Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC"— Előadás másolata:

1 A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
ÜZLETI KÖRNYEZET 1. előadás 2006/2007. tanév

2 Mai fő témáink Az üzleti élet meghatározó szereplői
A vevő, vásárló Az eladó, vállalkozó, vállalat (termelő, szolgáltató, kereskedő) A versenytárs Az üzleti esemény: a vásárlás A piac: az adás-vételek helye és összessége

3 AZ ÜZLET KOMPLEX RENDSZERE

4 Vásárlási szituáció 1. Szabóné egy 3,6 kg-os BIOPON mosóport vásárol a nagymosás- hoz a sarki SPAR üzletben, mert a táborozásból most hazaérkezett két fia rengeteg mosnivalót hozott haza

5 Vásárlási szituáció 2. Nagy Pisti bátorságot vett magán, és meg- hívta egy Big Mac Junior menüre Anikót. Erre az első randevúra a világ legszebb Meki- jében, a Nyugati pálya udvar melletti egység-ben került sor.

6 Gustave Eiffel műve ez is

7 Vásárlási szituáció 3. Kovács István víz- és gázszerelő vállalkozó rendszeresen az OBI Áruházban szerzi be a munkájához szükséges anyagokat és eszközöket.

8 A keresletet meghatározó tényezők
SZÜKSÉGLET (hiányérzet) … még folytatjuk

9 Szükségleti hierarchia Maslow szerint
ÖN-MEGVALÓSÍTÁS SIKER ÉS MEGBECSÜLÉS CSOPORTHOZ VALÓ TARTOZÁS IGÉNYE BIZTONSÁG FIZIOLÓGIAI SZÜKSÉGLETEK

10 A keresletet meghatározó tényezők
SZÜKSÉGLET (hiányérzet) DEMOGRÁFIAI TÉNYEZŐK (mennyiség) KULTURÁLIS TÉNYEZŐK, ÉRTÉKEK SZOKÁSOK (fogyasztási és vásárlási) INFORMÁCIÓ (a szükségletmegoldás lehetőségeiről és a kínálatról) VÁSÁRLÓERŐ (az árszínvonallal együtt értelmezett nominál jövedelem, pénz)

11 A keresletet meghatározó tényezők
SZÁNDÉK => Ezekből alakul ki a kereslet KÍNÁLAT => Hozzáférhető áru, szolgáltatás kell ahhoz, hogy a vásárlás megvalósuljon, és ami szintén befolyásolja a keresletet!

12 A kínálatot meghatározó tényezők
KAPACITÁSOK (mennyiség) MINŐSÉG (a probléma-megoldási képesség; a minőség: az ami) VÁLASZTÉK (a probléma megoldás sokszínűsége) MŰSZAKI SZÍNVONAL ÁR EGYÉB VERSENYTÉNYEZŐK (különféle értéknövelő szolgáltatások)

13 Mi is történt a vásárlások alatt?
Szükséglet-kielégítés Milyen szükségletek vannak: egyéni családi (háztartási) gazdasági (termelő, kereskedő) kormányzati (állami, intézményi)

14 Milyen vásárlások történtek?
Feladatorientált vásárlás Be kellett szerezni a terméket, valamilyen konkrét hiányérzetet kellett megszüntetni, problémát megoldani Élményorientált vásárlás A szükséglet-kielégítésnél fontosabb a vásárlás során átélt élmény

15 A VÁSÁRLÁS: üzleti esemény, statisztikailag mérhető
KERESLET VÁSÁRLÓK Fogyasztók Felhasználók A keresletet meghatározó tényezők Szubmikro környezet KÍNÁLAT ELADÓK Termelési és kiszolgálói lánc (termelők, szolgáltatók, kereskedők) A kínálatot meghatározó tényezők Verseny Mikrokörnyezet

16 Az adás-vételi tranzakció
A vásárlás - csere, adás-vétel A vásárló – sokféle ember Az eladó - termelő, a kereskedő vállalkozás Az áru - a termék, a márka, a szolgáltatás Pénz - az általános egyenértékes A nem-csere kapcsolatok a reciprocitás (családban, szomszédok között) az újraelosztás (állami, karitatív)

17 A PIAC KOMPLEX RENDSZERE
VEVŐ ELADÓ PIAC adás-vételek összessége KERESLET KÍNÁLAT FOGYASZTÁS TERMELÉS

18 A következő óra Budapesten: szeptember 18. Tatabányán: szeptember 20.
Köszönöm a figyelmet! A következő óra Budapesten: szeptember 18. Tatabányán: szeptember 20.


Letölteni ppt "A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC"

Hasonló előadás


Google Hirdetések