Mit tartalmazzanak az intézményi dokumentumok? . Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció Mit tartalmazzanak az intézményi dokumentumok? Bogdán Anna régiós irodavezető Dél - Dunántúli Regionális Kapcsolati Pont
. Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció HH? HHH? IPR
IGAZOLÓ DOKUMENTUMOK HH, HHH Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció IGAZOLÓ DOKUMENTUMOK HH, HHH
20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapításáról szóló eljárásban a jegyző tájékoztatja a szülőt azokról a kedvezményekről, juttatásokról, pályázati lehetőségekről, amelyek a gyermeket megillethetik, ha megfelel a hátrányos helyzetű és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekre, tanulóra vonatkozó feltételeknek. 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet
Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció A szülő által - az adatszolgáltatás önkéntességére vonatkozó tájékoztatást követően - kitöltött, a 7. számú mellékletnek megfelelően elkészített adatlapok (a továbbiakban: nyilatkozat) alapján a jegyző megállapítja, az önkormányzat illetékességi területén, ezen belül a kötelező felvételt biztosító iskolák felvételi körzetében hány halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló él. A jegyző, ha a rendelkezésére álló adatok alapján az integrációs, illetve a képesség-kibontakoztató felkészítés megszervezését indokoltnak tartja, kezdeményezi a polgármesternél, hogy a képviselő-testület tűzze napirendre az integrációs, illetve a képesség-kibontakoztató felkészítés megszervezésének szükségességét a település iskoláiban, továbbá az iskolai körzethatárok felülvizsgálatát a közoktatásról szóló törvény 66. §-ának (2) bekezdése szerint.
. Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció A jegyző az adott év május 15-én és október 1-jén rendelkezésre álló adatok feldolgozása után minden év május 31-ig és október 15-ig - elektronikus formában - megküldi a KIR-en keresztül az Oktatási Hivatal részére településen élő összes hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló létszámát, külön megadva az óvodás korú gyermekek, az alapfokú és középfokú iskolával tanulói jogviszonyban álló tanulók létszámát, b) az óvoda és az általános iskola felvételi körzetében élő hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű óvodás korú gyermekek és tanköteles tanulók létszámát feladatellátási helyenként.
. Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció A nyilatkozat kezelésére egyebekben a gyermekvédelmi gondoskodás keretében lefolytatott eljárás során keletkezett iratokra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. A jegyző a kitöltött nyilatkozat egy példányát a szülőnek átadja. A halmozottan hátrányos helyzetű gyermeknek, tanulónak járó kedvezmény igénybevételének a feltétele a nyilatkozat és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény megállapításáról szóló jogerős határozat bemutatása.
. Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció A jegyző a szülő írásbeli hozzájárulása esetén a nyilatkozatot másolatban öt munkanapon belül megküldi a nevelési-oktatási intézménynek. Az intézményvezető - a szülő hozzájárulása esetén - a felvételi naplóban, a törzslapon feltünteti, hogy a gyermek, tanuló hátrányos helyzetű vagy halmozottan hátrányos helyzetű. A nevelési-oktatási intézmény a nyilatkozatot a tanulói jogviszony megszűnését követő öt évig jogosult kezelni.
Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció ALAPÍTÓ OKIRAT Alapadatok (név, típus, fenntartó, székhely, engedélyszám, működési terület, telephelyek, tagozatok, férőhelyek, évfolyamok, alaptevékenységek, TEÁOR besorolás, vagyon, gazdálkodás, felügyelet, stb..) A fenntartó megjeleníti a képesség-kibontakoztató, illetve integrációs felkészítést vagy óvodai fejlesztő program
. Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció Az intézmény alap- dokumentumainak fejezeteiben meg kell jelennie az iskolai integrációs program elemeinek. Pedagógiai program, helyi tanterv SZMSZ Minőségirányítási program Házirend
MUNKAKÖZÖSSÉGI TERVEK Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció CSELEKVÉSI ÜTEMTERV MUNKATERV MUNKAKÖZÖSSÉGI TERVEK
Az integrált intézményekben különösen: Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció HELYI TANTERV Az integrált intézményekben különösen: az alternatív módszerekkel feldolgozandó tananyagot, időbeosztását, óraszámát, értékelési módját A multikulturális tartalmak megjelenését az egyes tantárgyakban A nem szakrendszerű oktatás tantervét, a kompetenciafejlesztés anyagát
Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció Az alternatív módszerek keretében feldolgozandó tananyag, illetve ezek megszervezésére vonatkozó időkeretek és eljárások meghatározása Iskolán kívüli tanórai foglalkozások (pl. erdei iskola), integrációt segítő tanórán kívüli programok, szabadidős tevékenységek, a kötelező tananyag elsajátításának egyéb keretei (pl. tanulmányi kirándulás, stb.) A tanulók minősítésére, a továbbhaladásra vonatkozó szabályozás, a szöveges értékelés osztályzatra történő átváltása szabályainak meghatározása tankönyvek, tanulmányi segédletek és taneszközök kiválasztásának elveit, figyelembe véve a tankönyv ingyenes igénybevétele biztosításának kötelezettségét
A háromhavonkénti találkozó Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció A háromhavonkénti találkozó Célszerű jegyzőkönyvet/emlékeztetőt készíteni, mely magában foglalja a megbeszélteket és a résztvevők névsorát; vagy: a szöveges értékelésen szerepel a szülő aláírása.
EGYÉNI FEJLESZTÉSI TERV Egy – egy tanuló egyéni fejlesztését szolgálja A tanuló teljesítménye, kompetenciái értékelésének függvényében válik szükségessé Adott időszakra szól (lehet egy tanévnél kevesebb is!) Adott tantárgy egy-egy területe, valamely kompetencia, részképesség, tanulási stílus, önértékelés, stb. fejlesztésére szolgáló terv A terv tartalmazza: A fejlesztendő terület megnevezését A célját Részletes programját Módszerit Eszközeit A felelősét (ki, vagy kik végzik) Időintervallumát A várható eredményét Értékelését (folyamatosan) Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció
INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS Várható : 2010 március vége
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS OOIH, OKMT
Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció Fontos! Minden iskolai dokumentum (osztálynaplók, napközis és egyéb foglalkozási naplók, stb. folyamatos, naprakész vezetése, a különböző szintű intézményi tanácskozások megbeszélések eredményének, kijelölt feladatainak rögzítése a minőségfejlesztés egyik alapkövetelménye!
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! K Esélyegyenlőség TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! K
Esélyegyenlőségi Igazgatóság TÁMOP 3.3.1 II. szakasz Integráció Esélyegyenlőségi Igazgatóság Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Dél - Dunántúli Regionális Kapcsolati Pont Cím: Hargitai Üzletház 7100 Szekszárd Kossuth L. út 8.I.em. 1 ajtó Munkatársak: Bogdán Anna régiós irodavezető tel.: 30/682-4216, e-mail: bogdan.anna@educatio.hu Ignácz János asszisztens tel.: 30/682-2433 , e-mail: ignacz.janos@educatio.hu Orsós Ferenc asszisztens tel.: 30/682-2431, e-mail.: orsos.ferenc@educatio.hu