Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Zöld reklámok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Zöld reklámok."— Előadás másolata:

1 Zöld reklámok

2 Zöld reklámok

3

4 A Coca Cola és a WWF közös összefogásaként a széndioxid szennyezés csökkentéséért megszületett ez a teacserjéktől burjánzó plakát.

5 Víz elmossa, de nem baj…

6 Szépség ára…

7 Játék a logóval….

8 Választási lehetőségek

9 Egyéni és közösségi felelősség
„… egyéni jólétünk elválaszthatatlanul kötődik valamennyi embertársunkéhoz, illetve a környezethez, amelyben élünk. Ebből pedig az következik, hogy minden cselekedetünk, szavunk és gondolatunk, bármilyen jelentéktelennek tűnjék is, nemcsak ránk magunkra, hanem mindenki másra nézve is következményekkel jár.” Őszentsége a Dalai Láma (2001): Ősi bölcsesség, modern világ Európa Könyvkiadó

10 Felelős termék amelyet környezetbarát- környezetet kevéssé terhelő- módon állítottak elő, amelyek kereskedelme során a termelő is hozzájutott a méltányos jövedelemhez, amely helyi, vagy a forgalmazás helyéhez közel előállított termék.

11 Címke adatbázis

12 Környezet iránti felelősség, ökológiai termék
Az Unióban június 1.-től kezdve az új bioterméket egységesített zöld jelzéssel látnak el, amelyet legkésőbb 2013-ra minden EU-s országnak használnia kell, és az említett termékeken láthatóvá kell tenni a vásárlók számára.

13 Magyar biotermék Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. ellenőrző és tanúsító szervezet mára már a magyarországi biotermékek közel 95%-át ellenőrzi.

14 Reform- és natúrélelmiszer
…nincs se jogszabályi definíció, se ellenőrzési rendszer. Ugyanakkor- mivel a termékcímkézés nem kötelező-, számos olyan termék is létezhet, amely megfelel a biotermékekkel szemben támasztott követelményeknek, de nem rendelkezik ökocímkével.

15 Méltányos kereskedelem- Fair Trade
A Fair Trade (FT) mozgalomnak az a fő célja, hogy a harmadik világ országaiban élő termelők méltányos árat és biztos jövedelmet kapjanak az áruikért. A méltányos kereskedelem lényege, hogy az általános világpiaci áraktól függetlenül olyan árban állapodnak meg a résztvevők, amely valóban kifejezi az előállítók anyagi és munkaráfordításait.

16 Segítő vásárlás

17 Helyi termék

18 Magyar termék Az a magyar termék, amely 100 százalékban magyar alapanyagból készül,azt Magyarországon dolgozzák fel és csomagolják.

19 Hazai termék Azokat a termékeket, amelyek magyar, de külföldi alapanyagot is tartalmaznak, ám Magyarországon gyártják azokat, hazai termék kategóriába sorolják.

20 Hazai feldolgozású termék
Magyarországon készítenek de külföldi alapanyagból.

21 Furcsa dolgok A kép a Tudatos Vásárlók Egyesületének FB oldaláról származik

22 Tudatos Vásárlók Egyesületének „Jó termék” adatbázisa

23 „Good enough is good enough”

24 „Választás paradoxona” Barry Schwartz
Ha jobbra várunk, miközben a jót, vagy az „elég jót" elszalasztjuk. Herbert Simon Nobel-díjas közgazdász általános tétele - miszerint nem mindig érdemes a jobbra várni, ha az elég jó, illetve ha a megfelelő rendelkezésünkre áll - nemcsak a vállalatok üzleti lehetőségeire érvényes, hanem a vásárlás egyéni döntéseire is.

25 Natúrhatnám polgár „A zöld tudás és a zöld fogyasztás különbsége nem elhanyagolható tényező. Aki műanyag tálban keveri a tésztát, az sem biztos, hogy azért teszi, mert megveti a kézzel faragott, öblös fatálakat, hanem mert másra nem futja neki. Akinek a fürdőszobájában bio-szemránckrémet pillantunk meg, arról még ne feltételezzünk emelkedettséget, egyszerűen csak meg tudja fizetni, és az öregedéstől ugyanazzal a félelemmel menekül, mint a "kommersz vásárló".” Szvetelszky Zsuzsanna (2003): Natúrhatnám polgár Liget 2003/7

26 Mítosz „Az Alana öko pelenka előállításánál mellőztük a felesleges alapanyagokat, ugyanakkor garantáljuk a megszokott prémium minőséget. A felhasznált cellulóz környezetbarát módon oxigénnel fehérített, és környezetkímélően megművelt erdőkből származik. A légáteresztő, nedvszívó magot körülvevő fólia biológiailag 100%-ban, a nedvszívó mag 20%-ban bomlik le. A pelenka csomagolása teljes mértékben komposztálódik.” -olvasható a pelenka ismertetőjében a cég honlapján. Hogy mi lesz a többi 80 százalékkal? Erről már nem tudunk semmit sem.

27 Furcsa termék „bio szalonna”


Letölteni ppt "Zöld reklámok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések