Szakmai nap szeptember 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tanári portfolió készítése
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Pedagógus-továbbképzés
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A pedagógusok előmeneteli rendszere a 2014/2015-ös tanévben
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
A portfólió - óvodai szakterület
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az óvodai tevékenységterv
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A portfólió Szakmai nap október 17..
Nevelőtestületi pedagógiai nap
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A pedagógusok előmeneteli rendszere, felkészülés a minősítésre október 13.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Előadás másolata:

Szakmai nap 2014. szeptember 16. A portfólió – 2. forduló Szakmai nap 2014. szeptember 16.

A konzultáció témái Jogszabályi környezet ismertetése A portfólió elkészítésének ajánlott folyamata A feltöltendő dokumentumok szakmai követelményei Az elektronikus felület megismerése A feltöltés technikai ismérvei Egyéni dilemmák, kérdések

A pedagógusminősítési rendszer Céljai: •A pedagógusok motiválása saját teljesítményük javítására •A szakmai fejlődés elősegítése •Az értékelésben a minőségi munka előtérbe kerülése •Egységes minősítési szempontrendszer kialakítása •Intézményi és köznevelési szinten a köznevelés eredményesebbé tétele

Minősítésben való részvételre- jogosultak Az eljárásra az alábbi különös feltételekkel jelentkezhettek azok a pedagógusok, akik: • pedagógus-szakvizsgával és legalább 8 év szakmai gyakorlattal, • vagy legalább 30 év szakmai gyakorlattal rendelkeztek. Jelentkezési határidő: 2014. április 30. volt 2014. május 10-ig: az intézményvezető rögzítette a jelentkezéseket az OH által működtetett informatikai támogató rendszerben. A jogosultak visszajelzést, és belépési lehetőséget kaptak az e-felületre.

Jogszabályi környezet 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről Nkt. 65. § (8) bekezdése - a pedagógus-életpálya bevezetéséről 99/2014. (III. 25.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosításáról

Minősítés, tanfelügyelet 2015. A tanfelügyelet és a pedagógusminősítés kapcsolata: A pedagóguskompetenciák értékelése A tanfelügyeleti értékelés eredménye beszámít a pedagógus minősítésébe A 2015. évi minősítésre jelentkezők száma: 18 541 fő Minősítési tervbe bekerült: 15 400 fő 2015-ben a minősítéseket megelőzően tanfelügyeleti látogatásokra is sor kerül.

A minősítés lépései Magasabb fokozatba lépés E-portfólió védése, a pedagógus értékelése Felkészülés az e-portfólióvédésre Óra/foglalkozás megtartása E-portfólió feltöltése Felkészülés

A minősítési eljárás tartalmi elemei A pedagógus teljes szakmai tevékenységét bemutató portfólió értékelése A portfólióvédés értékelése 50% Amennyiben a munkakör részét képezi foglalkozás, tanóra megtartása, a pedagógus által vezetett foglalkozás értékelése 20% Intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részei Amennyiben a munkakör részét képezi foglalkozás, tanóra megtartása, az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során látogatott foglalkozások tapasztalatai Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelése 30%

A jelenlévők számára alkalmazható segédanyagok A 2015. évi minősítővizsgára, illetve minősítési eljárásra készülő pedagógusok munkáját segítő Útmutató  A 2015. évi minősítővizsgára, illetve minősítési eljárásra készülő pedagógusok munkáját segítő Útmutató kivonata  A 2013. december 12-én közzétett, majd 2014. március 19-én az egyes szaktárgyakra és szakterületekre vonatkozó tartalmakkal kiegészített Útmutató

Ajánlás a feladat megvalósításához Útmutatók tanulmányozása (sablonok, minták, szempontok, kompetenciák, indikátorok) E-felület megismerése A portfólió elkészítésének megkezdése: Az első lépés: a használható dokumentumok körének behatárolása A második lépés: a dokumentumok gyűjtése, elkészítése A harmadik lépés: a dokumentumok válogatása A negyedik lépés: a reflexiók megírása, végleges formába öntése Az ötödik lépés: az e-portfólió egyéb dokumentumainak elkészítése, kitöltése A hatodik lépés: az e-portfólió teljes anyagának végső ellenőrzése, feltöltése A hetedik lépés: az e-portfólió véglegesítése Optimális idő: 6 hónap

A portfólió Dokumentumgyűjtemény, amely alapján végigkísérhető a pedagógus szakmai útja, tevékenysége, fejlődése, nehézsége, sikerei egyrészt a tények, másrészt magának a pedagógusnak a reflexiói, értelmezése alapján. (326/2013. (VIII. 30.) 8. §

Az e-portfólió tartalmi elemei Eredetiségnyilatkozat (1. sz. melléklet) 1. Szakmai önéletrajz 2. A nevelő-oktató munka alap- és szabadon választható dokumentumai 3. A pedagógiai-szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása, dokumentumai 4. Önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatása, dokumentumai 5. A pedagógust foglalkoztató intézmény intézményi környezetének rövid bemutatása 6. A szakmai életút értékelése

Gyakori kérdések Melyik tantárgyat válasszuk? Idegen nyelv esetén milyen nyelven? Hány csoportprofil? Ha egy tematikus terv nem fed le 6 órát? A jelenlegi osztályunkról/csoportunkról szóljanak-e a dokumentumok? Terjedelem? Formátum? Mi lehet szabadon választott dokumentum?

Reflexió „A tanári gondolkodás és gyakorlat tudatos elemző formája, olyan kognitív stratégia, mely biztosítja az oktató-nevelő tevékenység folyamatos értelmezését, önellenőrzését és azon alapuló fejlesztését.” Pedagógiai Lexikon Tanulók, tanulócsoportokban történtek Saját személyem,nézeteim, tevékenységem

Egyéni reflexiók várható értékelési szempontjai Problémaérzékenység Lényeglátás Elvekre, elméletekre támaszkodó elemzés, értékelés Tudatosság, önkritikusság Fejlődést segítő további feladatok megfogalmazása Szakszerű nyelvezet

A portfólió készítésének tartalmi szempontjai Világosság pontos cél, ennek megfelelő tartalom Gondolati mélység magas szintű szakmai tudás és alkalmazása, szaknyelv Egység koherencia, logikus felépítés Változatosság módszerek, eszközök, dokumentumtípusok széles skálája Forma formai követelményeknek megfelelő Hitelesség, megbízhatóság az, ami… Szakmai fejlődés bizonyítása folyamatok megjelenítése, fejlesztési terv

Szekciók Óvoda: Janikovszky Éva Általános Iskola Glückné Márton Gyöngyi Iskola: előadóterem Lévainé Szabó Zsóka

Források Tóth Mária: Pedagógus életpályamodell – minősítés lépésről lépésre http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/tanevnyito_konferencia2013/Toth_Maria.pptx Pósfai Péter: A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei - Szakmai tanévnyitó Budapest 2014. augusztus 26. www. ofi.hu