Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing mix. Marketing mix A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek meg- feleltetett kombinációja.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing mix. Marketing mix A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek meg- feleltetett kombinációja."— Előadás másolata:

1 Marketing mix

2 Marketing mix A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek meg- feleltetett kombinációja.

3 Marketing mix McCarthy (1964) 4P az eladók szempontjai Termékpolitika – product Árpolitika - price Értékesítési csatornapolitika - place, distribution Piacbefolyásolás - promotion, marketingkommunikáció J McCarthy

4 Marketing mix R Lautherborn(1990), Kotler 4c a vevők szempontjai Termék hasznossága a vásárló számára - customer value A vásárló ráfordítása a termék beszerzésére - cost A vásárló kényelme - convencience Kölcsönös kommunikáció eladó és vevő között - communication Kotler

5 A kiválasztott célpiac sajátosságainak megfelelően: Az egyes elemek logikus és tartós módon kapcsolódjanak össze. Minden marketingelem ugyanazt sugallja a termékkel kapcsolatban. Egységes kép alakuljon ki a vevőben a termékről és a vállalatról. 4 P Marketing mix

6 Marketing mix PL - Napi cikk - alacsony áron - sok üzletben kciók, kedvezmények, nyeremények - Luxus termék - magas áron - néhány üzletben - a célpiacnak megfelelő promóciós eszközök

7 Marketing mix ÖSZTÖNZÉS Csomagajánlat Reklám, SP, PS, PR Játékok, versenyek Reklámajándék Próba,kóstoló Plakát… HELY Kiskereskedelem Nagykereskedelem Csomagküldés, DM Internet Többcsatornás értékesítés ÁR Lefölöző Behatoló Pszichológiai Engedmények Differenciálás Hitel Fizetési mód Költség-ár Nyereség TERMÉK Design Technológia Hasznosság Kényelem Érték Minőség Csomagolás Márka Vevőszolgálat Kellékek Garancia

8 Marketing mix

9 Marketing mix A „4P kérdései”: az eladó a termékért milyen árat kérhet, hogyan tudja eladni, milyen promóció szükséges? A „4C kérdései”: a vásárlói szükségleteiből kiindulva a termelő mit kínáljon, milyen áron hajlandó ezt megvenni a vásárló, hogyan biztosítható a vevő számára a minél kényelmesebb vásárlás, és hogyan biztosítható a hatékony kommunikáció? A termelők alkalmazkodása a vevői, a piaci igényekhez!!!

10 Marketing mix a szolgáltatások területén A már ismert 4P koncepció, a marketing mix 4 területe kibővül 7P-re. Emberi tényezők (people) A környezet ahol a szolgáltatás elérhető (psychical evidence) A folyamat, melyben a vevő alanyként vesz részt (process)

11 Marketing mix újabb elemei Globális marketing mix modell: 6P + politika (politics) + közvélemény (public opinion) A nonprofitok marketing mix modellje: 8P a szolgáltatások marketing mix modellje 7P + filozófia


Letölteni ppt "Marketing mix. Marketing mix A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek meg- feleltetett kombinációja."

Hasonló előadás


Google Hirdetések