Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing alapok Kopcsay László.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing alapok Kopcsay László."— Előadás másolata:

1 Marketing alapok Kopcsay László

2 MARKETING ALAPOK 1. A MARKETING KIALAKULÁSA:
Keresleti piac (nincs verseny) „a vevő azt vesz, amit kap” Kínálati piac (erős verseny) „ a vevő a császár” MEGHATÁROZÁS: A marketing olyan társadalmi és vezetési eljárás, melynek során egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak és cserélnek ki egymás közt, miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.

3 MARKETING ALAPOK 2. A MARKETING JELLEMZŐI: Alapja a vevői elégedettség Szemléletet tükröz Kölcsönös információkon alapul Mindenkire hat Értéket hoz létre AZ ELÉGEDETT VEVŐ JELLEMZŐI: Hosszabb ideig marad lojális Többet vásárol Kedvezően nyilatkozik a vállalatról és a termékről Kevésbé figyel az árra és a konkurenciára Innovációra sarkall Kiszolgálása kevesebbe kerül

4 Piacorientált vállalat Belsőleg vezérelt vállalat
MARKETING ALAPOK 3. Piacorientált vállalat Belsőleg vezérelt vállalat Kényelmesen, lassan dönt Ragaszkodik a régi partnerekhez Nem újít Nincs piackutatás Versenytársakról nem vesz tudomást Termékszegmentáció Döntés kulcsa az ár és a teljesítmény Marketing: luxuskiadás Örül az állandóságnak Költségközpontúság: eredményesség Gyorsan dönt Partnerválasztás optimalizált Értékeli az újítást Állandó piackutatás Versenytársak vizsgálata Vevőszegmentáció Versenyelőnyre törekszik Marketing: befektetés Örül a változatosságnak Vevőközpontúság: hatékonyság

5 MARKETING ALAPOK 4. A MARKETING ESZKÖZRENDSZERE:
Termék Ár Értékesítési csatorna Marketingkommunikáció Áru Ár Árusítás Ajánlat A MARKETING HATÉKONYSÁG JELLEMZŐI: Igazodik a vevői igényekhez Versenyelőnyt teremt A marketing mix elemeit jól vegyíti Illeszkedik a vállalati erőforrásokhoz A MARKETING KORLÁTAI: 1. Az innováció akadályozása 2. Ideológia 3. Konzumerizmus 4. Etika 5. Globalizáció

6 MARKETING ALAPOK 5. SZÜKSÉGLET Alapvető elégedettség hiánya
IGÉNY A szükséglet kielégítésére irányuló vágy KERESLET Vásárlási képességgel és akarattal rendelkező igény TERMÉK Mindaz, ami eladható: Áru+Szolgáltatás+Eszmei érték CSERE Értéktermelő folyamat, melyben mindkét fél kedvezőbb helyzetbe kerül PIAC Potenciális vevők, akiknek szükségletei vagy igényei megegyeznek, s ezek kielégítésére képesek és készek csereügyletbe bonyolódni.

7 MARKETING ALAPOK 6. A VÁLLALAT PIACI ORINETÁCIÓJA:
Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketing koncepció Társadalmi marketing koncepció A MARKETING MUNKA FOLYAMATA: A marketing helyzet analízise A marketing célok megtervezése A marketing stratégia kialakítása A marketing koncepció megvalósítása Visszacsatolás, ellenőrzés

8 TERMÉKMENEDZSER FELADATA
MARKETING ALAPOK 7. PR MENEDZSER FELADATA TERMÉKMENEDZSER FELADATA (Termékismeret) Piackutatás Termékreklám Promóció Márkaépítés Termékfejlesztés Termék bemutató Panaszkezelés Pályázat Belső Információs Rendszer Cégreklám Sajtókapcsolatok Imázs építés Rendezvény szervezés Kapcsolattartás Kríziskommunikáció Szponzorálás Lobbi Pályázat


Letölteni ppt "Marketing alapok Kopcsay László."

Hasonló előadás


Google Hirdetések