Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8"— Előadás másolata:

1 Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8

2 A külső értékelési rendszer fejlesztésének indokoltsága
A Közoktatási törvény (1993. évi LXXIX. tv. ) és a kapcsolódó jogszabályok által definiált külső értékelési rendszer hiányosságai: A fenntartói ellenőrzések nagy mozgástere, az egységes szemlélet hiánya A pedagógiai folyamatok vizsgálatának hiánya A szakértői képzés hiánya Az új fenntartói struktúrából adódó lehetőségek

3 A pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer keretei
Ötévente ismétlődő, értékeléssel záruló vizsgálat, célja a pedagógusok, a vezetők és az intézmény pedagógiai munkájának külső, egységes kritériumoknak megfelelő ellenőrzése és értékelése a minőség javítása érdekében Az ellenőrzés a fenntartótól függetlenül kiterjed minden köznevelési intézményre, annak vezetőjére és pedagógusaira Az ellenőrzéseket az Oktatási Hivatal szervezi a kormányhivatalok közreműködésével A kormányhivatal ellenőrzési tervet készít és felkéri a pedagógiai-szakmai ellenőrzési szakértőket Az ellenőrzés eredménye alapján az intézmény öt évre szóló fejlesztési tervet készít

4 TÁMOP 3.1.8 – Az ellenőrzési rendszer kidolgozása
A köznevelés minőségének fejlesztése A tanulói teljesítménymérés rendszerének fejlesztése Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése

5 Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése
Pedagógiai-szakmai ellenőrzés: A pedagógiai-szakmai ellenőrzés protokolljának, eszközeinek kidolgozása A pedagógiai-szakmai ellenőrzéshez szükséges szakértői képzés kidolgozása, szakértők képzése Önértékelés: A standard intézményi önértékelés elemeinek kidolgozása A standard önértékelési rendszer bevezetését támogató képzés kidolgozása Visszacsatolás, minőségfejlesztés: A fejlesztési standardok (fejlesztési területek, szintek) meghatározása A tervezést és értékelést szolgáló indikátorrendszer kidolgozása Az ellenőrzés-értékelésre épülő visszacsatolási rendszer fejlesztése

6 A pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerének kidolgozása
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés protokolljának, eszközeinek kidolgozása: Tesztverzió kidolgozása Tesztelés A javaslat véglegesítése A szakértői képzés kidolgozása, szakértők képzése: Képzésfejlesztés, akkreditáció Tréneri képzés Szakértők képzése

7 A tesztverzió kidolgozása
A köznevelési rendszer különböző területein dolgozó szakértők segítségével Az aktuális jogi szabályozás kereteihez igazodva, de kísérleti céllal Együttműködve a szaktárcával és a szakmai szervezetekkel A pedagógiai szaktudományok és a korábbi értékelési tapasztalatok alapjain Egységes kritériumok, protokoll és eszközök szakterületi specifikumokkal 2012. július – október

8 A tesztelés Kutatás-fejlesztési feladat speciális szakemberek és módszerek alkalmazásával ( Az összetett köznevelési intézménystruktúrának megfelelően kiválasztott 52 intézmény részvételével A kidolgozott teszteszközöknek megfelelően felkészített szakértők közreműködésével Próba ellenőrzések az intézményekre, intézményvezetőkre és az intézmények pedagógusainak legalább 60%-ára vonatkozóan Az ellenőrzések tapasztalatait beépítve a javaslatokba 2012. október – április

9 A javaslat véglegesítése
A tesztelés során továbbfejlesztett koncepció megismertetése az intézményekkel, a szakmai szervezetekkel és a szaktárcával (vitaanyag) A vitaanyag véleményeztetése az érintettekkel A vélemények feldolgozása, szakmai konferencia előkészítése Szakmai konferencia (2013. június) Az egyeztetéseknek megfelelő végleges javaslatcsomag elkészítése 2013. április – június

10 A szakértői képzés kidolgozása, képzésfejlesztés
A szaktárca által elfogadott javaslatra épülő, 30 órás szakértői képzés kidolgozása A képzés akkreditálása az OH saját képzéseként Tréneri képzés (2013 nyarán) A pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer működési igényeinek megfelelő számú szakértő képzése 2013. június – folyamatosan

11 PSZE hírlevél 2012 októberétől, havi rendszerességgel
Hírek, interjúk, a fejlesztés aktuális állapotának bemutatása Rendezvényekkel, képzésekkel kapcsolatos információk Feliratkozás: 2012. október – folyamatosan

12 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Maus.Pal@oh.gov.hu


Letölteni ppt "Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8"

Hasonló előadás


Google Hirdetések