Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."— Előadás másolata:

1 TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” Tapasztalatok a Pedagógus továbbképzéssel kapcsolatban Pulzuskontrollált terhelés a testnevelés órákon A Kölyökatlétika eszközök sokoldalú felhasználhatósága a testnevelés órákon Készítette: Vári beáta 2015. Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST Flow

2 Pulzuskontrollált terhelés a testnevelés órákon
TÁMOP E-13/1/KONV Pulzuskontrollált terhelés a testnevelés órákon Résztvevők létszáma ideális, hiszen a rendelkezésünkre álló eszközök száma korlátozott A jelentkezők kis százaléka foglalkozik testnevelés oktatásával Gyakorlatban kevesen alkalmazzák a továbbképzés témájaként megjelenő pulzuskontrollt Érdeklődésük nagy, aktivitásuk kevésbé Elméleti ismeretük hiányos

3 TÁMOP E-13/1/KONV A Polar Team rendszer bemutatása után a gyakorlatban is kipróbálhatták az eszközt. Hasznosnak találták mind a maguk, mind pedig a diákjaik teljesítményének fokozásában, kontrollálásában Visszajelzéseik voltak arra vonatkozóan, hogy hogyan tudnák beépíteni a tanultakat a saját képzéseikbe

4 A Polar Team rendszer mindenki számára újdonságot jelentett
TÁMOP E-13/1/KONV Az elméleti háttér áttekintése fontos szerepet játszott az érdeklődés felkeltésében Saját magára vonatkozóan mindenki kiszámolta a számára ideális pulzustartományokat Megismertettem őket a kevésbé ismert pulzusérték kiszámítási módszerekkel, képletekkel A Polar Team rendszer mindenki számára újdonságot jelentett

5 Az eszköz gyakorlati alkalmazására a sportpályán került sor
TÁMOP E-13/1/KONV Az eszköz gyakorlati alkalmazására a sportpályán került sor Különböző intenzitású és időtartamú gyakorlatok végrehajtása volt a feladat Mindenki saját belátása szerint hajtotta végre a feladatokat Az adatok kiértékelésekor sokan szembesültek állóképességbeli hiányosságokkal

6 Felkeltettem a figyelmüket a tudatos edzésre
TÁMOP E-13/1/KONV Mindenki számára világossá vált, hogy mire alkalmas egy ilyen eszköz használata Kivétel nélkül egyetértettek abban, hogy sokkal színesebbé és hatékonyabbá tudnák tenni a maguk és diákjaik sportfoglalkozásait Felkeltettem a figyelmüket a tudatos edzésre Bíztattam őket, hogy ilyen eszköz hiányában is meg kell tanítani a gyerekeknek az alapvető pulzusméréssel kapcsolatos ismereteket

7 Résztvevők nagy létszáma miatt két csoportban zajlott
TÁMOP E-13/1/KONV A Kölyökatlétika eszközök sokoldalú felhasználhatósága a testnevelés órákon Résztvevők nagy létszáma miatt két csoportban zajlott A jelentkezők kis százaléka foglalkozik testnevelés oktatásával Újdonság számukra a Kölyökatlétika program, egy – két kivételtől eltekintve Érdeklődésük nagy, aktivitásuk kevésbé Hasznosnak tartják az életkori sajátosságok testnevelés oktatásában történő megjelenésének átismétlését

8 Sokoldalúnak és hasznosnak találták
TÁMOP E-13/1/KONV A Kölyökatlétika csomag bemutatása után a gyakorlatban is kipróbálhatták az eszközöket. Sokoldalúnak és hasznosnak találták Visszajelzéseik voltak arra vonatkozóan, hogy hogyan tudnák beépíteni a tanultakat a saját képzéseikbe Önálló gondolkodásra bíztattam őket – használják a kreativitásukat

9 TÁMOP E-13/1/KONV Saját gyakorlatokat is bemutattak, illetve a látottak, hallottak alapján ők is kitaláltak új megoldásokat A legnépszerűbbek a váltókarikával és a koordinációs létrával végzett gyakorlatok voltak A dobószámokhoz használt eszközök újdonságot jelentettek, úgy mint a turbógerely, szoknyás labda

10 TÁMOP E-13/1/KONV A gyakorlati óra második részében sokan egészségi állapotukra vagy korukra hivatkozva leültek Minden eszköznél a legismeretlenebb gyakorlatokat, játékokat vettük át közösen, hiszen ezek megértése okozhat gondot az elektronikus tananyagban Az óra vége felé néhány esetben már csak bemutatásra vagy bemutattatásra került sor

11 A képzés elérte a célját Rengeteg új ismerettel gyarapodtak
TÁMOP E-13/1/KONV A képzés elérte a célját Rengeteg új ismerettel gyarapodtak Saját maguk is megtapasztalhatták, hogy egy –egy feladat végrehajtásakor milyen nehézségek, végrehajtásbeli hibák adódhatnak Visszajelzéseik egytől – egyig pozitívak voltak A képzés remek hangulatban zajlott, néha belefeledkezve a játékba

12 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához.


Letölteni ppt "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések