Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

B2B-marketing - Bevezetés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "B2B-marketing - Bevezetés"— Előadás másolata:

1 B2B-marketing - Bevezetés
Készítette: Piricz Noémi Forrás: - D. Ford: Business Marketing, KJK Kerszöv - Dr Piskóti I. publikációi

2 Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing
1. Mi ez? Különböző fogalmak, (mint az angolból a business marketing, business to business (btob/B2B-marketing), industrial marketing, commercial marketing, a németben Investitions-gütermarketing, Industriegütermarketing, vagy a hazai szóhasználatban az angol kifejezések mellett az ipari marketing, szervezetközi piacok marketingje, beruházási javak marketingje stb.) repdesnek a „szakmai térben” Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

3 Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing
A marketing vizsgálati tárgyát illeti az, hogy miként jön létre a sikeres piaci csere, a cserében résztvevő két fél egyező szándéka, önkéntes döntése. A csere létrejötte, lebonyolítása mindkét fél számára költségekkel és a cserében keletkező haszonnal is jár Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

4 2. A business marketing meghatározása
A vevőkapcsolatok kiválasztásának fejlesztésének és ápolásának feladatát jelenti, - amely a vevő és az eladó érdekeit egyaránt szolgálja, - figyelembe véve adottságaikat, erőforrásaikat, technológiáikat, stratégiáikat és céljaikat. Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

5 Másképpen fogalmazva:
A marketing egy átfogó jelenség a vállalkozásoknál, melyet most: a B2B piacon tevékenykedő kínáló, eladó cég szemszögéből nézzük, amely meghatározó piacokra irányul, a marketing egy magatartási, viselkedési program, gondolkodásmód, módszertan és vezetési koncepció. Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

6 3. A B2B piac termékek szerint az alábbiakat foglalja magába:
Föld, épületek, cégek, nyersanyagok, alapanyagok, energia, alkatrészek, felszerelések, szerszámok, alapvető gépek, berendezések, gyárak, rendszerek, szolgáltatások, (üzleti-, technikai-…) Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

7 Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing
4. A szervzeti piac Piaci szereplő az a szervezet, amely saját önkéntes döntése alapján, vagy törvényi előírásoknak megfelelően részt vesz a termékek és szolgáltatások piaci cseréjében, vagy befolyásolja ezt a cserét. A szervezet olyan rendszer, amelynek működése emberi cselekvésen keresztül valósul meg (Chikán 2005). A szervezeti piac a szervezeteket, a szervezetek közötti piaci csereakciók összességét, a szervezetek között kialakult piaci kapcsolatokat és ezek működési elveit foglalja magában. Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

8 Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing
4.1. A szervzeti piacok vevői a vásárolt termék-szolgáltatás csomag felhasználása szerint: felhasználók, (user-ek) akik a terméket (gép, szerszám, fénymásoló) a saját produktumuk előállítási folyamatában használják, olyan vevők, akik a terméket beépítik a saját produktumokba, (pl. chipek egy számítógéphez,) beszállítói kapcsolatok dealerek, kereskedők, akik a termékeket újraértékesítik, többnyire változatlan formában az előző két vevőkörnek egy cég gyakorta két, három szerepű vevőként is megjelenik Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

9 4.2. Szervezeti piac fő kategóriái
eladók vevők 1 Profitorientált cégek Profitorientált cégek 2 3 4 Kormányzati szervek szintjei Kormányzati szervek szintjei 5 6 7 8 Non-profit intézmények Non-profit intézmények 9 Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

10 A szervzeti piacok szereplői
A vállalat közvetlen gazdasági tevékenységet végző, jogilag önálló szervezet, az üzleti vállalkozás szervezeti kerete, amely termeléssel, szolgáltatással, vagy kereskedelemmel foglalkozik. Civil szervezetek az állampolgárok önkéntes, a hivatalos, állami intézményektől, szervezetektől független, öntevékeny szerveződései valamilyen társadalmi, vagy szakmai cél elérése érdekében. Az intézmény valamilyen közösségi célra létesített, bizonyos személyi kerettel rendelkező társadalmi, állami, vagy magán szervezet. Az intézmények alapvető feladata , hogy valamilyen szempontból foglalkozzanak a rájuk bízott emberekkel, tanítsák, képezzék, gyógyítsák, gondozzák, vagy éppen őrizzék őket. A kormányzati szervek olyan választott, vagy kinevezett szervezetek, amelyek feladata az állam működésének biztosítása. Vásárlásaikhoz mindig közpénzeket használnak fel.

11 5. Az üzleti, szervezeti vevő jellemzői
számos eladó ajánlatát mérlegeli sokféle ajánlatot kell összehasonlítania a vállalatot is befolyásolják az előző vásárlások során gyűjtött tapasztalatok racionális és irracionális megfontolások után döntenek előfordul, hogy csak a vásárlásra fordított idő minimalizálása a cél Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

12 Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing
a cég nem saját részre vásárol a vállalkozás egyik esetben eladó, más esetben viszont vevő általában hosszú időbe telik és több szereplős döntési folyamat után vásárolnak a beszerzésben szakemberek vesznek részt Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

13 Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing
nemcsak a konkrét vétel a fontos, hanem az is, hogy ez hogyan fogja befolyásolni a két cég kapcsolatát, a többi üzleti partnerekkel meglévő, tervezett kapcsolatát, továbbá a vállalat általános gazdasági helyzetét (forgalom, piacrészesedés stb.) Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing


Letölteni ppt "B2B-marketing - Bevezetés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések