Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM"— Előadás másolata:

1 Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Versenystratégia Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM

2 Versenystratégia Vállalati stratégia fogalma: A vállalati működés vezérfonala, a vállalati célokat és elérésük lehetséges módjait fogalmazza meg Meghatározásának elöfeltételei: Vállalat iparágának elemzése Versenytársak elemzése Piac elemzése Vállalat helyzetének meghatározása az iparágban

3 Iparági fejlödés folyamatai
Növekedés hosszu tavú változásai Kiszolgált vásárlói szegmens változásai Vásárlók tanulási folyamata Bizonytalanság csökkenése Kizárólagos ismeretanyag elterjedése Tapasztalat felhalmozódása Méret bővülése vagy zsugorodása Bemenetek és hitelköltségek változásai Termékinnováció Marketinginnováció Termelési folyamat innovációja Strukturális változások a szomszédos iparágakban Kormány politikájának változása Belépési és kilépési korlátok változása

4 Iparági környezetek általános típusai
Versenystratégia kialakítása megosztott iparágakban: Milyen az iparág struktúrája és a versenytársak pozíciója? Miért megosztott az iparág? Leküzdhatő-e a megosztottság?Hogyan? Jövedelmező-e a megosztottság leküzdése?Hogyan válasszuk meg a vállalat pozícióját ahhoz, hogy ezt megtehessük? Ha a megosztottság elkerülhetetlen,mi a legjobb alternatíva arra, hogy megbirkózzunk vele? Versenystratégia a keletkező iparágakban: Alapító vagy követő a vállalat Nyersanyagforrások,értékesítési csatornák,beszállítók meghatározása illetve kiépítése Belépők figyelemmel kísérése, esetleg belépési korlátok felállítása Termékfejlesztés és vevőigények összehangolása

5 Iparági környezetek általános típusai
Versenystratégia érett iparágakban: Az érettségbe való átmenettel együtt járó változtatások komoly veszélyeket tartogatnak Fegyelem növelése a szervezetben Az előrejutással kapcsolatos várakozások mérséklése Nagyobb figyelem az emberi tényezőkre Újracentralizálás Versenystratégia hanyatló iparágakban: Vezető szerep Piaci űrkitöltés Betakarítás Gyors tőkekivonás

6 Vállalati versenystratégia meghatározása
Álatlános versenystratégiák: Átfogó, költségvezető szerep Megkülönböztetés Összpontosítás Vevőkkel és szállítókkal kapcsolatos stratégiák: A vevők kiválasztásának alapelve az, hogy infromálódni kell, és meg kell probálni annak a vevőnek eladni, aki a beszerzési szükségletei, növekedési lehetősége, strukturális helyzete, kiszolgálás költsége alapján a legkedvezőbb

7 Vállalati versenystratégia meghatározása
Beszerzési stratégia döntő kérdései: Szállítás együttesének stabilitása és versenyképessége Vertikális integrálás optimális értéke Beszerzések elosztása a nekünk megfelelő szállítók között Maximális befolyás biztosítása a választott szállítókra

8 Versenystratégia dimenziói
Dimenziók: Szakosodás Márkaelismertetés Közvetett illetve közvetlen reklám Értékesitési forma megválasztása A termék minősége Technologiai vezetőszerep Vertikális integrálás Költségpozíció Vevőszolgálat Árpolitika Tulajdoni befolyás Kapcsolat az anyavállalattal A saját és a befogadó kormányzathoz való viszony

9 Információk Vállalaton beüli információk
Konkurens vállalatok információi Nyivános Rejtett Globális információk Vállalat tevékenységét befolyásoló információk Politikai információk Fogyasztói, vásárlói információk

10 Összegzés A vesenystratégia meghatározás elhanyagolhatatlan egy vállalat számára.Azonban a versenystratégia elkészítése önmagában még kevés!A vállalat összes eröforrását alá kell rendelni a stratégiának melyet el kell fogadtatni a szervezet összes tagjával.A startégiának rugalmasnak kell lennie, hogy szükség esetén könnyen módosítható legyen.Ehhez az kell, hogy folyamatos információkat gyűjtsünk a piacról és a versenytársakról és ezeket beépítsük a versenystratégiánkba!


Letölteni ppt "Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM"

Hasonló előadás


Google Hirdetések