Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Lengyelné Bencsik Judit

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Lengyelné Bencsik Judit"— Előadás másolata:

1 Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Óvodai nevelési program módosítása a kompetencia alapú óvodai programcsomag alapján Készítette: Lengyelné Bencsik Judit Kaposvár

2 A kompetenciaalapú óvodai programcsomag nem nevelési program.
A kompetencia alapú nevelés hatékony megvalósítását segítő szemléletmód, módszer, kapcsolódó eszközrendszerrel. Kaposvár

3 Adaptáció Az alap dokumentumok megismerése Koncepció felállítása:
Egységes szerkezet? Külön fejezet? Módosítandó tartalmak, területek azonosítása Mit?, Hol? HOP IMIP SZMSZ Konkrét fogalmazásra törekvés Kaposvár

4 Egy lehetséges táblázat
Régi HOP Új ONAP Kompetencia alapú óvodai program Amit át kell fogalmazni Kaposvár

5 Lehetséges módozatok Kaposvár

6 Használati utasítás PIROS az új ONAP
A Kompetencai alapú program elemei Kaposvár

7 Alapelveink 1. Régi Új A gyermeki személyiség kibontakoztatása az egyéni adottságok és lehetőségek figyelembevételével. A gyermeki személyiség teljes kibontakoztatása, - nyitott, rugalmas rendszerben,- mely az egyéni adottságok és lehetőségek figyelembevételével, a gyermek fejlődési üteméhez, sajátos nevelési igényhez igazítja a fejlesztést. Kaposvár

8 Alapelveink 2. Régi Új A gyermek – mint fejlődő személyiség – különleges védelme. Gondoskodás a gyermekről, figyelembe véve fejlődő személyiségét, melyet különleges védelem illet meg.☼ Kaposvár

9 Alapelveink 3. Cselekvésbe ágyazott gondolkodás figyelembevétele. ☼
Régi Új Cselekvésbe ágyazott gondolkodás figyelembevétele. ☼ A gyermekek komplex készség, képesség fejlesztése; tapasztalati úton, sokoldalú cselekvésen keresztül szerezze meg azt a használható tudást, amely a következő életszakaszt alapozza meg. Kaposvár

10 Alapelveink 4. Régi Új A befogadó nevelésünk része a multikulturális és interkulturális szemléletmód és nevelési gyakorlat kialakítása, hangsúlyosan a cigány kisebbségi kultúra, művészetek és hagyományok értékeinek megismertetése. Kaposvár

11 Érzelmi nevelés és szocializáció biztosítása
Régi Új Otthonos, érzelmi biztonságot nyújtó, szeretetteljes légkör kialakítása, melyet : ☼ A gyermeket körülvevő felnőttek,(óvodapedagógusok, dajkák, kisegítő személyzet),gyermekszerető magatartásával, meleg – korlátozó – engedékeny nevelési attitűddel igyekszünk biztosítani. meleg – korlátozó – engedékeny nevelési attitűddel igyekszünk biztosítani, hogy bennünk társra, természetes támaszra találjon Kaposvár

12 Az anyanyelvi, az értelmi fejlesztés és nevelés megvalósítása
Régi Új Az anyanyelvi nevelés áthatja az óvodai nevelést, tartalma a nevelés eszközeinek és a gyermeki tevékenységrendszernek, ezért kiemelt jelentőséggel bír. Kaposvár

13 Az anyanyelvi, az értelmi fejlesztés és nevelés megvalósítása
Régi Új A gyermekek spontán szerzett tapasztalatainak, ismereteinek rendszerezése, célirányos bővítése, melynek hatására fejlődnek megismerő kognitív képességei (érzékelés-észlelés, figyelem, képzelet, emlékezet, gondolkodás). ☼ A gyermekek spontán, különböző tapasztalati úton szerezze meg, lehetőséget teremtve a megfelelő gyakorlásra segítve a megélt ismereteket rendszerezni, célirányosan bővíteni, melynek hatására fejlődnek megismerő értelmi képességei (érzékelés-észlelés, figyelem, képzelet, emlékezet, gondolkodás). ☼ Kaposvár

14 Az anyanyelvi, az értelmi fejlesztés és nevelés megvalósítása
Régi Új Az eltérő fejlettségű, érési ütemű gyermekek differenciált fejlesztéséhez, felzárkóztatásához szakember segítségének igénybe vétele (gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, konduktor). ☼ Az eltérő fejlettségű, érési ütemű gyermekeket egyéni, differenciált bánásmóddal fejlesztjük amely minden gyermeket megillet; felzárkóztatásukhoz szakember segítségének igénybe vétele (gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, konduktor). ☼ Kaposvár

15 Közoktatási törvény 47§ érvényes
Tárgyi feltételek Régi Új Közoktatási törvény 47§ érvényes Kaposvár

16 Óvodai élet megszervezése
Régi Új Tevékenykedés, játékosság, következetesség, testi, érzelmi biztonság, gyermekközpontúság, rendszeresség, folyamatosság, rugalmasság, differenciálás. A hetirend kialakítása az óvodapedagógus feladata. Olyan Napirend biztosítása, mely hozzájárul a: Tevékenykedés, játékosság, következetesség, testi, érzelmi biztonság, gyermekközpontúság, rendszeresség, folyamatosság, rugalmasság, differenciálás megvalósításához. Kaposvár

17 Az óvoda kapcsolatai 1. Régi Új Az óvodapedagógusok napi kapcsolatban állnak a szülőkkel, ezáltal az együttnevelés, az együttműködés érdekében a folyamatos párbeszéd feltételrendszere biztosított Az óvodapedagógusaink napi kapcsolatban álljanak a szülőkkel, ezáltal az együttnevelés, az együttműködés érdekében a folyamatos párbeszédet biztosítotjuk, megteremtve a családokhoz igazított segítségnyújtást. Kaposvár

18 Az óvoda kapcsolatai 2. Régi Új
Igyekszünk nyitott, kezdeményező módon fordulni azokhoz az intézményekhez, akik meghatározó szerepet töltenek be a gyermekek életében. Az együttműködés formái változatosak: a személyes kapcsolattól a különböző rendezvényekig próbáljuk kihasználni a lehetőségeket Kezdeményező módon fordulunk azokhoz az intézményekhez, akik meghatározó szerepet töltenek be a gyermekek életében. Kaposvár

19 Átgondolandó Megfelelő fogalmak tartalmának megismerése és ezáltal a Helyi Nevelési Programon való végig vezetése. PL.: Befogadó óvoda: „minden gyermek más” elve Személyi feltétel Tárgyi környezet Gyerekcsoport Módszere: Differenciálás Eszköze: Integráció Kaposvár

20 Átgondolandó Mikor van kész? Mitől változhat?: Folyton változó:
TRV: módosítások és a szabályozók Intézményünkben dolgozók igénye Felülvizsgálat - beválásvizsgálat Kaposvár

21 Köszönöm a figyelmet Kaposvár


Letölteni ppt "Készítette: Lengyelné Bencsik Judit"

Hasonló előadás


Google Hirdetések