A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
AZ ÉLETPÁLYAMODELL BEVEZETÉSÉBŐL ADÓDÓ INTÉZMÉNYVEZETŐI FELADATOK
A pedagógusok minősítési rendszere
Tanári portfolió készítése
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A 2013/2014-es nevelési év az óvodákban
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Tanfelügyelet és minősítés
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógus minősítési rendszer
A pedagógus minősítési rendszer
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanfelügyelet és minősítés Az Oktatási Hivatal szerepe és feladatai a köznevelési rendszer megújításában augusztus 22. A mai előadáson a két kiemelt.
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
A gyakorlatvezető mentor
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
A minősítési rendszer filozófiája
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Tanévkezdő fórum A tanítók portfóliója, aktuális feladatok
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A pedagógusok előmeneteli rendszere a 2014/2015-ös tanévben
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Nevelőtestületi pedagógiai nap
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Tanévkezdő 2013/14.
Előadás másolata:

A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL a portfólió tartalma és szerepe

TARTALOM Életpálya szakaszok A portfólió elemei A pedagógus értékelése Pedagógus kompetenciák A portfólió feltöltése és védése A minősítő vizsga

A KORMÁNY 326/2013 RENDELETE a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról 2013. évi CXXXVII. törvény a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény módosításáról

Életpálya szakaszok 1. Gyakornok: pályakezdéstől számított 2 év→minősítő vizsga→pedagógus I besorolás Pedagógus I: 6 év gyakorlat*→saját kezdeményezésre minősítő eljárás→ pedagógus II.; ill. 9 év gyakorlat→kötelező minősítő eljárás→ pedagógus II.

Életpálya szakaszok 2. Pedagógus II: ped.szakvizsga+6 év gyakorlat→jelentkezhet Mesterpedagógus minősítés Kutatótanár: Legalább Pedagógus II+tudományos fokozat +doktori+ 6 év gyakorlat+ legalább két sikeres minősítő eljárás→minősítés→kutatótanár (legfeljebb az ország össz. pedagógus létszámának 1%-a)

Portfólió Portfólió = Dokumentumgyűjtemény amely alapján végigkísérhető a pedagóguskompetenciák fejlődése, a pedagógus szakmai útja, tevékenysége, nehézségei és sikerei egyrészt a tények tükrében, másrészt a pedagógus reflexiói, értelmezése alapján

A portfólió elemei 1. Tartalmazza: a szakmai önéletrajzot, a nevelő-oktató munka dokumentumait, különösen legalább tíz tanóra, foglalkozás kidolgozott és utólagos reflexiókkal ellátott óratervét, a pedagógiai szakmai és egyéb tevékenységek bemutatását, dokumentumait,

Portfólió elemei 2. önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatását, dokumentumait, a pedagógust foglalkoztató intézmény intézményi környezetének rövid bemutatását, a szakmai életút értékelését.

A pedagógus értékelése a pedagógus értékelésének elemei, az értékelés szempontjai a pedagóguskompetenciákhoz* kapcsolódnak, indikátorok meghatározásával. (Indikátorok: olyan viselkedésformák, cselekvések, megnyilvánulások, amelyekben felismerhető az egyes kompetenciák szintje)

Pedagóguskompetenciák 1. szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás, pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók,

Pedagóguskompetenciák 2. a tanulás támogatása, a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség,

Pedagóguskompetenciák 3. a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység, pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése,

Pedagóguskompetenciák 4. kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás, valamint elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

A portfólió feltöltése 1. Úgy kell válogatni a dokumentumokat (és a minősítés minden további lépése során is arra kell törekedni), hogy minden kompetenciához találjanak a minősítők értékelhető anyagot. Egy-egy dokumentum több kompetencia szintjének megállapítására is alkalmas.

A portfólió feltöltése 2. A válogatás során lehet kompetenciák szerint rendezni az anyagot, a reflexióban utalva arra, hogy mely további kompetenciák értékelésére is alkalmas ugyanaz a dokumentum. Más lehetőség: „természetes” módon csoportosítani a feltöltött anyagot

Portfólió feltöltése 3.a A tanórákra/foglalkozásokra való felkészülés dokumentumai Az órák/foglalkozások megtartásának dokumentumai

Portfólió feltöltése 3.b A tanítás eredményességének dokumentumai (ebben a részben sok a reflexió, a pedagógus elemző gondolatainak leírása) A „fejlődés”, továbblépés bemutatása, az előzőek alapján, önmagunknak megfogalmazott feladatok leírása.

A portfólió védése Egy prezentáció bemutatása (az életút összefoglalása) Beszélgetés a bizottság tagjaival; válaszok a feltett kérdésekre

A minősítő vizsga/eljárás elemei 1. a) a portfólió előzetes vizsgálata, b) a pedagógus által tartott foglalkozás látogatása, értékelése, megbeszélése, c) az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során látogatott foglalkozások tapasztalatainak megismerése,

A minősítő vizsga/eljárás elemei 2. d) az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelésének elemzése, e) az intézményi önértékelés adott pedagógusra vonatkozó elemeinek megismerése, f ) az információk értékelése, felkészülés a védés lebonyolítására, valamint g) a portfólióvédés lebonyolítása.

Időpontok, amelyeket tudni kell 1. A Kormány 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelete tartalmazza. 2013. szeptember 1. – mindenki gyakornok, vagy Pedagógus I. A Pedagógus I. fokozatba besorolt, több mint nyolc év szakmai gyakorlattal rendelkező pedagógus először 2014-ben kezdeményezheti a minősítési eljárást.

Időpontok, amelyeket tudni kell 2. A pedagógus-szakvizsgával és tizennégy év szakmai gyakorlattal rendelkező pedagógus 2014. április 30-áig kérelmezheti a Pedagógus II. fokozatba 2015. január 1-jével történő besorolását.

Időpontok, amelyeket tudni kell 3. A kérelem alapján a besorolás további feltétele, hogy a pedagógus 2014. április 30-áig feltöltse portfólióját a miniszter által kijelölt, az OH által kialakított és üzemeltetett informatikai támogató rendszerbe

Időpontok, amelyeket tudni kell A 2015. január 1-jén ideiglenesen Pedagógus II. fokozatba besorolt pedagógus legkésőbb 2018. december 31-éig minősítési eljárásban köteles részt venni. Ha nem teszi, 2019. január 1-jétől visszasorolják Pedagógus I-be

Mesterpedagógus pályázat A miniszter pályázati felhívást tesz közzé a Mesterpedagógus fokozatba történő besorolás céljából.

Mesterpedagógus-feltételek 1. a) rendelkezik legalább tizenöt év szakmai gyakorlattal és pedagógus-szakvizsgával, b) szerepel az Országos szakértői névjegyzéken, vagy az Országos érettségi vizsgaelnöki névjegyzéken vagy a szaktanácsadói névjegyzéken,

Mesterpedagógus-feltételek 2. c) vállalja, hogy részt vesz az OH által szervezett szakértői, vagy az OFI által szervezett szaktanácsadói továbbképzésen, valamint d) vállalja, hogy külön díjazás nélkül, a központi költségvetés által biztosított költségtérítés terhére részt vesz a szakértői, szaktanácsadói feladatok ellátásában.

További lehetőség A 2015. december 31-éig Pedagógus I. vagy Pedagógus II. fokozatba besorolt pedagógus is részt vehet az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzésben, a pedagógusok minősítő vizsgáján vagy minősítési eljárásában szakértőként vagy a szaktanácsadói feladatok ellátásában, feltéve, hogy az előírt feltételeknek megfelel.

elnőttoktatás- felnőttképzés