Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalatgazdaságtan 7. szeminárium 2008.10.28.. Szabó Ágnes2 November 4.  ZH (tankönyv addig átvett részeiből, marketing fejezettel bezárólag!) November.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalatgazdaságtan 7. szeminárium 2008.10.28.. Szabó Ágnes2 November 4.  ZH (tankönyv addig átvett részeiből, marketing fejezettel bezárólag!) November."— Előadás másolata:

1 Vállalatgazdaságtan 7. szeminárium

2 Szabó Ágnes2 November 4.  ZH (tankönyv addig átvett részeiből, marketing fejezettel bezárólag!) November 24.  oldalas házi dolgozat beadása!!!! mSg

3 Szabó Ágnes3 ÉRTÉKLÁNC (value chain) a vállalaton belüli tevékenységek értékalkotó összekapcsolódása Pénzügy Emberi erőforrás Termelés, szolgáltatás, logisztika Innováció Marketing Tudás, informáci ó F O G Y A S Z T Ó

4 Szabó Ágnes4 Mi a marketing? Mire asszociálsz, ha meghallod a marketing szót?

5 Szabó Ágnes5 BLKUg

6 Szabó Ágnes6 A marketing A marketing a vállalat fogyasztóorientáltságát fejezi ki, tartalma a vállalat piaci kapcsolatait fejleszt ő és megvalósító funkciók összessége. Kötődik az alapvető célhoz: fogyasztói igény kielégítése… Kettős értékteremtési folyamatban a fogyasztókra koncentrál, kérdése: mi számít értéknek a fogyasztóknak Küldetésben: milyen fogyasztók, milyen igényeit, hogyan Tartós versenyelőny és értéknövelés célját segíti

7 Szabó Ágnes7 A marketing A marketing piaci tevékenység, amely arra törekszik hogy a potenciális cseréket tényleges cserévé alakítsa azért, hogy emberi szükségleteket és igényeket elégítsen ki.

8 Szabó Ágnes8 Szükséglet Valamilyen alapvető elégedettség hiánya, az emberi tevékenység meghatározó motivációs bázisa NEM a marketing teremti Maslow szükséglet-hierarchiája: 1.fiziológiai, 2.biztonság, 3.valahová tartozás, 4.elismerés, 5.önmegvalósítás

9 Szabó Ágnes9 Igény és kereslet Igény=szükségletek sajátos kielégítésére irányuló vágy; az a szükséglet, amely tárgyiasult formában termékre vagy szolgáltatásra irányul Kereslet=olyan igény, ami mögött vásárlási képesség és akarat áll Marketing befolyásolja mindkettőt

10 Szabó Ágnes10 Fogyasztói szükségletek és vállalati célok kapcsolata Fogyasztói szükségletekVállalati célok igény termelés termékek – szolgáltatások kereslet kínálat piaci csere - marketing - cserepartnerek elégedettsége

11 Szabó Ágnes11 „Make and sell” vs. „Sense and respond” koncepció

12 Szabó Ágnes12 Marketingstratégia Vállalati részstratégia  de mindenki legyen marketinges Marketingstratégia versenystratégia Alapkérdések: Fogyasztói igények konkretizálása (amelyek folyamatosan változnak, rugalmasak) Versenyhelyzet elemzése, versenystratégia megválasztása (cél: a tartós versenyelőny az egyre növekvő versenyben, mit tudunk másoknál jobban??) A fogyasztó megnyerése (4P alkalmazásával) és megtartása (elégedettség, kapcsolati marketing, vevőszolgálat, panaszkezelés)

13 Szabó Ágnes13 Fogyasztói igények konkretizálása Piacszegmentálás Célpiac kiválasztása Pozicionálás

14 Szabó Ágnes14 A piac megismerését célzó és azt homogén – a marketingakciók gazdaságos végrehajtását lehetővé tevő – részekre osztó eljárás. A szegmentáció lényege, hogy egy adott szegmensen belül a tagok minél jobban, a szegmensek között pedig minél kevésbé hasonlítsanak egymásra. Piacszegmentálás

15 Szabó Ágnes15 Demográfiai (nem, kor) Területi (lakhely) Társadalmi-gazdasági (foglalkozás, jövedelem) Magatartási (személyiségjegyek, termékhasználat) Életstílus stb. A szegmentálás alapjául szolgáló ismérvek

16 Szabó Ágnes16 Célcsoportképzés A vállalat kiválasztja a számára megfelelő szegmentumot/szegmentumokat és marketingtevékenységének középpontjába állítja. „A siker kulcsát nem tudom, de a kudarcé az, ha mindenkinek a kedvében akarunk járni.”

17 Szabó Ágnes17 Pozicionálás Egy adott piacon, egy adott termék versenytársaihoz való viszonyának meghatározása és ennek a vevőkben való tudatosítása. Harc a vevők fejében elfoglalt helyért (nem elég egy jó termék, hanem elsőként kell behatolni a vevő koponyájába!) Példa: IBM – Sperry-Rand

18 Szabó Ágnes18 Pozicionálás Mit szeretne lefoglalni a potenciális vevő fejében a vállalat? Milyen vonzó és releváns értékeket szeretne márkájához kötni annak érdekében, hogy a versenytársaktól látványosan megkülönböztesse saját márkáját?

19 Szabó Ágnes19 Pozicionálás Egyes termékek és márkák rangsora a vevők fejében – mint a létra fokai, és minden egyes fokon egy-egy márka „Az Avis csak a 2. a rent-a-car üzletben. Miért kell mégis minket választania?Mert keményebben igyekszünk.” „7-Up. Nem kóla” „A Chrysler egyike a Három Nagynak”

20 Szabó Ágnes20 Pozicionálás Méret-űr – A hosszú, szép, áramvonalas modellek helyett a rövid, dagi és csúnya VW Bogár: „Gondolkozz kicsiben!” Ár-űr (nagyon magas ár óráknál, parfümöknél) Nem-űr – Marlboro volt az első márka, amely férfiasként pozícionálta magát a cigarettapiacon, majd 1924-től a Marlborót női cigarettaként reklámozták, a "Mild As May" ("a lehető leggyengébb") szlogent felhasználva

21 Szabó Ágnes21 Pozicionálás Versenytárs kimozdítása pozíciójából: támadás Példa: Stolichnaya vodka támadta a Smirnoff és Wolfschmidt vodkákat, rámutatva hogy ezeket Connecticutban és Indianaban gyártják, de a „Stolichnaya más. Ez orosz.”

22 Szabó Ágnes22 Nemzetközi pozicionálás FRANCEGERMANY SIZE OF SMALL CAR MARKET 59%40%18% POSITIONING Family Car Urban Car Small Ecological TARGET MARKET Middle Income Households yr. Olds The Wife’s Car PORTUGAL

23 Szabó Ágnes23 Rendeljetek autó márkákat a csokoládékhoz, és indokoljátok meg döntéseiteket! Boci – Suzuki, Milka – Volvo, Nestlé – BMW, Alpia – Lada Samara, Tibi – Trabant, Piros Mogyorós – Renault Laguna... Említsetek táblás csokoládé márkákat!

24 Szabó Ágnes24 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Vállalatgazdaságtan 7. szeminárium 2008.10.28.. Szabó Ágnes2 November 4.  ZH (tankönyv addig átvett részeiből, marketing fejezettel bezárólag!) November."

Hasonló előadás


Google Hirdetések