Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Digitális világ A digitális reklám

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Digitális világ A digitális reklám"— Előadás másolata:

1 Digitális világ A digitális reklám
A foglalkozás célja: - megtanulni, hogyan értelmezzük a képeket, szavakat és interaktív elemeket az online reklámozásban, - azonosítani a reklám célközönségét, - megtanulni a szakkifejezéseket.

2 Bevezetés Hol találkozhatunk reklámokkal?
Ma hány reklámot láttatok? Kérdezze meg a gyerekeket, hány reklámot látnak naponta! Próbálják megtippelni! 1.

3 Bevezetés Hol találkozhatunk reklámokkal?
Sokkal több helyen, mint gondolnátok! Vezesse fel a témát, magyarázza el a tanulóknak, hogy a mai órán a reklámokról lesz szó: hol találhatók hirdetések, milyen célt szolgálnak, és mit gondolnak az emberek a reklámokról. Egyes kutatások szerint több mint 500 reklámot látunk naponta.

4 Melyik reklám jobb? 2. – Adidas – Nike Mutassa meg a gyerekeknek a két, edzőcipőt hirdető reklámot! Kérdezze meg őket, hogy melyik edzőcipőt vásárolnák meg és miért? Melyik a jobb edzőcipő reklám? Miért gondolják így? Magyarázza el nekik, hogy a reklámok alkotóinak az eladás serkentése érdekében számtalan döntést kell meghozniuk a tervezés során. Színekről, képekről kell dönteniük, és azokról a szavakról is, amelyeket a reklámban használnak majd. Nézzék meg a két reklámfilmet is. Melyik tetszett jobban? 3.

5 Melyik reklám jobb? Mutassa meg a teljes reklámképeket. Melyik kifejezőbb? Mondja el, hogy most reklámokat elemzünk és beszélgetünk az alkotói döntésekről. 4.

6 Fogalmazzátok meg, mi a reklám!
4. Fogalmazzátok meg, mi a reklám! Mielőtt a következő definíciót megmutatná, vitassák meg és vessék össze a gyerekek által felvetett variációkat!

7 „A reklám egy üzenet, amely tájékoztat egy tudnivalóról,
Mi a reklám? „A reklám egy üzenet, amely tájékoztat egy tudnivalóról, vagy ajánlja, hogy vegyél meg valamit, vagy egy véleményt közöl.” Magyarázza el, hogy mit jelent a definícióban szereplő három különféle dolog: mit értünk az alatt, hogy a reklám információt ad, mit azon, hogy vásárlásra ösztönöz bennünket, és végül mit jelent, ha a hirdetés egy véleményt vagy nézőpontot ismertet vagy népszerűsít. Segítsen abban, hogy a gyerekek számára világos legyen, mi is az a „vélemény vagy nézőpont”. Tegye ezt úgy, hogy egyértelművé váljon, miben tér el egymástól a tényszerű állítás és a véleménynyilvánítás. A „Lehet másnak más véleménye ugyanerről?” kérdés segíthet a különbségtételben. E gyakorlat során egyértelműen kialakul majd az a kép, hogy minden reklám valamiféle véleményt tükröz.

8 Mitől jó a reklám? A termék neve: hogy néz ki? Hogyan hangzik és miért éppen ez a neve? A reklámszöveg a hirdetés közepén vagy szélén: mire vesz rá? Milyen jelzőket használnak a termék vonzóvá tétele érdekében? Mire számítanál, mit találhatsz majd a termék honlapján? A reklám kinézete és stílusa: különbözik ez a hirdetés más, hasonló terméket hirdető reklámtól? Miért választották az alkotók ezt a stílust? Kik a reklám célközössége? Milyen utalásokból lehet ezt tudni? Három reklámból választhat ehhez a gyakorlathoz, vagy használhatja ezeket egymás után. Először mindegyik reklámnak csak egy kis részletét vetítjük ki. Ahogy lépésenként haladunk előre, úgy látunk egyre többet belőlük. A közös elemzés egyes lépéseit és a hozzájuk tartozó kérdéseket a Tanári kézikönyvben olvashatja. Mit sugall a reklám a termékről, és mit azokról az emberekről, akik használják azt?

9 A digitális reklám arculata
Most ismét lépésenként „olvassuk el” ezeket a reklámokat: Most, hogy a reklám „olvasásának” módszerét elsajátították, vitassák meg a következő példák azonos elemeit. A gyerekek a kérdésekkel ellátott feladatlapokat használhatják gondolataik rendszerezéséhez. Vegyék számba a látott reklámok jól működő elemeit és az okokat, amiért azokat – véleményük szerint - a reklámkészítők alkalmazták. A gyerekek megjegyzései között szerepelnie kellene azoknak a lehetséges érveknek, amelyek az adott színek, a betűtípus, a képi elemek, a megjelenés, a szöveg, az interaktív elemek, a hangok, az animáció stb. kiválasztásához vezettek. Melyik reklám tetszik a legjobban az osztálynak? Miért hatásos? Magyarázza meg, hogy melyik dizájn-elemet miért alkalmazhatták a készítők.

10 Digitális reklámok típusai
Banner (szalagszerű) hirdetések honlapokon Honlapok, amelyeket azért hoztak létre, hogy egy terméket vagy márkát népszerűsítsenek Internetes rövid reklámfilm, videoklip Reklámcélú játékok Letölthető vagy továbbküldhető márkával ellátott online tartalmak Olyan weboldalak, ahol versenyezni lehet vagy nyereményre beváltható pontokat gyűjthetsz Hirdetések, amelyek közösségi médiafelületeken jelennek meg (pl. Facebook) Márkaoldalak (pl. újság, film, popsztár, étterem), amelyek közösségi médiafelületeken jelennek meg Mobiltelefonon vagy sms-ben küldött reklámok Reklám és termékelhelyezés videojátékokban és a virtuális világ más helyein Fizetett megjelenés a találatok között ismert keresőfelületeken (pl. Google)

11 Feladat Mutasd be a kedvenc reklámodat, és azt amelyiket a legrosszabbnak gondolsz! A bemutatás blogbejegyzés formájában történjen az osztályod média blogjának reklám oldalán. Néhány mondattal írd le a véleményedet, és linkeld is fel, ha internetes reklámról van szó!


Letölteni ppt "Digitális világ A digitális reklám"

Hasonló előadás


Google Hirdetések