Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN"— Előadás másolata:

1 A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
„A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt.” /Dan Millman/ Készítette: Cséplő Ádám LWYLMB Műszaki menedzser BSc Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

2 Tartalom Bevezetés Motiváció és motiválás általános értelmezése az iskolában Motiváció szerepe az egyes iskolatípusokban általános iskola középiskola felsőoktatási intézmény – főiskola, egyetem Összegzés, összefoglalás Források, felhasznált irodalom Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

3 Bevezetés Elsődleges célom, hogy reprezentáljam azt, miért fontos vizsgálni azokat a tényezőket, amelyek a későbbiek folyamán hozzásegíthetnek minket ahhoz, hogy sikeresek legyünk egy másik területen: a munka világában. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

4 Motiváció és motiválás általános értelmezése az iskolában
belső hajtóerők, tanulási folyamatban való aktív részvétel motiváció: erőfeszítések, amelyek segítik az együttműködést motívumok: kompetenciák érdeklődés, kíváncsiság, ellentmondások kiküszöbölése, negatív gondolatok kizárása, egyéb kognitív kompetenciák motiválás: kölcsönös együttműködés Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

5 Motiváció általános iskolában
Tanulói motivátorok: Tanári motivátorok: alsó és felső tagozatban más alapvető készségek elsajátítása szóbeli dicsértek: Ügyes vagy! Ez igen! Csak így tovább! Nagyon helyes! „lassan középiskolás leszek”, továbbtanulás bizalom; kapcsolatok kialakítása; visszajelzés tanulók és szülők részéről; közösségbe való beilleszkedés segítése; a kisiskolások iskolakezdéssel kapcsolatos problémáinak megfelelő kezelése; megfelelően működő osztályközösség Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

6 „Az én iskolám az a hely, ahová nem szeretek járni.”
(Forrás: Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

7 A pedagógusok véleménye
(%) (Forrás: Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

8 Motiváció középiskolában
Tanulói motivátorok: Tanári motivátorok: ne maradjak el másoktól; teljesítmény-orientáltság és kudarckerülés; munkahelyről való elképzelés; továbbtanulás; sikeres érettségi és felvételi bizalom; visszajelzés tanulók és szülők részéről; megfelelően működő osztályközösség; sikeres felkészítés az érettségire; tudatos magatartásra való tanítás; felelősségvállalásra való tanítás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

9 Motiváció a felsőoktatási intézményekben
Hallgatói motivátorok: Oktatói motivátorok: bizalom; visszajelzés a hallgatók részéről; elismert kutatómunkák; hallgatók hozzásegítése ahhoz, hogy megtalálják helyüket a munka világában; sikeres konzulens szerepkör; elismerések, kitüntetések, díjak; kinevezések, előléptetések sikeres karrier; ha másnak sikerült, nekem is menni fog; elismert kutatómunkák; tantárgyak sikeres teljesítése; teljesítmény-orientáltság és kudarckerülés ne kerüljek költségtérítéses képzésre Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

10 Oktatói motiválás érdemjegy többletpontok megbecsülés
tehetség értékelése „kiemelés” a társak közül komplexebb, összetettebb feladat egyéb beadandó feladatok kutatási tevékenységben való aktív részvétel Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

11 Szülői motiválás kényszer, követelés, megfélemlítés;
a gyermek egyéni adottságaihoz viszonyított tanulmányi eredmény; pozitív példakép a szülő Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

12 Összegzés, összefoglalás
A motiváció szerepe az iskolai életben tanulók, tanárok és szülők részéről más és más lehet, egyénenként, iskolatípusonként változik. Befolyásoló tényezők: személyes kapcsolatok, külső környezeti tényezők, személyiségjegyek, célkitűzések együttműködés szerepe Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

13 Források, felhasznált irodalom
[1] Bakacsi Gyula: A szervezeti magatartás alapjai. Aula Kiadó, Bp., 2010; [2] Réthy Endréné: Teljesítményértékelés és tanulási motiváció. Tankönyvkiadó, Bp.,1989.; [3] Szervezeti magatartás elektronikus jegyzet, ppt (órai tananyag); [4] Magyar Elektronikus Könyvtár (MEK) weboldala: [5] Oktatásfejlesztő-és Kutató Intézet (OFI) weboldala: Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program
„NTP-TÚP ”


Letölteni ppt "A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések