Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel"— Előadás másolata:

1 A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
A BIZALOM HÍDJA 35. Tej Világnap Dr. Totth Gedeon 2010. Ráckeve

2 Az előadás témája Fogyasztói tudat és magatartás a harmadik évezred küszöbén A közösségi marketing lehetőségei A közösségi marketing eszközrendszere Paradigma váltások a marketingben Közösségi marketing a fogyasztói magatartás megváltoztatására

3 Fogyasztói tudat és fogyasztói magatartás
Környezetváltozás – változik a fogyasztói magatartás Bővül a kínálat - erősödik a piaci verseny Változnak a fogyasztói preferenciák Változnak a fogyasztói attitűdök Változnak a kockázatcsökkentő stratégiák

4 Fő kérdések Fogyasztói tudatosság Fogyasztói etnocentrizmus
Hibrid vásárlói magatartás Milyen irányba próbáljuk változtatni? Milyen eszközökkel és milyen módon?

5 Fogyasztói tudat A nem hatékony marketingtevékenységnek gyakori oka
- nem elég ismerni a fogyasztót az igazodás problémás lehet (idő, gazdaságosság, stb.) - erős árérzékenység - motivációk hiánya (mi a minőség) - birtoklási vágy, és a termékek versenye

6 KÖZÖSSÉGI MARKETING A közösségi marketing olyan marketing tevékenység, amely túllép a vállalati marketingmunkán és egy adott ágazat, termelői csoportosulás számára, annak szereplőivel együttműködve végez el marketingfeladatokat

7 A közösségi marketing célja
Támogassa a hazai termékek gyártóit, erősítse piac és versenyképességüket, ösztönözze a védjegyhasználati szándékukat és tevékenységüket Nyújtson lehetőségeket a közösségi marketingben való hatékony részvételre Segítse a fogyasztót vásárlási döntéseiben

8 A közösségi marketing eszközrendszere
Elméleti megközelítés (szolgáltatásmarketing) 7-1 P Gyakorlati megközelítés - közös márka, pl.: KME - reklám, reklámkampány - SP - kiállítás,vásár - in store marketing - eseménymarketing

9 Kiállítások belföldön (2010: 4 rendezvény)

10 Kiállítások külföldön
(2009: 18 rendezvény)

11 Bemutatók, üzletember-találkozók
(2009: 7 rendezvény)

12 Konferenciák, oktatás 2009: 10 konferencia
2005: több mint 50 konferencia!!!

13 Áruházi értékesítés-ösztönző akciók
2009: Németország Litvánia Lengyelország Nagy-Britannia Bulgária Szerbia

14 Védjegyek, eredetjelzők

15 Ágazati stratégia és a közösségi marketing
Eltérő gyakorlat Központi agrárstratégia: Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Nincs központi agrárstratégia: Németország A közösségi agrármarketing szervezetek szerepe: alkotó és/vagy végrehajtó

16 Paradigma váltás 4P → 4E Vállalatorientált szemlélet 4P
Vevőorientált szemlélet 4C - product → customer value - price → cost - place → convenience - promotion → communication

17 Paradigma váltás Diverzifikáció Piacok fragmentációja
Új társadalmi értékrendek 4E - environnement - education - empathy - ethics

18 Az AMC 2009. évi tevékenysége
Informálás, edukáció „A tej szerepe a humán táplálkozásban” „Tejút. A te utad az egészséghez” 24 helyszín, kvíz játék, rendhagyó óra, 4000 plakát Sajtókapcsolatok erősítése Média Tej Klub Tej Világnap

19 Az AMC 2009. évi tevékenysége
Reklámkampány Áruházi akció (POS, kóstoltatás, matrica) Honlap Gerillamarketing

20 Ez évi program Fogyasztást ösztönző kampány TV, online, közterület
Edukáció Iskolatej program Média Tejklub Tej világnap Kiállítások, szakmai rendezvények

21

22 Célok - feladatok A kommunikáció összehangolása
A kommunikáció integrálása Folyamatos edukáció Együttműködés A fogyasztói változások figyelése Rugalmas befolyásolási stratégia, az üzenetek szükség szerinti módosítása

23 Zárógondolat helyett…

24 Köszönöm, hogy figyelmükkel megtiszteltek!


Letölteni ppt "A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel"

Hasonló előadás


Google Hirdetések