Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?"— Előadás másolata:

1 Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?

2 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről
(6) A Pedagógus II. fokozat elérésére jelentkező pedagógus a jelentkezéssel egyidejűleg feltölti a portfólióját az OH által kialakított és üzemeltetett informatikai támogató rendszerbe. (8)b) értékeli a meglátogatott foglalkozást [min. 2] és a portfólióvédést

3 8. § (1) A portfólió egy olyan dokumentumgyűjtemény…
amely alapján végigkísérhető a pedagóguskompetenciák fejlődése…

4 8. § (3) A … a pedagóguskompetenciák:
a) szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás, b) pedagógiai folyamatok tervezése és önreflexiók, c) a tanulás támogatása, d) a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a HH, SNI, MBT nehézséggel küzdő gyermek együttneveléséhez szükséges módszertani felkészültség, e) közösségek alakulásának segítése, esélyteremtés, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység, f) folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése, g) szakmai együttműködés, problémamegoldás, valamint h) elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért.

5 8. § (1) A portfólió egy olyan dokumentumgyűjtemény…
amely tartalmazza: a) a szakmai önéletrajzot, b) a nevelő-oktató munka dokumentumait, különösen legalább tíz tanóra, foglalkozás kidolgozott és utólagos reflexiókkal ellátott óratervét, c) a pedagógiai szakmai és egyéb tevékenységek bemutatását, dokumentumait, d) önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatását, dokumentumait, e) a pedagógust foglalkoztató intézmény intézményi környezetének rövid bemutatását, valamint f) a szakmai életút értékelését.

6

7 a) a szakmai önéletrajzot
Kompetenciaszempont: az önfejlesztés igénye, a szakmai-tantárgyi tudás gazdagítása Az önéletrajzon kívül: Önfejlesztés céljai, állomásai Képzések dokumentumai Megismert szakirodalom Kipróbált módszerötletek

8 b) a nevelő-oktató munka dokumentumait, tíz tanóra óratervét
Kompetenciaszempont: tanulástámogatás, módszeres értékelés Tanmenet, óraterv Feladatlap, ppt Óramegfigyelési jegyzőkönyvek Visszajelzések gyűjtése Értékelési tervek, egyéni értékelési lapok

9 c) egyéb tevékenységek dokumentumait
Kompetenciaszempont: közösségépítés Osztályszabályzat, Kirándulásterv, fényképes beszámoló Fényképek a tanterem berendezéséről Szociometria, tanulói közösségelemzés Ofő tematikus terv Konfliktusos esetelemzés Esélyegyenlőségi terv Szülői kapcsolatok terve

10 d) önálló alkotói tevékenységek dokumentumait
Kompetenciaszempont: tervezési folyamat fontosságának megélése Publikáció beleértve az internetet is Díj Szakértői, szaktanácsadói, mentorszerep Szereplés szélesebb körben, közéletben, médiában Jó gyakorlat Innováció

11 e) a pedagógust foglalkoztató intézmény bemutatását
Kompetenciaszempont: együttműködés Az intézmény leírásán túl: Szülőkkel Munkaközösséggel Óralátogatások Versenyek Pályázatok

12 f) a szakmai életút értékelését
Kompetenciaszempont: : a tanuló személykénti megismerése, egyéni fejlesztése iránti elkötelezettség Hitvallás Pályaértékelés Kiemelkedő eredmények HHH, SNI, MBT nehézségek


Letölteni ppt "Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések