Üzleti levelezés Levél - beszéd

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Weblapkészítési tudnivalók 2: Útmutató az elnevezésekhez Pék Ágnes © 2009.
Advertisements

Adósság. Adósság Jó hitelRossz hitel Jó hitel Egyes hitelek befektetésnek tekinthetők. Ha valaki azért vesz fel hitelt, hogy olyasmit vásároljon, ami.
Tartalmi, formai és alaki követelmények
Összefoglalás Hardver,szoftver,perifériák Memóriák fajtái
(Kérvény, kérelem, fellebbezés, panasz, javaslat)
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
A számítógépes kommunikáció illemszabályai, különös tekintettel az internetre Netikett.
Gyakori kifogások kezelése
A hivatalos levél tartalma és formája
Játéktár-tréning A kreatív gyakorlatok, szituációs játékok tréningje vezetők, trénertársak, moderátorok, animátorok, belső oktatók, pedagógusok részére.
Verbális kommunikáció
Kötelező Önvédelmi Gyakorlatok Nem Csak „Feketeöves Adatvédőknek” Kun Árpád vezető rendszermérnök, CEH Budapest, Január 28.
Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
A mondat.
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Az állásinterjú legfontosabb „aranyszabályai”
Kommunikációs stratégiák
fajtái, formai és tartalmi követelmények
Verbális kommunikáció
A szóbeli közlés felépítése
Takács Béla Tanulási VÁZ (lat). Mit várok a szóbeli feleletnél? Gondosan felépített, végiggondolt feleletet! A továbbiakban ehhez kívánok segítséget.
Mi látszik egy jéghegyből?
Elektronikus levelezés
Programfejlesztési Központ
Hogyan írjunk motivációs levelet?
A hivatalos levél Tartalma és formája.
Információ feldolgozása
NETIKETT.
TARTALOMJEGYZÉK LÉTREHOZÁSA
A bevezetés.
Verbális kommunikáció
Verbális kommunikáció
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
Elektronikus levelezés
Az írásbeli kommunikáció
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Olvasd lassan és csendben!.
Bemutatókészítés Takács Béla
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” Emlékszel rá?  Hol tárolod kedvenc webhelyeid címét?  Fizikailag hol van.
Levelezési alapismeretek
Helyesírás példák, szabályok
Kereskedelmi levelezés
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
Internet, Elektronikus levelezés
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Hivatalos levél szerkesztése
Iktatás és selejtezés folyamata
Olvasd lassan és csendben!
Az alapvető kommunikáció
Az államigazgatási eljárás Az államigazgatási szervek tevékenységét a következőképpen lehet csoportosítani: - külső eljárás vagy hatósági eljárás, -
A prezentáció-készítés szabályai
Levelezési alapismeretek
Élet az Interneten.
A hálózati terminológia alapszintű megismerése, internetes ismeretek
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
A meghívás alapjai Előadó: Tibai Eszter. - Vannak akik nagyon jó meghívók - Nehezen megy, félnek a kudarctól - A meghívás is értékesítés - A célja időpont.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry Mit tegyünk és mit ne tegyünk? A BCD profilok az EACI validátorok szemszögéből.
Formai és stiláris elemei
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
Üzleti levelezés Levél - beszéd Könnyebb írni, mint beszélni?
A lelkigondozott védekezései
Internet, Elektronikus levelezés
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Előadás másolata:

Üzleti levelezés Levél - beszéd Könnyebb írni, mint beszélni?

Írásbeli kommunikációt választunk,ha Az információ komplex és kiterjedt Személyes kommunikáció nem megoldható vagy nem szükséges hozzá a személyes jelenlét Azonnali visszajelzés nem szükséges Dokumentálni tudjuk ……

Üzleti levél Konkrét ügyeket tárgyal Célja: Félreérthetetlen tájékoztatás Érdemi közlés A személyes kapcsolat elhalványul???

Az üzleti levél célja Másik/mások befolyásolása Cselekvésre ösztönzése Ezért hatékonyan módon írjunk levelet! A levelünket elolvassák (ne kerüljön PK- ba) a kívánt eredményt elérjük a levelünk személyes ízt kapjon „ én szólok hozzád” fogalmazással Tűnik ki a többi közül, mert olvashatóbb

A levél stílusa többirányú igazodást vár el a levél írójától Figyelembe kell venni levél tárgyát a levél írásának célját és azt, hogy ki a címzett a címzett és a levélíró közötti kapcsolatot a kapcsolat jellege meghatározza a hangnemet bárki a címzett, kötelező az udvarias forma

Az írás Előnye Hátrány Pontosan, egyértelműen kell fogalmazni Hosszasan átgondolható Keresgélhetünk a szavak között Hátrány Pontosan, egyértelműen kell fogalmazni Nincs közvetlen visszacsatolás Kapcsolati sík kezelésénél magunkra maradunk

Hogyan írjunk levelet? Írjunk úgy, mintha beszélnénk. Fogalmazzunk egyszerű mondatokat Fogalmazzunk konkrétan, képi jelleg Fogalmazzunk pozitívan A rövid egyszavas mondatok erős impulzust jelentenek. Képzelje maga elé azt a személyt akinek a levelet szánja.

Az olvasó a levélben mindig azt keresi, hogy Mi a jó nekem ebben a levélben? MAJNE = Empátia Úgy kell nézni a dolgokat, ahogy a másik ember látná!

Köszöntés, megszólítás Kerüljük Használjuk Tiszteltelt, Kedves XY Uram, Asszonyom, Úrhölgy, T. Cím Üdvözlöm,Jó napot, Szia, Hello! (Állhat önmagában) Személynév, Keresztnév, Rang Szóljunk az egyénhez!

Példák Üdvözlöm, kedves János! Üdvözlöm Kovács úr! Jó napot, Kovács úr! Jó estét, Tamás! (indoklás a kezdésnél) Jó reggelt, Főnök! Jó napot Uram!

Oldjuk a levélírás merev szabályait! Kerüljük Csatoltan küldöm Indítványoz Megállapítható Rendelkezésre bocsát Szíveskedjen Használjuk Amint, láthatja elküldöm önnek a… Javasol Tekintse át vagy Vegye figyelembe Átad Kérem

Bevezetés Hatásos, lendületes Kerüljük a sablonokat Közöljük, hogy miről írunk

Első mondat Igaz, egyszerű, őszinte szavakkal kifejezett bók. (ha lehet) (Hadd köszönjem meg,Bevallom, örülök, hogy önnel tárgyalok, Lekéstem a határidőd, vagy fogalmazzak nyíltabban? Eltoltam.) Mire a levél végére ér, biztos, hogy a következő két dolog egyikét teszi majd: Vagy felveszi a kagylót és tárcsázza a számomat, Vagy kidobja a levelet a kukába

Első mondat Figyelem felkeltő, a sablontól eltérő legyen A cég imago-ját emeljük ki. (Pl. megbízható, pontos, vevőorientált, hatékonyság stb.) Majd, így folytatjuk. Mondják, a jó menő cégnél ez a siker titka. És milyen igazuk van! Vagy „Jaj, ne!” Többnyire így reagál minden főnök, ha fizetésemelést kérnek tőle.

Átvezetés a tárgyaláshoz Fontos az átvezetés. Ilyen mondatokkal pl. Tudnia kell Elmagyarázom mit értsünk ezen Gondoljuk csak végég Képzelje el a következő helyzetet

Tárgyalás Annak konkrét megfogalmazása, mi a jó az olvasónak az ügy kapcsán. Pl. Azért hogy…..Ön is Ez annyit jelent, hogy …….Ön is Tény Összekötő elem MAJNE A könyv számos példalevelet tartalmaz, azért hogy a segítségükkel Ön is üzleti és magánszférájában egyaránt alkalmazni tudja a bemutatott ötleteket.

Összekötő elemek A beékelt összekötő elemek közvetlen képbe hozzák az olvasót, olyanba, amilyet az olvasó maga szeretne.

Lezárás Fontosnak tartom megemlíteni… Jó tudni, hogy… Ezen túlmenően… Ami az ön számára valódi előnyt jelent… Sőt tapasztalni fogja…

Befejezés Mit kívánok a másiktól

Elköszönés Tisztelettel, esetleg helyette Minden jót kívánok! Üdvözlettel További jó munkát! Addig is had kívánjak önnek minden jót! …… egyre több üzleti sikert!

Utóirat (U.i.) Kézzel is lehet írni 25 % - kal megnöveli a levelünkre adott választ! A különösen fontos gondolatokat a levél testétől elválasztva újból leírjuk, kiemeljük, de nem ugyanúgy. Pl. Majd elfelejtettem!....... „Ha személyesen is szeretne beszélni ..velem, kérem, hívjon….. Számon.” „Kata hamarosan jelentkezik majd Önöknél, hogy a tréning időpontját mielőbb egyeztessék”

További szabályok Inkább kifejezően, mint lenyűgözően írjunk! Idegen szavak kerülése* Technikai zsargon kerülése* Kérdve kifejő módszer alkalmazása

Technikai zsargon kerülése A tó biotópjának mortalitása elérte a 100% -ot. A tó élővilágának halálozásai aránya elérte a 100 %-ot. A tó élővilága teljesen kipusztult. Az összes hal megdöglött.

Technikai zsargon,idegen szavak kerülése „A rekonstrukcionális terveinket csak optimális lehetőségek esetén realizálhatjuk. Kapacitásunk csak minimális rekonstrukciómódosítás feltételeit produkálja az eljövendő periódus időszakában, ezért maximálisan kell orientálódnunk a racionálisan produktív termelés irányába.”

Tartózkodjon a Kioktató, támadó Ironikus hangvételtől Pl. Nem tartotta be a használati utasítást! Kérem ellenőrizze, hogy a csomagba mellékeltük-e a használati utasítást.Talán ön nem követte a használati utasítást!

Fontos a személyes hangvétel Egyes és többes szám első személy helyett, inkább az olvasó megszólítása kapjon helyet. Én vagy Mi Ön vagy Önök Név szerint Feladtuk önnek a csomagot! Ön hamarosan kézhez kapja a csomagot! Nem kaptuk meg a visszaigazolást. Ön még nem jelzett vissza.

Pozitív tónus Kerüljük a negatív tartalmú szavakat pl. probléma, akadály, lehetetlen, nem Garantáljuk, hogy a gépkocsi fényezése nem veszti el fényét, nem tompul meg, Nem karcosodik, nem korrodálódik öt évig. A gépkocsi fényezése garantáltan színtartó, korróziómentes marad legalább öt évig. Tilos a dohányzás! Kérem kerüljék a dohányzást!

Fogalmazzon konkrétan „Az Önt megillető adóvisszatérítést hamarosan megküldjük. „ „ Ön a 15 000 Ft ÁFA visszatérítést 2010. június 20.-áig kézhez kapja.”

Formázás Fontos a tagolás Behúzás Szövegkiemelés Aláhúzás Idézőjelek használata Nagybetűket csak módjával használjunk

A helyesírás szabályainak betartása! Ügyeljen a központozásra!*

Központozás A mondatok tagolását,hanglejtését jelző írásjelek alkalmazása. „ A burok nem ehető késsel könnyen eltávolítható, a csokoládét sokáig frissen tartja.”

A hivatalos levél formája Céges papír Küldő (név, cím, tel/fax) Bizalmas Címzett Hivatkozási szám Ügyintéző (aki az üggyel foglalkozik, telefon / faxszáma) Tárgy: Megszólítás (ezt helyettesítheti a T. cím) Az üzenet szövege Keltezés (város megjelöléssel) Elköszönés Aláírás Mellékletek

A levél megszerkesztésének szabályai Fejrész: Küldő pontos intézmény név, cím elérhetőség, bankszmlszám Keltezés Iktatószám Hivatkozási szám Ügyintéző Címzett jobb oldal Szövegrész Aláírás

Aláírás Cégszerű aláírás (jobb vagy baloldal) Név, beosztás (gépelve és kézzel) Pecsét Dátum Mellékletek Kapják

Szövegrész Tárgy: a lényeget összefoglaló mondat. pl: Megrendelés Kérvény Megszólítás A levél szövegének tagolása: bevezetés tárgyalás befejezés