Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

8. tétel.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "8. tétel."— Előadás másolata:

1 8. tétel

2 Ön egy olyan vállalat alkalmazottja, amely épp az elektronikus kereskedelem bevezetése előtt áll. Ismertesse az elektronikus kereskedelmet, mint új logisztikai kihívást! Információtartalom vázlata Ügyfél elégedettség az e-kereskedelemben Az e-kereskedelem feladatai a logisztikai szolgáltatók kezében A logisztika strukturális átalakulására hatással lévő megatrendek Elvárások az e-logisztikától

3 Ügyfél elégedettség az e-kereskedelemben
Az elektronikus kereskedelemben az ügyfelek elégedettsége elsősorban a készenléttől, a minőségtől, a pontosságtól és a sebességtől függ.

4 Az e-kereskedelem feladatai a logisztikai szolgáltatók kezében
diszpozíció (megbízás, felhatalmazás), raktár- és készletgazdálkodás, végfelhasználókhoz való kiszállítás szerte a világon, beszállítások irányítása, útvonaltervezés, kiegészítő szolgáltatások (vámokmányok intézése, inkasszó), brókerszolgáltatások olyan weblapok közrebocsátásával, amelyeken a szolgáltató és az igénylő összekapcsolódhat stb.

5 A logisztika strukturális átalakulására hatással lévő megatrendek
Gyorsaság Költségcsökkentés Jobb vevőszolgálat Digitális logisztika Outsourcing

6 Gyorsaság A vevők gyors kiszolgálása integrált informatikai rendszer mellett lehet­séges, a logisztikának elektronikus kapcsolatban kell állnia az adminiszt­ratív folyamatokkal. Az elektronikus értékesítés különösen kényes a pontosságra, hiszen a vevő egyetlen egérkattintással, a másik versenytárssal léphet kapcsolatba. Költségcsökkentés A logisztikától azt várják, hogy a megrendelések teljesítésének költsége arányos legyen az áruk értékével. A költségcsökkentésre és a hatékonyság növelésére lehetőséget kínál az adattovábbítás és az információtechnoló­gia integrálása a logisztikai láncban. Költségcsökkentést lehet elérni az egyes részfeladatok logisztikai szolgáltatókhoz kiadásával.

7 Jobb vevőszolgálat Mivel a piacon élénk a verseny, sok vállalat kínál hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat. A vállalatoknak olyan intézkedéseket kell tenniük, ame­lyek megkülönböztetik őket a versenytársaktól. A vevőszolgálat szerepe felértékelődött, a vevőkkel való kapcsolattartás, a bónuszprogramok, törzsvásárlói kártya, elektronikus árkatalógus, folyamatos tartalék alkatrészel­látás, információs szolgálat fokozza a vevők elégedettségét, ezzel javítja a vállalat versenyképességét, jövedelmezőségét és lehetőséget ad a növekedésre. Ehhez információkat kell gyűjteni a vevőkről, megfelelő szegmentációt kell végezni a vevők körében, és minden szegmensnek testre sza­bott szolgáltatást kell ajánlani. A logisztika területén ez azt jelenti, hogy a szervezetet és a folyamatokat mindenkor a vevők igényeinek megfelelően kell tökéletesíteni, és kiszolgálásuk javítására megfelelő eszközöket kell alkalmazni. Ebben a folyamatban a logisztikára is megnövekedett feladat hárul, mivel az elektronikus megrendelések előnyei megfelelő logisztikai folyamatok nélkül nem élvezhetők.

8 Digitális logisztika Mára már lehetővé vált egyes termékek digitalizálása. A múltban a könyv volt a tömegmédium. A jövőben azonban nem kell a könyveket kinyomtatni, hanem elektronikus úton lehet szállítani. Bárki lehívhat tetszés szerinti olvasnivalót saját kis készülékére. Ez gazdaságos termelést tesz lehetővé, viszont a raktározási költségek jelentősen csökkennek.

9 Outsourcing Alvállalkozók alkalmazása (outsourcing) egyre jobban terjed a vállalatok körében. Az értéktermelő és az adminisztratív tevékenységeket egyre gyak­rabban külső szervekkel végeztetik el. A termelő vállalatoknak egyre több figyelmet kell fordítaniuk a vevőkre ezért elsősorban az a fontos, hogy alaptevékenységükre összpontosítsanak, így a szükséges egyéb tevékenységeket szakcégekkel végeztetik el. A logisztikai feladatokat is egyre több vállalat adja ki szakcégeknek. Ahhoz, hogy a logisztikai döntéseket a ve­vők ismereteit felhasználva gyorsan hozzák meg megfelelő szakismeret szükséges, így célszerű olyan szakosított vállalatok igénybevétele, ame­lyek megfelelő tudással és tapasztalattal rendelkeznek

10 Elvárások az e-logisztikától
új raktárakat kell kialakítani a bővülő elektronikus kereskedelem hatására a vállalatoknak, át kell alakítani a termelői és a kiegészítő elosztó raktárak működését, nagyszámú, de kevés tételből álló ügyfélmegrendelést kell komissiózni, ki kell szélesíteni a kereskedelemi kínálatot, és változó áruválasztékkal kell dolgozni, a szoros időablakok miatt csökkenteni kell a teljes átfutási időt, a csomagolást a kisebb küldeménynagyságoknak megfelelően kell kiala­kítani, a megrendeléseket nagyobb szállítási gyakorisággal kell teljesíteni, a visszküldemények kezelési rendszerét, ki kell bővíteni.


Letölteni ppt "8. tétel."

Hasonló előadás


Google Hirdetések