Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Értékesítés, kereskedelem

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Értékesítés, kereskedelem"— Előadás másolata:

1 Értékesítés, kereskedelem
Marketing gyakorlat 8. Értékesítés, kereskedelem

2 Ismétlő kérdések (30-35 perc)
Mit értünk értékesítésen, értékesítési rendszeren? Milyen feladatokat látnak el az értékesítési út szereplői? Milyen kapcsolatban állnak az értékesítési rendszerben ellátott funkciók? Miben tér el egymástól az intenzív és szelektív értékesítési út? Mondjon példákat! Milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki franchise rendszergazda akar lenni? Milyen funkciókat lát el a kereskedelem? Milyen típusú nagykereskedőket ismer? Milyen típusú kiskereskedőket ismer? Mi az a kereskedelmi márka?

3 Az alábbiak közül melyek az online vásárlás előnyei?
Kényelmes Drága Olcsó Nagy választék Specializált Non-stop Laza Gyors Árösszehasonlítás Stresszes Termék kipróbálás Lassú Szűk szortiment Időben korlátozott

4 Feladat Válassza szét a kiskereskedelem és nagykereskedelem jellemzőit! Promócióra nem vagy kis figyelmet fordít Üzlethely választás nagyon fontos Üzleti tranzakciók volumene kisebb Épület külső, belső jegyei meghatározóak Nagyon sok üzleti partner Üzleti tranzakció volumene nagy Fontos és kiemelt jelentőségű promóciók Telephely választás fontos Épület külső, belső jegyei nem meghatározóak N K K K N N K N N

5 Igaz-Hamis A termék tulajdonjoga a vevőtől halad a termelő felé.
A bizományosok jutaléka általában magasabb, mint a brókereké. A nagy- és kiskereskedelem nem a vállalkozás méretében különbözik. Push-stratégiánál a közvetítő kereskedőket/partnereket ösztönözzük a termék megvásárlására, forgalmazására. Az elektronikus kereskedelem a bolt nélküli kereskedelem legdinamikusabban fejlődő típusa. H H I I I

6 Keresse meg a kakukktojásokat!
1. . Szelektív Intenzív Extenzív 2. Push POS Pull 3. Bróker Bizományos Kiskereskedő 4. Auchan Tesco Agria Park 5. Diszkont Hipermarket Szupermarket 6. Automata Webáruház Piac

7 Feladat Hogyan rendezne be egy élelmiszer boltot? Készítsen rajzot róla! Jelölje a bejáratot, a kijáratot, a pénztár zónát, főbb termékkategóriákat, az első és a másodlagos kihelyezéseket! A vevő általában az óramutató járásával megegyezően vagy ellentétes irányban halad? Mit tudunk a vásárlás sebességéről? Nagyobb előszeretettel vásároljuk a kézmagasságban vagy szemmagasságban elhelyezett termékeket? Egy webáruházban a figyelem a bal vagy a jobb oldalon erősebb?

8 Megoldás A vevők általában az óramutató járásával ellentétesen haladnak A választási magatartás általában felgyorsul, ahogy közeledik az illető a kasszához Szemmagasságban, pénztárnál elhelyezett áruk jobban szem előtt vannak A legtöbb figyelmet a képernyő bal oldala kapja

9 Kahoot.it összefoglaló teszt

10 Beadvány témája Ismertessen és elemezzen egy webáruházat!

11 Forrás Bauer-Berács-Kenesei(2014) : Marketing alapismeretek, Akadémiai Kiadó Józsa-Piskóti-Rekettye-Veres(2005): Döntésorientált marketing, KJK- Kerszöv Kiss Mariann(2014): Alapmarketing példatár, Akadémiai Kiadó


Letölteni ppt "Értékesítés, kereskedelem"

Hasonló előadás


Google Hirdetések