ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Óvoda.
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
Kis csoport szeptember
Környezeti nevelés az óvodában
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Program fejlesztés az óvodai nevelés kompetenciaterületén
A koragyermekkori nevelésről
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Gondviselés Óvoda – Eltelt 16 év…
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
DIFFERENCIÁLT MOZGÁSÁBRÁZOLÁS
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
TERVEZET.
Katica csoport Október Tűz modul
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Deák Ferenc Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Az óvodai tevékenységterv
Szeretettel köszöntöm
PROGRAM.
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Óvodai nevelés országos alapprogramjáról
Igazgató – óvodapedagógusok levelezős gyakorlati képzésvezetője
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
Összeállította: Szabó Ilona
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Vezetői célok és feladatok
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET Az óvoda önállóan készíti el Kész programok közül válogat ÜTEMTERV TERVEZET

Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja (ONAP) 137/1996. (VIII.28) Korm. rendelete 1996 szeptember 1-én lépett hatályba

II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI FELÉPÍTÉSE: I. BEVEZETŐ II. GYERMEKKÉP, ÓVODAKÉP AZ ÓVODAI NEVELÉS FELADATAI Az óvodai nevelés általános feladatai Az egészséges életmód alakítása Az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása Az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása

AZ ÓVODAI ÉLET MEGSZERVEZÉSÉNEK ELVEI V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI VI. A FEJLŐDÉS JELLEMZŐI AZ ÓVODÁSKOR VÉGÉRE

A NEMZETI ETNIKAI KISSEBSÉG ÓVODAI NEVELÉSÉNEK IRÁNYELVE AZ ÓVODÁK ÉS A FOGYATÉKOS GYERMEK A FOGYATÉKOS GYERMEK ÓVODAI NEVELÉSÉNEK IRÁNYELVE

FELKÉSZÜLT AZ ÓVODA A MÓDSZERTANI SZABADSÁGRA? AZ ÚJTÍPUSÚ TARTALMI SZABÁLYOZÁSRÓL SZEMÉLYES HANGON

V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI JÁTÉK VERS, MESE ÉNEK, ZENE, ÉNEKES JÁTÉK RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZI MUNKA MOZGÁS A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE MUNKA JELLEGŰ TEVÉKENYSÉGEK TANULÁS

RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZI MUNKA A rajzolás, festés, mintázás, építés, képalakítás, a kézi munka különböző fajtái, a műalkotásokkal való ismerkedés is fontos eszközei a gyermeki személyiség fejlesztésének. Az ábrázoló tevékenységekre az egész nap folyamán biztosítson teret, lehetőséget az óvodapedagógus. Maga a tevékenység – s ennek öröme – a fontos, nem a mű, nem az eredmény.

Ezen tevékenységek az óvodapedagógus által biztosított feltételekkel, az egyéni fejlettséghez és képességekhez igazodva segítik a képi-plasztikai kifejezőképesség, komponáló, térbeli tájékozódó és rendező képességek alakulását, a gyermeki élmény és fantáziavilág gazdagodását és annak képi kifejezését: a gyermek tér-, forma-, színképzeteinek gazdagodását, képi gondolkodásuk fejlődését, esztétikai érzékenységük, szép iránti nyitottságuk, igényességük alakítását.

Az óvodapedagógus feladata megismertetni a gyerekeket a különböző anyagokkal és a kézi munka technikai alapelemeivel.

„Minden pedagógusnak joga, hogy a nevelőtestület tagjaként részt vegyen …az intézmény nevelési …programjának tervezésében és értékelésében”, „a nevelési program alapján a nevelés módszereit megválassza”.