Szociális kompetencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Gazdasági informatika - bevezető
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Pedagógus szerep és változásai
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
Mayer József Budapest február 27.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Hogyan lehetünk boldogabbak?
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A beteggé válás folyamata
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
AGRION Vállalkozásfejlesztő Iroda
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
AZ ONKOLÓGIAI SZAKÁPOLÓ FELADATA A DAGANATOS BETEGEK OTTHONI HOSPICE ELLÁTÁSÁBAN Készítette: Lénártné Olasz Eszter onkológiai szakápoló Hódmezővásárhely.
A személyiség mint komponensrendszer
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Pályaválasztási tájékoztató
Állampolgári jogok és kötelességek
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK
U8 – U10 célok a szezonra.
Intézmény minőségirányítási programja
Az „Egyetlen PPG” vagyunk
Magánszemélyként bérbe adnám az ingatlanomat.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Szociális kompetencia kortvelyesi.aniko@gmail.com

Szociális kompetencia Szociális kompetencián minden olyan társas képességet, készséget értünk, amely nélkül az egyén szocializációja, azaz beilleszkedése társadalmi környezetébe nem lehet sikeres. Fontosnak tartjuk az egyénnek azt az érzetét is, hogy ő képes valamire, tehát a belső biztonság és magabiztosság nélkülözhetetlen összetevője e kompetenciának. A szociális kompetencia két alapvető elemből áll: • az egyik jelenti az ember belső harmóniáját és bizalmát abban, hogy képes a társas környezetben eligazodni és arra hatást gyakorolni, • a másik olyan attitűd- és képességcsoport, amely a társas környezetben eredményes viselkedésminták elsajátítását és gyakorlását lehetővé teszi.

Melyik? Szenzibilitás Belátja tetteinek következményeit, és figyelembe veszi a társak igényeit is. Az egyén nem számol tetteinek következményeivel. Figyelembe veszi az egyes tettek szociális konzekvenciáit, illetve más személyek motívumait, problémáit és érdekeit. Tetteinek következményeit magára nézve végiggondolja, a társakra való hatást figyelmen kívül hagyja. 3 1 4 2

Melyik? Konfliktus-kezelés Konfliktushelyzetben él az énközlés lehetőségével, de nem hajlik az együttműködésre. A konfliktus megoldásában az énközlés mellett az együttműködés megfelelő módját is képes kiválasztani. Az együttműködésnek nem megfelelő módját választja a konfliktus megoldására. Konfliktushelyzetben nem fogalmazza meg igényeit (elmarad az énközlés). 2. 4. 3. 1.

Melyik? Empátia Mások problémáit felismeri, de azonosulni más problémájával vagy viselkedésével akkor tud, ha már átélt ahhoz hasonlót. Felismeri és átéli más érzelmeit, szerepét, és mindezt figyelembe veszi magatartásában is. Mások problémáit, igényeit nem ismeri fel. 2. 3. 1.

Melyik? Felelősség-vállalás Az ember felelősségét térben és időben kívülre helyezi. Az egyén és a szűkebb közösség felelősségét előbbre valónak tartja a megfoghatatlan „társadalmi felelősségnél” 1. 2.

Feladatok

ÉPÜLETGÉPÉSZETI CSŐHÁLÓZAT- ÉS BERENDEZÉS-SZERELŐ 4 részszakképesítése, 4 elágazása, 8 általános, 3 éves Módszerkompetenciák: Figyelemmegosztás Következtetési képesség Gyakorlatias feladatértelmezés Áttekintő képesség Figyelem-összpontosítás Rendszerező képesség Lényegfelismerés (lényeglátás) Körültekintés, elővigyázatosság Tervezési képesség Absztrakt gondolkodás Személyes kompetenciák: Pontosság Önállóság Döntésképesség Felelősségtudat Térlátás Szabálykövetés Kézügyesség Mozgáskoordináció (testi ügyesség) Testi erő Társas kompetenciák: Irányíthatóság Határozottság Irányítási készség

Pincér 1 Ráépülés Személyes kompetenciák: Állóképesség Külső megjelenés Mozgáskoordináció (testi ügyesség) Érzelmi stabilitás, kiegyensúlyozottság Elhivatottság, elkötelezettség Fejlődőképesség, önfejlesztés Megbízhatóság Módszerkompetenciák: Logikus gondolkodás Rendszerező képesség Új ötletek, megoldások kipróbálása Gyakorlatias feladatértelmezés Figyelemmegosztás A környezet tisztántartása Társas kompetenciák Interperszonális rugalmasság Udvariasság Hatékony kérdezés készsége Kompromisszumkészség

Fodrász Módszerkompetenciák: Ismeretek helyén való alkalmazása Információgyűjtés Logikus gondolkodás Gyakorlatias feladatértelmezés Személyes kompetenciák: Precizitás Döntésképesség Szervezőkészség Önállóság Fejlődőképesség, önfejlesztés Társas kompetenciák: Kapcsolatfenntartó készség Kapcsolatteremtőkészség Határozottság

Feladatok