KORAI FIGYELMEZTETŐ JELEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRZÉKENYÍTÉS Siketvakok. 1. Siketvakság definíciója: A siketvakságba olyan fogyatékos állapotok tartoznak, amikben a látás és a hallás is annyira sérült,
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Nagy Ferenc Vállalkozási tanácsadó november 30.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
Szülő-óvodapedagógus együttműködés és a kétnyelvűség hatása a gyermekre Drd. Olteanu Lucián Líviusz pszichológus.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Dél-Békés Turisztikai Szolgáltató Szociális Szövetkezet Szegedi Balázs Pusztaottlakai turisztikai fejlesztések
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
PÁPA MEGYEI FÓRUM.
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
A beteggé válás folyamata
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Tevékenységünk Célunk P92rdi Kft - p92rdi.hu Kutatás (Research)
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
MASLOW „PIRAMISA” AZ EMBERI SZÜKSÉGLETEK HIERARCHIÁJA
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Fröchlich-féle Bazális Stimuláció gyakorlati megközelítése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Sigfox technológia és hálózatok
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Posteinerné Toldi Márta
Járműtelepi rendszermodell 2.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
U8 – U10 célok a szezonra.
Iskolai szociális segítő
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
Előadás másolata:

KORAI FIGYELMEZTETŐ JELEK Hogyan észlelhetjük gyermekünk eltérő fejlődését?

Kik a fokozottan veszélyeztetett újszülöttek? Születés előtti, veszélyeztető tényezők által érintett magzat Koraszülöttek (8-10%) Újszülöttek, akiknek az adaptációja nem megfelelő Minden olyan újszülött, akinek a születés utáni állapota orvosi beavatkozást igényel (-het) Ikerterhességből születettek Genetikai problémával született gyermekek

Csecsemőkori eltérő fejlődés figyelmeztető jelei Alvás-ébrenlét ritmus (3 hónapos korig) Hangadás változása, sírás-hangadás nem mutat árnyalatokat, több hónapos korban is elmarad a gőgicsélés Látási-hallási figyelem zavara, tárgyakat nem követ, hang irányába nem fordul Érzelmeket nem mutat, édesanya felé sem, arcmimika torzul

Csecsemőkori eltérő fejlődés figyelmeztető jelei Rendellenes, szokatlan kísérőmozgások: izomrángások, remegés, reszketés Izomtónus eloszlási zavar: túl laza vagy túl feszes (pl.: C tónus, fejét hátra feszíti) Kezét nem húzza össze a mellkasa előtt Nem akar átállni a folyékonyról a darabos étkezésre, rágási probléma előjele

Helyváltoztató mozgás Egyéves kor körül a gyermekek többsége feláll, és 1-1,5 hónappal később kialakul a biztonságos járás Másfél éves korban otthon, udvaron egyedül közlekedik segítség nélkül, kapaszkodva (nem személybe) felmegy a lépcsőn Kétéves kor körül a járás rutinná válik, fut, azonos lábbal lépve megy fel a lépcsőn Hároméves kor körül egyedül, egyet lépve közlekedik lefelé a lépcsőn, mászóka, háromkerekű bicikli…

Kommunikáció Egyéves kor körül egyszerű utasításokat követ (szólításra reagál, kérésre integet, mesekönyv képeire rámutat) Másfél éves kortól ismerős tárgyakat megnevez (mutatásra, vagy kérés céljából Kétéves kor körül rövid mondatokban beszél (alany-tárgy kombinációk) kb. 25 szavas szókincs Hároméves kortól már el tudják az élményeiket mesélni

Szocializáció Másfél éves kor körül más gyermekkel játszik – tevékenysége még inkább individuális, mint együttműködő Hároméves kor körül együttműködő, csoporttevékenységben részt vesz

Korai fejlesztés A korai fejlesztés a 0-5 (6) éves korú eltérő fejlődésű gyermekek tervszerűen felépített programja és a család segítése, mely gyógypedagógiai fejlesztést, tanácsadást és különböző terápiás szolgáltatásokat foglal magába, a gyermek állapotát és a család körülményeit, valamint egyedi igényeit figyelembe véve.

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!