Bérkompenzáció teljesítésének munkaügyi ellenőrzése 2012 Irányadó eljárásjogi szabályok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Fémkereskedelem szabályozása
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
JOGORVOSLATI IRÁNYELVEK • A kormányzati árubeszerzésre és építési beruházásra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz kapcsolódó jogorvoslatokkal foglalkozó.
„Első munkahely garancia” központi munkaerő-piaci program Munkáltatói Fórum március Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Átirányítás, kiküldetés, kirendelés Szombathely,
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Bűntelenség vagy büntetlenség? A jogi személlyel szemben alkalmazható büntetőjogi intézkedésekről szóló törvény alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai.
A FIDESZ-KDNP ÉVI ADÓEMELÉSEI. KORMÁNYZATI JAVASLATRA BEVEZETETT ADÓEMELÉSEK Dr. Matolcsy György, nemzetgazdasági miniszter NŐ A SZEMÉLYI.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
dr. Szalay Beatrix osztályvezető
Állam munkavédelmi feladatai
14. Tétel Foglalja össze, hogy a munkaviszony megszüntetésének milyen módjait ismeri, különös tekintettel a speciális esetekre! Beszéljen a mellékelt nyomtatványok.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Tájékoztatás a „bérkompenzáció” ellenőrzéséről
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Változások a szabálysértési jogban
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
VMKH MMSZSZ Munkaügyi Felügyelősége Munkaügyi ellenőrzés
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Az igénybevevői nyilvántartás
A munkabérek nettó értékének évi megőrzéséhez nyújtható támogatás.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Az Európai Unió más tagállamába kiküldött munkavállalók társadalombiztosítási jogállása, közteher-fizetési kötelezettség Széll Zoltánné előadása.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
„ TÁMOP B/2. projekt pénzügyi megvalósításának lényeges pontjai” Szombathely, december 15. Készítette: Berényiné Bosch Cecília OFA Kooperáció.
A MUNKAVÁLLALÁS ALAPVETŐ SZABÁLYAI
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
Vállalkozási feltételek Németországban vállalkozási szerződések teljesítéséhez Koji László elnök Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége 1013.
A munkavédelmi hatóság évi ellenőrzési tapasztalatai és az idei évi célkitűzések Munkavédelmi és Katasztrófavédelmi (ADR) Konferencia a Zala Megyei.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Könyvelői klub Bérkompenzáció Bérkompenzáció Magyar Közlöny: évi 157 száma 299/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet A munkabérek nettó értékének.
Tájékoztató a bérkompenzációval kapcsolatos kérdésekről és az ahhoz kapcsolódó - 5% alatti - pályázati lehetőségről Gyomaendrőd, március 2. Előadó:
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
A közigazgatási bíráskodás - A közigazgatási bíráskodás - Az eljáró bíróságok Polgári eljárásjog Polgári eljárásjogelőadás Dr. Pribula László egyetemi.
2014. I. negyedév munkaügyi ellenőrzési tapasztalatai!
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
A közigazgatási eljárás II.
Met. módosítás július 01..
A közigazgatási perek április 3..
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Közbeszerzési tudnivalók
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Közbeszerzési Döntőbizottság
Krity Csilla Katolikus Pedagógiai Intézet
Előadás másolata:

Bérkompenzáció teljesítésének munkaügyi ellenőrzése 2012 Irányadó eljárásjogi szabályok

Jogszabályi felhatalmazás évi XCIX tv. (Az alacsony keresetű munkavállalók bérének emelését ösztönző egyes törvények módosításáról); évi LXXV. törvény (A munkaügyi ellenőrzésről); -299/2011. (XII.22.) Korm. rendelet; évi XXI. tv. (Az elvárt béremelés végrehajtásával és a foglalkoztatással összefüggő egyes törvények módosításáról); -69/2012. (IV. 6.) Korm. rendelet.

Hatáskör A Met. 3. § (1) t) pontja alapján: - A munkaügyi ellenőrzés kiterjed a költségvetési szervek, valamint az egyházi fenntartású közfeladatot ellátó egészségügyi, oktatási, szociális, közgyűjteményi és közművelődési szolgáltatást nyújtó munkáltató kivételével a bruttó forint alatti munkabérek nettó értékének megőrzéséhez szükséges munkabéremelés – kormányrendeletben meghatározott elvárt mértékének megfelelő végrehajtására.

Időbeli hatály január 01-je után indult ügyekben; január 01. és április 06. között minden esetben, (hivatalból, panasz- vagy közérdekű bejelentésből); április 07-től nincs törvényi kötelezettség a bérkompenzáció végrehajtásának minden esetben történő ellenőrzésére.

Személyi hatály A bérkompenzáció végrehajtásának kettős következménye: -A munkavállalói létszám 2/3-ánál: a munkáltató indulhat közbeszerzési pályázaton, igényelhet költségvetési támogatást; -A munkavállalói létszám 100 %-ánál: érvényesíthet a szociális hozzájárulási adóból levonható adókedvezményt és pályázhat támogatásra.

Személyi hatály -A teljes munkavállalói létszám 2/3-a esetében (a tartósan távol lévő munkavállalók – gyermek, közeli hozzátartozó ápolása, gondozása céljából fizetés nélküli szabadságon lévők is); -A november 01. és december 31. közötti időszak bármely napján (hagyományos) munkaviszonyban álló munkavállalók vonatkozásában.

Személyi hatály Nem terjed ki az ellenőrzés: -az egyszerűsítetten foglalkoztatottakra. Nem számít be a munkavállalók 2/3-ába: -a kölcsönbeadónál az a kölcsönzött munkavállaló, ahol az őt kölcsönvevő szervezet saját munkavállalói esetében nem tett eleget az elvárt béremelésnek, -az iskolaszövetkezetnél az a hallgató, ahol az őt fogadó gazdálkodó szervezet saját munkavállalói esetében nem tett eleget az elvárt béremelésnek.

Az elvárt béremelés mértéke és viszonyítási alapja évben havi bruttó forint alatt kereső munkavállalók esetében személyenként külön-külön kell meghatározni (R. 1. sz. melléklete alapján). -A évi munkabéren a munkavállaló személyi alapbérének és rendszeres bérpótlékainak egész havi átlagát kell érteni. -Teljesítménybér esetén a 100 %-os teljesítéshez kapcsolódó teljesítménybér értendő.

A munkaügyi ellenőrzés eszközei Bizonyítási eszközök: -EMMA adatbázis alapján; -A munkáltató, vagy képviselőjének nyilatkozata alapján; -Munkavállalói név szerinti lista (név évi munkabér évi munkabér) alapján; -Bérkifizetési jegyzékek, elszámolást igazoló dokumentumok alapján.

Területi illetékesség A felügyelőség főszabály szerint a megyei illetékességi területen lévő: -székhely, -telephely (telephelyenként önállóan), vagy -munkavégzési hely munkavállalói esetében vizsgálja a bérkompenzáció teljesülését. A megelőzés szabálya alapján az a felügyelőség jár el, amelyik előbb kezdte az ellenőrzést.

Időbeli hatály A munkáltató a bérkompenzációt jogkövetkezmény nélkül a munkaügyi ellenőrzés megkezdéséig teljesítheti. Az ellenőrzés megkezdését követően teljesített, vagy nem megfelelő mértékű kompenzáció esetén: -(mérlegelés nélkül) munkaügyi eljárás megindítását jelenti.

Alkalmazott intézkedés -Figyelemfelhívás alkalmazhatósága kizárt. -Megállapító határozat a bérkompenzáció teljesítésének elmulasztásáról.

Megállapító határozat -Kizárja a munkaügyi bírság alkalmazhatóságát; -Önálló (más munkaügyi intézkedéssel nem lehet összevonni); -A hatáskör gyakorlója az igazgató, ő kiadmányozza (ez azonosítja a jogi megítélését a bírsághatározattal); -A határozat jogerőssé válásának napján nyilvánosságra kell hozni, a hatóságnak közzétételi kötelezettsége van.

Megállapító határozat következménye től ig: -jogerőtől számított két évig közbeszerzési eljáráson ajánlattevőként nem indulhat, -központi költségvetésből, valamint -elkülönített állami pénzalapokból származó támogatásban nem részesülhet.

Megállapító határozat következménye április 07-től: -Jogerőtől számított két évig nem állapítható meg a évi CXCV. tv.2. § (1) bekezdés n) pontja szerinti költségvetési támogatás. -Nem kell alkalmazni az Nemzeti Foglalkoztatási Alap előirányzatából nyújtott támogatásra, -A nem állami intézmény fenntartójának biztosított normatív és egyéb hozzájárulásra, -A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, halászai támogatásokhoz kapcsolódó egyéb támogatásra.

Mentesülés lehetősége -Utólagos. - A támogatást nyújtó szerv részére kell igazolást benyújtani, hogy a munkavállalók 2/3-a vonatkozásában a munkabéremelést a munkaügyi ellenőrzés megkezdésének napjára visszamenőleg teljesítette ( től). -A támogatást nyújtó szerv mérlegel, a munkaügyi felügyelőségnek erre nincs hatásköre.