Koncepció javaslat a saját márkás termék létrehozására 1
Piaci ismérvek Felmenőben levő piaci lehetőség Mindenkinek van Egy üzletlánc – több saját márka Vertikális és horizontális eltolódás Előítéletek Már nem az ár az úr Ez már bizalmi kérdés 2
Az Elan -Trio Ahol érték a minőség Merkúr, mint márkanév (bizalom) Magyar kérdés Folytonosság, stabilitás Vevőgondozás és emberi lépték Lokalitás 3
A saját márka iránt támasztott célok Árrés tömeg növelés Jó kapcsolat a beszállítókkal, folytonosság Új beszállítók Franchise-alható legyen Színes termékkínálat Ami nem fér bele a Góbéba – helyi termelők implikálása Emberi lépték A vevő többen kapjon, mint amiért fizetett! 4
A saját márka (ák)? Két minőségi kategória bevezetése – gazdaságos és közép Először a közép kategóriát kell bevezetni – elnyerni a vevők bizalmát Miért közép? – A vásárlók minőségi garanciát látnak az Merkúrban – Azért mennek oda, hogy valami,,mást” kapjanak – Kiküszöbölni az előítéleteket Miért gazdaságos? – A C+C áruházak nem tudnak versenyezni a prémiummal – Franchise, mint cél – Sok beszállító van a gazdaságos kategóriában – A Merkúrokba és a Szuperekbe is járna kis pénzű emberek 5
A saját márkák helyzete a versenyben 6 I II I. Felső közép minőség, alsó közép áron II. Alsó közép minőség, gazdaságos áron
Kihívások és megoldások Saját márkák iránti előítéletek – Minőséget kell adni – nincs zsákba macska (csomagolás, arculat, állag, íz, forma, stb.) – Ne domináljon a név és ne legyen kirívó – Egységes, letisztult arculat, amely a minőséget sugallja – Csak abban utazunk amiben biztosak vagyunk – A gazdaságos kategória is gazdaságos, de nem,,szar” – Lassú piaci behatolás – termékről termékre Magyar termék – Kétnyelvű címkék –,,Magyaros” színek és letisztult arculat 7
Kihívások és megoldások Beszállítók – Osztályozás, és szigorú kontroll – Saját termelési pontok Bizalmi faktor – Bizalmi háromszög, mint saját védjegy Címkéken rajta van Erősíti a vásárló bizalmát Egy plusz a versenytársakhoz képest A kérdés: meg tudunk felelni ennek? 8 Egészség Öko lábnyom vagy lokalitás Korrekt üzlet
Kihívások és megoldások Egy,,másolható” példa: Auchan Név: – I. Merkúr II. Elan – Csak az árcímkéken és promókban jelenik Színek: – 3+1 – Fehér, zöld, piros (árnyalat!)+ szöveg szín 9
Kinek szól? 10 Előny szerintiDemográfiaiMagatartás szerintiMás márkák szerintiSaját márkák szerinti Takarékosság Fiatal családoknagy bevásárlásokLidl, PennyMindkét kategória Kis pénzű emberekgyakori használókClever, TIP, PennyGazdaságos kategória Okos döntésnagycsaládosoknagy bevásárlásokK-Classic, BillaGazdaságos kategória FolyamatosságNyugdíjasok, főbevásárlókgyakori használókAuchan, Real QualityKözép kategória Magyar címke magyar lakta vidéken mindenki minden vásárlásNincsMindkét kategória,,Profi a profinak"Kis boltoknagy bevásárlásokARO, TIPGazdaságos kategória
Promóciós stratégia Többet olcsóbban elv: – 3-at fizet egyet kap ingyen – Minél többet vesz annál olcsóbb a termékek egységára - lépcsőzetes árképzés A lépcsőzetes ár megjelenik minden termék mellett. Vagyis a vásárlási döntést befolyásolja. A kasszánál automatikusan tudja a szoftver számlázáskor. 11
Marketing kommunikációs elemek POS: – Árcímke - polcsín – Lépcsős ár kommunikáció – People stopper Média: – Újság (sajtó) – Magazin 12 Outdoor: – Billboard – People stopper – Banner Egyéb: – Saját kedvezményes ismertető lap – Belső rádió – Padlórajz – Plakát