költségvetési intézmények

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Önköltség – térítési díj számítás
Áttekintés.  A fenntartó évente, a tárgyévet követő év február 28-ig (…) elszámolást nyújt be a Hivatalhoz a tárgyévben igénybe vett működési támogatásról.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
TÁMOGATÓ SZOLGÁLATOK VII. ORSZÁGOS SZAKMAI KONFERENCIÁJA
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Igazgatóság
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
A Magyar Államkincstár megyei igazgatóságai által, a támogató szolgáltatásoknál végzett helyszíni ellenőrzések tapasztalatai Előadó: Imre Ildikó humánszolgáltatási.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
A szociális szolgáltatók és intézmények működésének engedélyezéséről és ellenőrzéséről szóló 321/2009.(XII.29.) Korm. rendelet, illetve egyéb kapcsolódó.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Szociális szolgáltatások, intézmények ellenőrzése
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
Horvát-Magyar Szakértői Akadémia szeminárium megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása, rehabilitációs projektek.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
DEBRECEN VÁROS SZOCIÁLIS
Debrecen, június 21. Ráczné dr. Lehóczky Zsuzsánna NRSZH
A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás & Házi segítségnyújtás.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Az igénybevevői nyilvántartás
A fogyatékos, pszichiátriai és szenvedélybeteg ellátás tekintetében.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
Szociális alapszolgáltatásokat érintő jogszabályváltozások 2011.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Közoktatási megállapodások. Módosítás OM, Oktatási Hivatal ellenőrzések Szakmai ellenőrzés 2011-től?
Jelzálogbejegyzés kezdeményezése
Projekt adatlaphoz csatolandó dokumentumok 1. célterület Nyilatkozat a Helyi Akciócsoporttal való együttműködésről Nyilatkozat honlapon történő megjelenésről.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Jogszabály módosítások Budapest
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Családtámogató ellátások
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai „Eszköztár és kapcsolati háló” Szakmai konferencia Rehabilitációs és Szociális Igazgatóság.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Előadás másolata:

Magyar Államkincstár ellenőrzési tapasztalatai a szociális normatíva felhasználása területén

költségvetési intézmények FISCUS civil szervezetek, egyházak háztartások költségvetési intézmények vállalkozások önkormányzatok

TÉBA Támogatási Életút Bázis Adatok Integrált informatikai rendszer. A családtámogatás és normatív finanszírozás keretében személyhez kötött támogatások országosan egységes kezelése intézmény fenntartó Kincstár szintjén. Elkülönült felhasználói felület a szociális intézmények részére. Adatkör átvétele: lehetőleg társrendszerekből.

Jogszabályi felhatalmazás helyi önkormányzat és többcélú kistérségi társulás esetén az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 18/B. § (8) bekezdése és 64/F. §-a az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 65-66. §-ai a helyi önkormányzatok és a helyi kisebbségi önkormányzatok központi költségvetési kapcsolatokból származó forrásai elszámolása szabályszerűségének felülvizsgálatáról szóló 16/2002. (IV.12.) PM rendelet 1. §-a

Jogszabályi felhatalmazás egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók esetén Áht. 18/B. § (1) g) pontja az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók normatív állami támogatásáról szóló 213/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet (továbbiakban: Nr.) 9. §-a.

Jogszabályi felhatalmazás támogató szolgáltatások és közösségi ellátások esetén a támogató szolgáltatás és a közösségi ellátások finanszírozásának rendjéről szóló 191/2008. (VII. 30.) Korm. rendelet 18. § (1) bekezdés

Helyszíni ellenőrzés gyakorisága helyi önkormányzat és többcélú kistérségi társulás esetén Négyévenként legalább egyszer Kötelező, amennyiben az Áht. 64/A. § (2) és 64/D. § (5) bekezdése szerinti felülvizsgáltat során az eltérés meghaladja a 2 %-ot, de legalább 1 millió Ft-ot cél-, illetve témavizsgálat elrendelhető adott jogcímekre, illetve az önkormányzatok meghatározott körére

Helyszíni ellenőrzés gyakorisága egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók esetén Kétévente legalább egyszer Adott évben ellenőrizendő fenntartók kiválasztása kockázatelemzéssel Soron kívüli ellenőrzés elrendelhető

Helyszíni ellenőrzés gyakorisága támogató szolgáltatások és közösségi ellátások esetén Évente legalább egy alkalommal Finanszírozási szerződés évközi megszűnése esetén a megszűnéstől számított 60 napon belül

Ellenőrzés célja helyi önkormányzat és többcélú kistérségi társulás esetén Igénylés felülvizsgálata a rendelkezésre álló iratok és saját nyilvántartás alapján, szükség esetén helyszíni vizsgálat az önkormányzat év végi elszámolásának benyújtásáig Elszámolás felülvizsgálata A tárgyévet követő év december 31-éig – többcélú kistérségi társulások esetében a tárgyévet követő második év június 30-áig a felhívás kibocsátása, illetve a helyszíni felülvizsgálatról szóló értesítés megküldése a közigazgatási hatósági eljárás általános szabályairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni, kivéve az önkormányzatok értesítését az eljárás hivatalból történő megindításáról, illetve a helyszíni vizsgálatról készült jegyzőkönyv önkormányzat részére történő átadásának határidejét A helyszíni vizsgálat kiterjed az állami támogatások és hozzájárulások igénybevétele alapját bizonyító dokumentumoknak a költségvetési szerveknél, továbbá – szükség esetén – ezen támogatások igénylésében, elszámolásában érintett gazdálkodó szervezeteknél és más jogi személyeknél történő ellenőrzésére is

Ellenőrzés célja egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók esetén Az ellenőrzés célja: A normatíva igénylésének jogszerűségének és elszámolásának szabályszerűségének az ellenőrzése. Az ellenőrzés kiterjed: a normatívára való jogosultság jogszabályi feltételei teljesítésének, a normatívaigénylés alapját jelentő feladatmutatók - ideértve a képzési támogatás igénybevételének alapját jelentő létszámot is - teljesítésének, megalapozottságának, továbbá a normatívafelhasználás jogszerűségének, a vizsgálatára, valamint a közérdek védelme érdekében felmerült egyéb megállapításokra. Az ellenőrzési jogosítványok tekintetében a Ket. hatósági ellenőrzés szabályairól szóló rendelkezései irányadók

Ellenőrzés célja támogató szolgáltatások és közösségi ellátások esetén Az ellenőrzés kiterjed: az elszámolás alapját képező tényleges feladatmutatók megállapításának szabályszerűségére, továbbá a felhasználás jogszerűségének vizsgálatára A Ket. rendelkezései nem irányadóak

Ellenőrzés dokumentumai Működési engedély A működést engedélyező szerv helyszíni ellenőrzéséről készült jegyzőkönyv; Ellátási szerződés Az Igazgatóság belső nyilvántartásai, dokumentumai Igénybejelentést, módosítást, elszámolást megalapozó számítások; Mutatószámok megállapításához kapcsolódó fenntartói ellenőrzések írásos anyagai, dokumentumok, nyilvántartások; Egyes szociális feladatok ellátásához tartozó - a jogszabályi előírások alapján vezetett - intézményi alapnyilvántartások (igénybevételi, gondozási naplók, látogatási és eseménynaplók, stb.) Szakvélemények, igazolások, nyilatkozatok, egyéb dokumentumok Írásbeli megállapodás Személyi nyilvántartás Számviteli nyilvántartás

Ellenőrzés megállapításai Szociális étkeztetés Főbb megállapítások az ellátottakat nem a jövedelem-igazolásokon szereplő egy főre eső jövedelem alapján járó jogcím szerinti hozzájárulásnál vették figyelembe, illetve késve, vagy egyáltalán nem kérték meg a jegyzőktől a jövedelemigazolásokat Önkormányzatok, többcélú kistérségi tárulások esetén önkormányzat nem rendelkezett egész évben érvényes, jogerős működési engedéllyel igénybevételi napló alapján naponta összesített ellátottak számának alakulásáról pótlólagos információ kérése ellátott nem rendelkezett a Szoctv. 94/B. § szerinti szociális intézményi jogviszonyt megalapozó megállapodással Egyházi, nem állami fenntartók esetén az ellátott után ezen jogcím mellett nappali intézményi ellátás jogcímen is történt igénylés Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI ÖNKOR-MÁNYZATOK, TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 11. ca) 1 729 950 -142 038 11. cb) 403 500 256 626 11. cc) 128 000 -168 320

Ellenőrzés megállapításai Házi segítségnyújtás Főbb megállapítások az ellátott aláírásával nem igazolta a gondozási tevékenység megtörténtét az ellátottakat nem a jövedelemigazolásokon szereplő egy főre eső jövedelem alapján járó jogcím szerinti hozzájárulásnál vették figyelembe, illetve késve, vagy egyáltalán nem kérték meg a jegyzőktől a jövedelem-igazolásokat ellátott nem rendelkezett a Szoctv. 94/B. §, illetve 94/D. § szerinti szociális intézményi jogviszonyt megalapozó megállapodással Önkormányzatok, többcélú kistérségi tárulások esetén gondozási naplókban a bejegyzett tevékenységként kizárólag „ebédkiszállítás” szerepelt Egyházi, nem állami fenntartók esetén megállapodásban szereplő ellátás kezdetét megelőzően, illetve a megállapodás lejárta vagy a megszüntető határozat meghozatalát követően is részesült ellátásban az ellátott az átmeneti gondozás ideje alatt nem került kiállításra a gondozási szükséglet megállapításáról szóló szakvélemény az ellátott után ezen jogcím mellett nappali intézményi ellátás jogcímen is történt igénylés egy ellátott egy nap többször is ellátásban részesült nem az ellátott igazolta aláírásával a gondozási tevékenység megtörténtét (írásbeli meghatalmazás sem került bemutatásra) jövedelemvizsgálatról szóló igazolás dátumától sorolta be az ellátottakat az adott kategóriákba a gondozási szükségletet megállapító szakvélemény kiállításának dátuma helyett Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI ÖNKOR-MÁNYZATOK, TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 11. da) -8 391 700 -6 193 598 11. db) -17 442 000 -46 234 285

Ellenőrzés megállapításai Otthonközeli ellátás Főbb megállapítások az ellátott a megállapodásban szereplő ellátás kezdetét megelőzően, illetve a jogviszony megszűnése után is részesült ellátásban az ellátott adott napokon nem részesült ellátásban nem az ellátás típusának megfelelő kategóriába sorolták be az ellátottakat, mely jogcímek közötti átcsoportosítást eredményezett az ellátottak száma egyes napokon meghaladta a működési engedélyben meghatározott ellátotti létszám 110 %-át Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2010. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 11.ca) -73 078 11.cb) -254 779 11.cc) 151 695 11.cd) -654 387 11.ce) -21 087

Ellenőrzés megállapításai Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI ÖNKOR-MÁNYZATOK, TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 11. e) -29 500 -14 237 068 Főbb megállapítások Önkormányzatok, többcélú kistérségi tárulások esetén Társulás esetében az „Adatlap a többcélú kistérségi társulások 2009. évi normatív, kötött felhasználású támogatásának elszámolásához” elnevezésű táblázaton a „Többcélú kistérségi társulás által ellátott jelzőrendszeres házi segítségnyújtás” jogcím esetén a 31-es űrlapon szerepeltetett mutatótól eltérő mutatót szerepeltetett Egyházi, nem állami fenntartók esetén Az intézmény 60 napon túl is nyújtott ellátást azon ellátottaknak, akik nem csatolták a kérelemtől számított 60 napon belül a szociális rászorultságot igazoló dokumentumokat a kihelyezett készülékek száma nem érte el a 40 db-ot, vagy meghaladta a működési engedélyben meghatározott maximumot a működési engedélyben nem szereplő ellátási területen is nyújtottak ellátást

Ellenőrzés megállapításai Időskorúak nappali intézményi ellátása Főbb megállapítások az ellátott kizárólag étkezésben részesült Önkormányzatok, többcélú kistérségi tárulások esetén önkormányzat nem rendelkezett jogerős működési engedéllyel éves átlagban csak a működési engedélyben szereplő engedélyezett létszám számolható el Egyházi, nem állami fenntartók esetén az ellátott nem a működési engedélyében meghatározott ellátási területen rendelkezett bejelentett lakcímmel ellátott után a nappali intézményi ellátás mellett szociális étkeztetés jogcímen is igényelt normatív állami hozzájárulást az ellátott a megállapodásban szereplő ellátás kezdetét megelőzően, illetve a jogviszony megszűnése után is részesült ellátásban Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI ÖNKOR-MÁNYZATOK, TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 11. h) -3 216 400 -572 971

Ellenőrzés megállapításai Pszichiátriai és szenvedélybetegek, hajléktalanok nappali intézményi ellátása Főbb megállapítások az ellátott kiskorúként vette igénybe az ellátást az ellátott kizárólag étkezésben részesült ellátási napok a szakorvos, kezelőorvos szakvéleményének kiállítása dátumától vehetőek figyelembe a ténylegesen jelenlévő ellátottak naponta összesített ellátotti létszáma után igényelték a hozzájárulást kevesebb ellátással töltött munkanapot vettek figyelembe ellátott nem rendelkezett szakvéleménnyel Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. , ill. 2010. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 11. i), ill. 11. h) 1 517 828, ill. -170 398

Ellenőrzés megállapításai Fogyatékos és demens személyek nappali intézményi ellátása Főbb megállapítások az ellátottak száma egyes napokon meghaladta a működési engedélyben szereplő férőhelyszám 105 %-át, illetve éves szinten pedig a 100 %-át kiskorú ellátott esetében nem igazolták, hogy a gyermek gyógypedagógiai nevelésre, oktatásra nem alkalmas és felvétele, elhelyezése a korának, állapotának megfelelő nevelési, oktatási intézményben nem biztosítható az ellátott nem rendelkezett a fogyatékosság tényét alátámasztó, szakorvos, kezelőorvos által kiadott szakvéleménnyel az ellátott adott napon nem vette igénybe a szolgáltatást számítási hiba Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009., ill. 2010. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 11. j), ill. 11. g) -6 109 275, ill. 4 056

Ellenőrzés megállapításai Gyermekvédelmi különleges és speciális ellátás Főbb megállapítások Önkormányzatok, többcélú kistérségi tárulások esetén tartós betegség, vagy fogyatékosság miatt került megállapításra a különleges ellátási szükséglet 6. életévét betöltött gyermek után igényelték a támogatást Egyházi, nem állami fenntartók esetén a gyámhivatal átmeneti nevelést felülvizsgáló határozata hiányában a gondozási napok nem vehetők figyelembe a fenntartó nem a működési engedély jogerőre emelkedésétől veszi figyelembe az ellátottak gondozási napjait Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI ÖNKOR-MÁNYZATOK, TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 12. aa) -25 253 100 93 530

Ellenőrzés megállapításai Fogyatékos személyek, pszichiátriai és szenvedélybetegek tartós bentlakásos intézményi ellátása Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 12. ab) -8 370 594 Főbb megállapítások Rehabilitációs intézmény: az ellátottal határozott idejű megállapodást kell kötni, majd ez meghosszabbítható, de ez több esetben nem történt meg több ellátott esetében az intézménybe való beutalás a foglalkoztatás idejére szólt, mivel azonban az ellátottak az állapotukban bekövetkezett változás miatt nem voltak foglalkoztathatók, így intézeti ellátása sem fogadható el

Ellenőrzés megállapításai Demens betegek bentlakásos intézményi ellátása Főbb megállapítások Önkormányzatok, többcélú kistérségi tárulások esetén az ellátott nem rendelkezett a demencia kórkép súlyos fokozatát igazoló szakvéleménnyel számítási hibák, nyilvántartás vezetésének pontatlansága Egyházi, nem állami fenntartók esetén az ellátottak gondozási napjait az intézmény nem a szakvélemény megkérésének időpontjától vette figyelembe ellátott nem ezen a jogcímen lett figyelembe véve, pedig rendelkezett a demencia kórkép súlyos fokozatát megállapító szakvéleménnyel Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. és 2010. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI ÖNKOR-MÁNYZATOK, TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 12. ac) 2009. év -3 149 800 -3 874 253 2010. év 3 348 917

Ellenőrzés megállapításai Otthont nyújtó ellátás Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI ÖNKOR-MÁNYZATOK, TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 12. ba) 20 178 750 -80 715 Főbb megállapítások Önkormányzatok, többcélú kistérségi tárulások esetén A gyermekvédelmi különleges ellátás jogcímnél a működési engedély miatt figyelembe nem vehető gyermekek gondozási napjai itt vehetőek figyelembe Egyházi, nem állami fenntartók esetén a gyámhivatal átmeneti nevelést felülvizsgáló határozata hiányában a gondozási napok nem vehetők figyelembe, a fenntartó nem a működési engedély jogerőre emelkedésétől veszi figyelembe az ellátottak gondozási napjait

Ellenőrzés megállapításai Időskorúak ápoló-gondozó otthoni ellátása Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009., 2010. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI ÖNKOR-MÁNYZATOK, TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK bcaa) (2009) 2 756 000 -9 087 910 bcab) -3 090 800 1 970 385 bcac) -1 378 000 10 837 970 bca) (2010) n. a. -5 341 292 Főbb megállapítások helytelenül sorolták be az ellátottat a jövedelemkategóriába, illetve késve, vagy egyáltalán nem kérték meg a jegyzőktől a jövedelemigazolásokat demens, vagy emelt színvonalú ellátásban részesülő ellátott után is történt igénylés Önkormányzatok, többcélú kistérségi tárulások esetén 2007. évi CXXI. törvény 81. § (6) bekezdés szerint figyelembe vehető ellátottak számítási hibák, nyilvántartás vezetésének pontatlansága éves átlagban meghaladták a működési engedélyben szereplő férőhelyszám 100%- át Egyházi, nem állami fenntartók esetén ellátás igénybevételét követő 3 hónapon belül a gondozási szükséglet nem került megállapításra

Ellenőrzés megállapításai Emelt színvonalú bentlakásos ellátás Főbb megállapítások ellátott nem rendelkezett a Szoctv. 94/B. §, illetve 94/D. § szerinti szociális intézményi jogviszonyt megalapozó megállapodással demencia kórkép súlyos fokozatát igazoló szakvélemény hiánya miatt ezen a jogcímen figyelembe vehető ellátottak Önkormányzatok, többcélú kistérségi tárulások esetén megállapodás szerinti ellátási szint figyelmen kívül hagyása az önkormányzat a beszámolójában mutatószámként a 2009. évben ellátásban részesülők létszámát szerepeltette 2007. évi CXXI. törvény 81. § (6) bekezdés szerint nem ezen a jogcímen figyelembe vehető ellátottak Egyházi, nem állami fenntartók esetén személyi térítési díjak éves összegének átlagát nem megfelelően állapították meg az egyszeri befizetést igazoló számlák bemutatása alapján másik jogcímről történő átsorolás Megállapított visszafizetési kötelezettség, illetve többlettámogatás összege Ft-ban 2009. és 2010. ÉVI KÖLTSÉG-VETÉSI TÖRVÉNY 3. SZÁMÚ MELLÉKLET JOGCÍMEI ÖNKOR-MÁNYZATOK, TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK EGYHÁZI, NEM ÁLLAMI FENNTARTÓK 12. c) 2009. év 2 486 900 1 064 434 2010. év 457 838

Kiadás összhangjának vizsgálata a szerződéssel és a nyilatkozattal Támogató szolgáltatással kapcsolatos megállapítások nem a szolgálat által üzemeltett gépjármű típusnak megfelelő alkatrészek könyvelési hiba a többlettámogatás legalább 50 %-át a szolgáltatás fejlesztésére kell fordítani nem rendelkezett gázolajat fogyasztó gépjárművel és gázolaj felhasználás költségének elszámolása más pályázat vonatkozásában elszámolt költségek nem a támogató szolgálat gépjárművének javítási, karbantartási vagy fenntartási költsége

Ellátások igénybevételével kapcsolatos tapasztalatok Támogató szolgáltatás I. rész ellátottak nem igazolták aláírásukkal a szállítást, illetve az egyéb tevékenységeket (pl. ügyintézés) az ellátás nem a megállapodással igazolt időszakban történt nem került feltüntetésre a gondozási tevékenység „halmozott” gondozásra fordított percek „Rászorult hozzátartozó segítése” megállapodás szerint szállítói szolgáltatás, személyi segítésre fordított idő nem vehető figyelembe

Ellátások igénybevételével kapcsolatos tapasztalatok Támogató szolgáltatás II. rész nem került bemutatásra a halmozott fogyatékosságot igazoló dokumentum nem a fogyatékosság típusának megfelelően számolták el a személyi segítésre fordított időt ellátott nem minősült halmozottan fogyatékosnak ellátott nem rendelkezett szociális rászorultságot igazoló dokumentumokkal a személyi segítő utazási és egyéb ideje is beszámításra került

Ellátások igénybevételével kapcsolatos tapasztalatok Támogató szolgáltatás III. rész egy ellátott egy napon és ugyanabban az időszakban több személyi segítő gondozási naplójában is szerepelt finanszírozási szerződés szerinti ellátási terület nem egyezik meg a működési engedélyben szereplő ellátási területtel speciális szolgáltatások kiadásai is elszámolásra kerültek a menetlevelek nem támasztották alá a szállításra elszámolt kilométert házi segítségnyújtás keretében alkalmazott gondozók helyettesítést nyújtottak a támogató szolgáltatásban