FEJLESZTÉS SZAKMAI, PÉNZÜGYI, TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS (4 ÉVENTE KÖTELEZŐ) NEM SZAKRENDSZERŰ OKTATÁS, ÓRASZÁM-VÁLTOZÁS VEZETŐK ÉRTÉKELÉSI KRITÉRIUMAI EREDMÉNYEK NYILVÁNOSSÁGA AZ ELLENŐRZÉSEK ÉS BESZÁMOLÓK FŐBB SZEMPONTJAI IMIP JÓVÁHAGYÁS (2007. III. 31.)

IMIP ELEMEK TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS SZEMPONTJAI ORSZÁGOS MÉRÉSEK – INTÉZMÉNYI EREDMÉNYEK EREDMÉNYEK KÖZZÉTÉTELE TANULÓ, OSZTÁLY, PEDAGÓGUS ORSZÁGOS SZINT, HOZZÁADOTT ÉRTÉK INTÉZKEDÉSI JAVASLAT, HA NEM MEGFELELŐ AZ EREDMÉNY TELJES KÖRŰ INTÉZM. ÖNÉRTÉKELÉS

MIT KELL FINANSZÍROZNI AZ ÖNKORMÁNYZATNAK? Kt. 52., 53. §; Kt. I. sz. melléklet Harmadik rész II. TANTÁRGYFELOSZTÁS Félévenkénti bontásban rögzíteni azt az óraszámot, amit a Kt. alapján a fenntartó köteles finanszírozni Aminél többet az intézmény nem igényelhet PEDAGÓGUSOK LÉTSZÁMÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA – Kt. I. sz. melléklet Első rész

VÁLTOZÁS A PEDAGÓGUSOK FOGLALKOZTATÁSÁBAN ÓRASZÁMVÁLTOZÁSOK, KIRENDELÉS 40 ÓRÁS FOGLALKOZTATÁS MUNKAIDŐKERET KÖTELEZŐ ÓRA KÖTELEZŐ ÓRÁVAL LE NEM FEDETT FELADATOK NYILVÁNTARTÁS AZ INTÉZMÉNYBEN ÉS AZON KÍVÜL (PP ALAPJÁN) FELKÉSZÜLÉSRE TANÍTÁSI IDŐKERET NYILVÁNTARTÁSA

KÖTELEZŐ ÓRASZÁMOK 2007. SZEPTEMBER 1-JÉTŐL MUNKAKÖR JELEN-LEGI 2007. IX. 1. ÓVODAPED. 32 TANÍTÓ (nem szaktanítás) 21 22 TANÁR (szaktanítás) 20 KONDUKTOR, LOGOPÉDUS 19

40 ÓRÁS MUNKAHÉT MUNKAIDŐ-NYILVÁNTARTÁS (2006 szeptemberétől) TÖBBLETTANÍTÁS ELRENDELÉSE TÚLÓRÁÉRT A MUNKÁLTATÓ ÓRADÍJAT KÖTELES FIZETNI (ERRŐL A MUNKAVÁLLALÓ NEM MONDHAT LE!) KÜLÖN DÍJAZÁS NÉLKÜLI HETI KÉT ÓRA ELRENDELÉSE CSAK EZT KÖVETŐEN LEHET TÚLÓRÁT ELSZÁMOLNI

KÜLÖN DÍJAZÁS NÉLKÜLI KÉT ÓRA ELRENDELÉSE INTÉZMÉNYVEZETŐI HATÁSKÖR ÁTMENETI: Kt. 133. § (8) EGYÉNI FOGLALKOZÁS, SZABADIDŐS FOGLALKOZÁS, TANÓRÁN KÍVÜLI FOGLALKOZÁS [Kt. 53. § (2)] NAPKÖZI, TANULÓSZOBA, SZAKKÖRÖK, SPORTKÖRÖK, ÉNEKKAR, VERSENYEK, RENDEZVÉNYEK, PP-BEN RÖGZÍTETT FELADATOK

KÜLÖN DÍJAZÁS NÉLKÜLI KÉT ÓRA ELRENDELÉSE MI SZÁMÍTHATÓ BE A KÖTELEZŐ ÓRASZÁMBA? MIT BIZTOSÍTSON A FENNTARTÓ? A GYERMEK, A TANULÓ SZÁMÁRA BIZTOSÍTJA AZ ÓRASZÁMOT, EHHEZ KERES PEDAGÓGUST ÜGYELET, EBÉDELTETÉS TANULMÁNYI KIRÁNDULÁS, ERDEI ISKOLA STB.

Kt. 1. sz. mell. Harmadik rész II. 18. A munkáltató elrendeli, hogy a pedagógus – a rendes munkaidőn belül, a munkakörére, beosztására megállapított kötelező órájánál, munkaköri feladatként,külön díjazás nélkül – többet tanítson, ha erre egyéni foglalkozás, szabadidős foglalkozás, tanórán kívüli foglalkozás megtartása érdekében szükség van. Az így elrendelt órák száma egy héten a két órát nem haladhatja meg. A munkáltató, ha szükséges, óradíj fizetése mellett is elrendelhet további tanítást. Egyéni foglalkozás, szabadidős foglalkozás, tanórán kívüli foglalkozás megtartása óradíj fizetése mellett akkor rendelhető el, ha előtte a díjazás nélküli foglalkozást elrendelték. Az óradíj összege nem lehet kevesebb a Munka Törvénykönyve rendkívüli munkaidőben végzett munkáért járó díjazás megállapítására vonatkozó rendelkezései alapján számítható óradíj összegénél. A Kormány rendeletben állapítja meg a további tanítás elrendelésének feltételeit, valamint az óradíj megállapításának szabályait. Az elrendelés adott tanévre szólhat.”

Kt. 1. sz. mell. Harmadik rész II. 9. A pedagógus az óraközi szünetben a tanulók felügyeletével, a következő tanóra előkészítésével összefüggő feladatokat látja el. A teljes rendes munkaidő tanítási órákkal le nem kötött részében munkaköri feladatként – a munkaköri leírásában foglaltak szerint vagy a munkáltató utasítása alapján – ellátja a nevelő és oktató munkával összefüggő egyéb feladatokat, így különösen: felkészül a foglalkozásokra, tanítási órákra, előkészíti azokat, értékeli a gyermekek, tanulók teljesítményét, elvégzi a pedagógiai tevékenységéhez kapcsolódó ügyviteli tevékenységet, részt vesz a nevelőtestület munkájában, a hátrányos helyzetű tanulók és a tehetséges tanulók felkészülésének segítésében, az iskola kulturális és sportéletének, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezésében, az iskola pedagógiai programjában rögzített, a tanítási órák keretében meg nem valósítható osztály- vagy csoportfoglalkozások [53. § (2) bekezdés e) pontja] megtartásában, a gyermekek, tanulók felügyeletének ellátásában, a diákmozgalom segítésével, a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével, a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtásában, az intézményi dokumentumok készítésében…”

TANÍTÁSI IDŐKERET = TIK KÉTHAVI ELSZÁMOLÁS A VEZETŐNEK A PEDAGÓGUS FELÉ BIZTOSÍTANI KELL A KÉTHAVI IDŐKERETET A TÉNYLEGESEN MEGTARTOTT ÓRÁKÉRT TÚLÓRA, HELYETTESÍTÉS ÉS TIK LÉTSZÁMGAZDÁLKODÁS – HIÁNYZÓ, FELESLEGES STÁTUSZOK HELYZETE

ÓVODÁK KETTES ÓVÓNŐI NORMA NEM VÁLTOZOTT A KÖTELEZŐ (32) ÓRASZÁM AZ ELRENDELHETŐ KÉT ÓRA AZ ÓVODÁKAT NEM ÉRINTI KELL MUNKAIDŐ-NYILVÁNTARTÁS A TÚLMUNKÁÉRT ITT IS ÓRADÍJ JÁR (EZ NEM VONHATÓ EL, RÓLA A MUNKAVÁLLALÓ NEM MONDHAT LE)

MPI TÉRÍTÉSMENTES SZOLGÁLTATÁSA ÚJ TÍPUSÚ INFORMÁCIÓS ÉS TANÁCSADÓI SZOLGÁLTATÁS WWW.MPIGYOR.HU TIK NYILVÁNTARTÁS SZÁMOLÓTÁBLA VEZETŐKNEK ÉS PEDAGÓGUSOKNAK INFORMATIKAI FELKÉSZÜLTSÉG FELKÉSZÍTÉS, KONZULTÁCIÓ 26 HELYSZÍNEN 652 FŐ RÉSZVÉTELÉVEL

MPI TÉRÍTÉSMENTES SZOLGÁLTATÁSA MUNKAIDŐ-NYILVÁNTARTÁS ELJÁRÁSRENDJE AZ SZMSZ-BEN ÖMIP ÉS IMIP FELÜLVIZSGÁLATA KÖTELEZŐ ELEMEK RÉSZBEN INGYENES, RÉSZBEN ÖNKÖLTSÉGI ÁR SEGÉDANYAGOK A VÁLTOZÁSOK ALKALMAZÁSÁHOZ SEGÉDANYAG, FELKÉSZÍTÉS, KONZULTÁCIÓ

MPI TÉRÍTÉSMENTES SZOLGÁLTATÁSA TAGINTÉZMÉNNYÉ VÁLÁS OKÉV KÉRVÉNY SZERZŐDÉS A „NAGYTESTVÉRREL” ŐSZI ÉS TAVASZI KISTÉRSÉGI PEDAGÓGIAI NAPOK INTÉZKEDÉSI TERVEK ELLENŐRZÉSEK SZERVEZÉSE, PREZENTÁLÁSA, HELYTÁLLÁS ON-LINE SZOLGÁLTATÁS