% = > <   Százalékszámítás Nyitott mondatok. Százalékszámítás Feladat Mennyi a 450 Ft 28 % -a? Mennyiségek a = 450 Ft p = 28 % é = ? Válasz: a 450 Ft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Advertisements

Környezetszennyezés A mai emberek felelőtlenek. Szennyezik a levegőt, folyókat. Ezért napjainkba sok ezer ember hal meg környezet szennyezéstől.
Vállalati gazdasági kérdések Pékakadémia2010.április.20.
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
Körlevél. Körlevél alapok: Körlevél: sok címzettnek közel azonos tartalmú üzenet! (Pl: Felvételi értesítő) 3 részből áll: 1. Adatok /címlista 2. Levétörzs/szövegtörzs.
2016. január A jelenlegi KÁT működési modell pénzügyi lezárása.
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
A hasáb. A hasáb felszínén az alaplapok és az oldallapok területének az összegét értjük. A-val jelölve a hasáb felszínét, T-vel az alaplap, illetve a.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A székesfehérvári fiatalok helyzete
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Amerikai előválasztás: esélyek és jelöltek – a demokraták
Geometriai transzformációk
Térkép készítése adataiból
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
2. előadás Viszonyszámok
1. témazáró előkészítése
Készítette Tanuló: Kereszturi Patrik
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Európai Hulladékcsökkentési Hét
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Egyszerű kapcsolatok tervezése
A sűrűség.
Útravaló ösztöndíjprogram Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium
Kérdések és válaszok az előfizetéses rendszerekről
XX. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
VákuumTECHNIKAi LABORATÓRIUMI GYAKORLATOK
A mozgási elektromágneses indukció
Hipotézisvizsgálat.
Gazdaságstatisztika Korreláció- és regressziószámítás II.
Tartalékolás 1.
Sokszögek modul Pitagórasz Hippokratész Sztoikheia Thalész Euklidesz
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
A fonálinga Mivel a fonálra kötött kicsi test egy köríven rezgőmozgást végez, mozgása a rezgéseknél alkalmazott mennyiségekkel jellemezhető. A fonálinga.
Feladatok megoldása: nyomás, nyomóerő, nyomott felület kiszámítása
Kvantitatív módszerek
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Az emberek magassága.
Érték-, ár-, volumenindexek
Család és iskola Nevelés.
Két évvel ezelőtt….
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Egyenletek, egyenlőtlenségek Érettségi feladatok
A mérés
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
Vírusok, baktériumok, egysejtűek
Statisztika Érettségi feladatok
Lapkiadó, rendezvényszervező vállalatirányítási rendszer SQL alapon
Munkagazdaságtani feladatok
1.5. A diszkrét logaritmus probléma
Matematika 10.évf. 4.alkalom
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Emlékeztető/Ismétlés
Pénzügyi project 2018 Projectvezetők: Sinka Zsuzsanna,Morvai Andrea
Matematika 11.évf. 1-2.alkalom
VÁLLALKOZZ! Pénzügyi és Vállalkozói Témahét 2019 Órai segédanyag
A mérés
Az atom tömege Az anyagmennyiség és a kémiai jelek
Munkagazdaságtani feladatok
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Kód tördelése és a megjelenés
„Mi a pálya?”.
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

% = > <   Százalékszámítás Nyitott mondatok

Százalékszámítás Feladat Mennyi a 450 Ft 28 % -a? Mennyiségek a = 450 Ft p = 28 % é = ? Válasz: a 450 Ft 28 %-a 126 Ft. Hogy ellenőrizhetjük, hogy jól gondolkodtunk-e? Alap → aSzázalékláb → pSzázalékérték → é százalékérték = alap : 100  százalékláb A százalékérték kiszámítása az alap törtrészét számítjuk ki százalékértéket úgy is megkaphatjuk, hogy az alapot szorozzuk a százalékláb századrészével Behelyettesítünk a képletbe: é = 450  0,28

Százalékszámítás Feladat Határozd meg azt a számot, amelynek a 35% -a 10,5 ! Mennyiségek a = ? p = 35 % é = 10,5 Válasz: a 30 az a szám, amelyiknek a 35 % -a 10,5. Hogy ellenőrizhetjük, hogy jól gondolkodtunk-e? alap = százalékérték : százalékláb  100 Az alap kiszámítása törtrészből számítjuk ki az egészet az alapot úgy is megkaphatjuk, hogy a százalékértéket osztjuk a százalékláb századrészével Behelyettesítünk a képletbe: a = 10,5 : 0,35

Százalékszámítás Feladat 300 kg – nak hány % - a a 405 kg? Mennyiségek a = 300 kg p = ? é = 405 kg Válasz: a 405 kg a a 300 kg-nak a 135% - a. Hogy ellenőrizhetjük, hogy jól gondolkodtunk-e? százalékláb = százalékérték : alap  100 A százalékláb kiszámítása A százalékláb azt mutatja meg, hogy a százalékérték hány századrésze (hány százaléka) az alapnak a százaléklábat úgy is kiszámíthatjuk, hogy a százalékérték és az alap arányát szorozzuk zal Behelyettesítünk a képletbe: p = 405 : 300  100 p = é : a  100

Szöveges feladatok Hány forintot költöttek mamáékra? Hány forintot költöttek a gyerekekre? A pénz mekkora részét költötték vendégeskedésre? A pénz hány %-át költötték vendégeskedésre? Milyen arányban költötték a pénzt mamáékra, a gyerekekre és a vendégekre? Egy családban Ft-ot szánnak karácsonyi ajándékokra. A pénz 15 % - át mamáékra költik, részét a gyerekekre, a többit pedig a karácsonyi vendégeskedésre költik. Válaszok: Mamáékra:  0,15 = 7200 (Ft) Gyerekekre: : 5  3 = (Ft) Vendégeskedésre: [ – ( )] : = : = 1 : 4 Vendégeskedésre: 1 : 4  100 = 0,25  100 = 25 → 25 % Arányok: 7200 : : = 72 : 288 : 12 = 6 : 24 : 1

Szöveges feladatok Hány ötödikes tanuló volt a diszkóban? A résztvevők hány százaléka volt hatodikos, illetve hetedik-nyolcadikos? Egy iskolai diszkón 240 tanuló vett részt. A résztvevők 45 %-a ötödikes volt, 72-en hatodikosok voltak, a többiek pedig hetedik- nyolcadik osztályosok. Válaszok: Ötödikesek: 240  0,45 = 108 (tanuló) Hatodikos: 72 : 240  100 = 0,3  100 = 30 → 30 % Hetedik – nyolcadikos: (240 – 180) : 240  100 = 60 : 240  100 = = 0,25  100 = 25 → 25 %

Ábrázolás szalagdiagramon

Egyenlőtlenség 2x + 5  4x – 7 / - 2x 5  2x – 7 /  2x / : 2 6  x Oldd meg az egyenlőtlenséget! Az alaphalmaz: Q. A megoldást ellenőrizd és ábrázold számegyenesen! 2x + 5  4x – 7 Ell: x = 6 Bal oldal: 2  6+5=17 Jobb oldal: 4  6-7=17 Bal oldal= Jobb oldal x = 7 Bal oldal: 2  7+5=19 Jobb oldal: 4  7-7=21 Bal oldal<Jobb oldal 60

Egyenlet 1,5x–0,6+1,5x=0,5x–5,6 /összevonás –0,6=0,5x–5,6 /+5,6 5=0,5x /:0,5 10=x Oldd meg az egyenletet! Az alaphalmaz: Q. Ell: Bal oldal: –1,5  10– (0,6–1,5  10)=–15–(0,6–15)=–15–(–14,4)=–15+14,4=–0,6 / zárójel felbontása Jobb oldal: Bal oldal=Jobb oldal

Szöveges feladatok megoldása egyenlettel Hány kilogramm alma fér egy ládába, ha egy üres láda tömege 2,5 kg és 44 almával teli láda, továbbá 6 láda alma (láda nélkül) a mérlegre téve 1360 kg-ot nyom? Egy láda alma tömege ládával együtt: _____________________________________ 44 db almával teli láda tömege: __________________________________________ 44 db almával teli láda, továbbá 6 láda alma láda nélkül: ______________________ Írd fel egyenlettel az adatok közti összefüggést! Oldd meg az egyenletet! Ellenőrizd a megoldást! Egy láda alma tömege x kg. 44(x + 2,5)+6x=1360 /zárójel felbontása 44x+110+6x=1360 /összevonás 50x+110=1360 / x=1360 /:50 x=25 Ell: 44  (25+2,5)+6  25=44  27,5+150= = =1360 Válasz: Egy ládába 25 kg alma fér.

Szöveges feladatok megoldása egyenlettel Egy trapéz kerülete 28 cm. A szárai egyenlők, a hosszabbik alapja 7 cm-rel hosszabb a szárnál, a másik alap a hosszabb alap a hosszabb alap 50 %-a. Mekkorák a trapéz oldalai? K = a+2b+c a=b+7 c=0,5  (b+7) Ell: b=5 cm a=5 cm + 7 cm = 12 cm c=0,5  12 cm = 6 cm K=12 cm + 2  5 cm + 6 cm K = 28 cm Válasz: A trapéz oldalai: 12 cm, 5 cm, 5 cm és 6 cm hosszúságúak. b+7+2b+0,5(b+7)=28 /zárójel felbontása b+7+2b+0,5b+3,5=28 /összevonás 3,5b+10,5=28 /-10,5 3,5b=17,5 /:3,5 b=5 a bb c