Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin."— Előadás másolata:

1 TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin Sonkád, július 2..

2 Mester és kutatótanárok minősítése 2016.
Az OH TÁMOP keretében kidolgozott Útmutatók tervezetei, kísérleti eljárások 2015-ben Minősítési eljárási szabályok évi általános felülvizsgálata céljai és elvei Mester és kutatóminősítések új szabályai és a 326/2013. Korm. rendelet módosításának kapcsolata

3 Mesterpedagógusok minősítési folyamata 2016
Kiváló gyakorlati szakember Tevékenyen részt vesz pedagógiai gyakorlat megújításában tényeken alapuló fejlesztésben új eredmények, módszerek megosztásában pedagóguskollégák támogatásában Elsősorban saját intézményükre és környezetükre vannak hatással, de túl mutatnak ezen!

4 Mesterpedagógus fokozat négydimenziós tevékenységmodellje

5 Mesterpedagógus tevékenységek

6 Mesterpedagógus minősítési eljárás folyamata
Felkészülési szakasz Mesterpedagógus fokozat megszerzése Mesterprogram megvalósítása Mesterpedagógus pályázat megújítása Új mesterprogram megvalósítása

7 Mesterpedagógus minősítési eljárás értékelési szempontrendszere
Négydimenziós tevékenységmodell Tudatos szakmai fejlődés Feltáró-elemző tevékenység Fejlesztő-újító tevékenység Tudásmegosztó-segítő tevékenység 5 értékelési terület A pedagógus szakmai fejlődése a felkészülési szakasz során A mesterprogram A pedagógus szakmai tevékenységének hasznosulása A pedagógus önértékelése, reflektivitása A Mesterpedagógus pályázat bemutatása és védése

8 Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak
30.nap  15.nap  VÉDÉS NAPJA  20. nap NINCS DOKUMENTUMÉRTÉKELÉS értékelés a négydimenziós tevékenységmodell alapján 4 dimenzió X 4 szempont Értékek KRITÉRIUMOK - Dimenziónként min. 1 - Összesen min. 8 pont elérése IGEN NEM ÖSSZEGZŐ ÉRTÉKELÉS Mesterpedagógus minősítési eljárás ÉRTÉKELÉS I. értékelőlap 5.nap  SZÖVEGES ÉRTÉKELÉS Értékelés az értékelési területek mentén 4 terület X 8 szempont KRITÉRIUMOK - Összesítve min. 48 pont elérése (75%) Értékek 5. Terület 1 x 8 szempont Értékek KRITÉRIUMOK -5 terület összesítve min. 68 pont elérése (85%) 1 2 1 2 +szöveg x 4 összegző értékelőlap II. értékelőlap Sor kerül a pályázat emutatására és védésére: Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Elnök – Legkésőbb a 20. napig feltölti az összegző értékelőlapot, valamint szöveges értékelést ír Nem kerül sor a pályázat bemutatására és védésére: Elnök – Összegző értékelőlap feltöltése, szöveges értékelés EREDMÉNYEK (ÉRTESÍTÉSI RENDSZER) É R T É K E L Ő

9 Kutatótanárok minősítési eljárása
Kutatótanár definíciója Kutatótanár feladatai, tevékenységei: K/KF/I feladatok rendszeres végzése egyénileg vagy csoportokban K/KF/I projektek, pályázatok tervezése vagy tervezésében való részvétel, adott kutatási, kutatási-fejlesztési tevékenységek koordinálása, Olyan K/KF/I eredmények elérése, amelyek hozzájárulhatnak a tanulási–tanítási–nevelési gyakorlat eredményességéhez, A K/KF/I tevékenység eredményeinek másokkal történő megosztása változatos formákban, K/KF/I tevékenységéhez kapcsolódó szakmai kommunikációban való aktív részvétel, tapasztalatcsere hazai és nemzetközi fórumokon, projektekben, A köznevelési és felsőoktatási ágazatban a K/KF/I tevékenységhez kötődő egyéni, kollektív és kölcsönös tanulási folyamatokat kezdeményez, támogat,

10 A Kutatótanár fokozat háromdimenziós tevékenységmodellje

11

12

13

14 Figyelembe vett dokumentumok, események Teljesítendő kritérium
Értékelés Figyelembe vett dokumentumok, események Teljesítendő kritérium Teljesítés esetén Sikertelenség esetén A háromdimenziós tevékenységmodell alapján I. Kutatás–innováció II. Tudásmegosztás III. Tudatos szakmai fejlődés szakmai önéletrajz, szakmai életút bemutatása és az ehhez mellékelt dokumentumok, bemutatóportfólió, intézményi önértékelés, tanfelügyeleti ellenőrzés pedagógusra vonatkozó megállapításai dimenziónként legalább 1, összesen legalább 6 pont A három kritérium együttes megléte szükséges! A pedagógus megkapja a bizottság kérdéseit, majd sor kerül a végleges értékelésre Kutatótanári pályázatát nem védheti meg. Mesterpedagógus fokozatban marad. (Összegző értékelését ekkor is megkapja.) A publikációs lista alapján a szakmai önéletrajz részeként kitöltött publikációs lista legalább 2 pont A területek mentén 1. A pedagógus szakmai fejlődése, eredményei a szakmai életút során 2. A kutatóprogram 3. A pedagógus kutatási, kutatási-fejlesztési, innovációs tevékenységeinek hasznosulása 4. A pedagógus önértékelése, reflektivitása Kutatótanári pályázat, intézményi önértékelés, tanfelügyeleti ellenőrzés pedagógusra vonatkozó megállapításai legalább 48 pont (75%) DÖNTÉS: A Kutatótanári minősítés időpontját megelőző 10. napig, az értékelési folyamat 20. napjáig 3. A pedagógus kutatási, kutatási-fejlesztési, innovációstevékenységeinek hasznosulása a Kutatótanári pályázat kapcsán feltett kérdésekre adott szakmai válaszok legalább 68 pont (85%) Kutató-pedagógus fokozatba léphet. DÖNTÉS: A Kutatótanári minősítés időpontját követő 20. napig.


Letölteni ppt "TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin."

Hasonló előadás


Google Hirdetések