Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alapfogalmak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alapfogalmak."— Előadás másolata:

1 Alapfogalmak

2 A marketing fogalma I. Szűkebb értelemben:
Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. 2

3 A marketing fogalma II. Tágabb értelemben: A marketing a vállalat egészére kiterjedő –a vevőkkel azonosuló- filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak.

4 Marketing alapfogalmak
Szükséglet: valamilyen alapvető elégedettség hiánya Igény: szükségletek sajátos kielégítésére irányuló vágy Kereslet: olyan különleges termékek iránti igény, ami mögött vásárlási képesség és akarat áll

5 Marketing alapfogalmak
Piac: A marketing szempontjából, a vállalat számára a piac folyamatosan változó értékesítési lehetőségeket jelent. A piaci szereplőket – eladókat, vevőket, fogyasztókat – es a közöttük fenálló kapcsolatokat, működési elveket foglalja magában. A kereslet és a kínálat találkozási pontja

6 Piac mérete Piacpotenciál Piacvolumen Piacrészesedés

7 Marketing alapfogalmak
Ár: Egy termék vagy szolgáltatás tulajdonjogának vagy használatának megszerzéséért kért pénzmennyiség. Az ár fontos piaci jelző a fogyasztó, a versenytársak, a vevők és beszállítók, ill. a vállalat számára. Az ár, mint fő külső tényező közvetlenül befolyásolja a vállalat teljesítményét is.

8 A marketingkoncepció A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését, a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérésére.

9 Marketingkoncepció Lehetséges koncepciók: Termelési koncepció
Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció

10 Termelési koncepció (orientáció)
A termelési koncepció azt vallja, hogy a fogyasztók az olcsó és széles körben elérhető termékeket részesítik előnyben. Termelésorientált szervezetek menedzserei a magas termelékenységre helyezik a fő hangsúlyt. Pl.: Ford-T

11 Termékkoncepció (orientáció)
A termékkoncepció szerint a fogyasztók azokat a termékeket kedvelik, amelyek kiváló minőséget, teljesítményt és innovatív tulajdonságokat kínálnak. A termékorientált vállalatok menedzserei energiájukat arra összpontosítják, hogy jó minőségű termékeket gyártsanak és azokat folyamatosan tökéletesítsék.

12 Értékesítési koncepció (orientáció)
Az értékesítési koncepció szerint a fogyasztó –ha magára hagyják- nem vásárol eleget a vállalat termékeiből. A szervezetnek ezért agresszív promóciós és értékesítési erőfeszítéseket kell tennie. Pl.: nem keresett termékek

13 Marketing koncepció A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa a célpiacok szükségleteinek és igényeinek a meghatározása és a konkurenciánál hatékonyabb kielégítése.

14 Társadalom-központú marketingkoncepció
A társadalom-központú marketingkoncepció szerint a szervezetnek az a feladata, hogy meghatározza a célpiacok szükségleteit, igényeit és érdekeit, és a konkurenciánál hatékonyabban elégítse ki oly módon, hogy megőrizze és bővítse a fogyasztó és a társadalom jólétét. Pl.: Danone

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Alapfogalmak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések