TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Pedagógus szerep és változásai
Mayer József Budapest február 27.
Szerbiai sporttudományi és testnevelő képzések
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Colorianne Reinforce-B
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
középfokú felvételi eljárás
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
U8 – U10 célok a szezonra.
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉS TAPASZTALATAI Készítette: Hajdúné dr. Petrovszki Zita

TÁMOP E-13/1/KONV „Új eszközök a mindennapos testnevelés szolgálatában” témájú pedagógus továbbképzésen az alábbi órákat tartottam: Egyensúlyfejlesztő gyakorlatok Fit-ball labdán Erősítő gyakorlatok gimnasztikai labdával Funkcionális tréning Cross Fitt A testnevelés tanítása során nagyon fontos, hogy a gyerekek érdeklődését fenntartva, az új eszközökkel, edzésmódszerekkel szinte észrevétlenül tudjuk fejleszteni a motoros képességeiket az életkornak megfelelően. Ezekkel az eszközökkel végzett gyakorlatok kihívást jelentenek minden tanuló számára.

TÁMOP E-13/1/KONV Egyensúlyfejlesztő gyakorlatok Fit-ball labdán A testnevelés tanítás folyamán kevés olyan eszköz áll a rendelkezésre, amely ilyen hatásosan és használata közben szinte minden pillanatban fejlesztené a koordinációs képességeket, mint a Fit-ball. Gyakorlatok hatásai: fejleszti az egyensúlyozási képességet javítja a testtartást erősíti a stabilizáló izmokat

Gyakorlatok végezhetők: Egyénileg Párokban Csoportosan A gyakorlatok elvégzése nem jár félelem érzettel inkább vidámságot csal elő a gyerekeknél. Mind az egyéni, mind a társas gyakorlatok eredményes kivitelezése ösztönzi a tanulókat a folyamatos próbálkozásra, szívesen végzik a gyakorlatokat. A gyakorlatokat különböző kh.-ből végeztük, a könnyebbtől a nehezebben végrehajtható felé haladva. Egyéni, páros és csoportos gyakorlatokat is kipróbáltunk. TÁMOP E-13/1/KONV A gyakorlatok eredményes végzéséhez nagyon fontos a megfelelő labdaméret kiválasztása, amely alapjául a testmagasság szolgál: Testmagasság: Labdaátmérő: 140 – 155 cm 55 cm 155 – 172 cm65 cm 172 – 185 cm75 cm

TÁMOP E-13/1/KONV Erősítő gyakorlatok gimnasztikai labdával Sokoldalúan felhasználható eszköz: erősítő gyakorlatok gerinctorna rehabilitáció kialakult mozgásszervi panaszokkal élők tornáztatása A labdákkal végezhetők tisztán egyensúly gyakorlatok, kizárólag erősítő gyakorlatok és a kettő erőteljes kombinációjával egyidejűleg mindkettő. Ezek a kombinált gyakorlatok jelentik a többletet más - váratlan szituációkat nem tartalmazó - erősítő gyakorlatokhoz képest, így a mozgáskoordináció is nagymértékben fejlődik. A labdák használatával megoldható a testnevelés órák egyik kiemelt feladata, a minden izomcsoportra kiterjedő, életkori sajátosságoknak megfelelő erőfejlesztés => a labda a gyakorlatok könnyítésére és ugyanakkor nehezítésére is alkalmas

TÁMOP E-13/1/KONV Az erősítő gyakorlatokat mindenképpen alapos bemelegítést követően alkalmazzuk Törekedjünk a fokozatosságra, könnyebb gyakorlattal kezdjünk az összetettebb felé haladva Egy - egy gyakorlatot 4x8-as ismétlés számmal, illetve izomcsoportonként legalább 3-4 féle gyakorlatot végezzünk egy alkalommal. Törekedjünk a szimmetrikus végrehajtásra az ismétlésszámok tekintetében Az adott izom erősítését kövesse nyújtás Gyakorlatokra vonatkozó módszertan A gyakorlatokat testrészek alapján csoportosítva végeztük, külön bontva alsó illetve felső tagozatosak számára. Kar izmok Törzs izmok (has, hát, mell izom) Láb izmok

TÁMOP E-13/1/KONV Funkcionális tréning Definíció Rendeltetésszerűen használt mozdulatok céltudatos és helyes gyakorlása Nem külön izomcsoportokra – összetett gyakorlatokkal egyszerre több izomcsoport Teljes mozgásterjedelem, 3 síkban Cél az adott gyakorlat kivitelezésében szereplő összes izom működésének összehangolása és erősítése, helyes testtartás

TÁMOP E-13/1/KONV Gyakorlatok hatása Kondicionális és koordinációs képességek A mozgáshoz kapcsolt idegrendszeri működés fejlesztése Fokozott anyagcsere Szív és érrendszer Prevenció (proprioceptiv tréning) Rehabilitáció (proprioceptiv tréning) Testtartás javítása

GyakorlataiEszközökkelEgyensúlyEgyéb Saját testsúllyal TÁMOP E-13/1/KONV

Cross Fitt Erő-állóképesség Meghatározott gyakorlatok, meghatározott sorrendben, megadott ismétlésszámmal vagy idő intervallummal Folyamatosság => cardiorespiratorikus rendszer Nagy gyakorlatkészlet: - eszközzel – eszköz nélkül (Testnevelésóra keretein belül elsősorban: kézi súlyzó, medicin labda, súlyozott tornabot, ugrókötél, gumikötél, gumiszalag, kötél, zsámoly, bordásfal, pad, tornász gyűrű stb.) - teremben - szabadban

Főként gimnasztikai gyakorlatokat alkalmaznak, de számos sportág mozgáskészletéből merít, mint például atlétika, súlyemelés evezés, torna Összetett és igen alapos felkészültséget igényel, de a gyakorlatok könnyíthetők így beépíthetővé válhat a testnevelés órák mozgásanyagába. –Egyéb eszközök alkalmazása –Skálázás lefelé –Ismétlésszám helyett időalapú verzió Fontos, hogy mindig korosztálynak megfelelő legyen a terhelés! TÁMOP E-13/1/KONV a WOD közel azonos legyen, terhelést és intenzitást módosítjuk, magát a programot nem

Workout of the Day (WOD), ’a nap edzése’ –Angie, Barbara, Elizabeth, Chelsea, Diane, Fran….. –Fran: guggolásból felemelkedve vállból nyomás és a húzódzkodás –Cindy: 20 percen át kell az 5 húzódzkodást, 10 fekvőtámaszt és 15 guggolást tartalmazó kört ismételni TÁMOP E-13/1/KONV A funkcionális tréning és a cross fitt edzésmódszerek bemutatása elméletben, video anyagokkal szemléltetve történt, valamint egyes eszközöket ki lehetett próbálni különböző gyakorlatok során.

Konklúzió A pedagógus továbbképzésről számos pozitív visszajelzés érkezett. Véleményem szerint nagy örömmel próbálták ki a résztvevő óvónők, tanítók, tanárok a bemutatott új eszközöket. Felkeltették az érdeklődésüket és sokan csak itt találkoztak először ezekkel az innovatív eszközökkel. Sokan jelezték, hogy az itt látott módszerekkel bővült a gyakorlatok repertoárja, amiből meríthetnek az óráik során. Sajnos a pozitívumok mellett mégis volt negatívum, hiszen szomorúan említették a gyakorló kollégák, hogy sajnos az ő iskolájukban nemhogy az új eszközökre nincs anyagi támogatás, de még a meglévő szerek javítása is gondot okoz. TÁMOP E-13/1/KONV

Pedagógus továbbképzés: SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN Új sporttudományi laboreszközök bemutatása/mérési lehetőségek Elméleti és gyakorlati óra keretében sikerült bepillantást nyerni a résztvevőknek a sporttudományi mérőeszközök használatának lehetőségeibe, valamint ezeket a mérőműszereket helyettesíthető validált mérési teszteket is megismerhették. TÁMOP E-13/1/KONV

TESTNEVELŐ INSTRUKTOR szakirányú továbbképzés 2 félév, 180 óra - 26 fő részvételével Oktatott tantárgyam: Rekreációs mozgások I. (zenés táncos mozgásformák és fittségi sportok) I. Félév, 6 óra – gyakorlati jegy II. Félév, 6 óra – gyakorlati jegy

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!